چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت انگلیس یک بار دیگر به اعمال شکنجه بر مظنونان تروریستی متهم شد.

خبرگزاری اتریش از لندن گزارش داد، وزارت کشور انگلیس اعلام کرد، یک انگلیسی که در بنگلادش به ظن دخالت در اقدامات تروریستی بازداشت شده بود، علیه وزیر کشور انگلیس، جکی اسمیت (Jacqui Smith)، شکایت کرد.

جمیل رحمان، کارمند سابق وزارت کشور انگلیس اعلام کرد به مدت دو سال مورد ضرب و شتم و بدرفتاری نیروهای امنیتی بنگلادش قرار داشته است. به گفته وی، سرویس  جاسوسی MI5 انگلیس از این موضوع مطلع بوده، اما در این باره اقدامی نکرده است.

به نوشته روزنامه گاردین، وکلای رحمان، اسمیت را متهم به همدستی در سلب آزادی و نقض حقوق بشر کرده‌اند.

رحمان به خاطر شکنجه‌هایی که متحمل شده است، به دروغ اعتراف کرده و مدعی شده که در حملات ژوئیه 2005 به متروی لندن دخالت داشته است.

رحمان دسامبر 2005 بازداشت شد و احتمالا در بازجویی‌های مکرر مورد بدرفتاری قرار گرفته است. او از مه 2008 آزاد شده و اکنون در انگلیس زندگی می‌کند.

وزارت کشور انگلیس اعلام کرده است نیروهای امنیتی این کشور نه تحمل می‌کنند شکنجه اعمال شود و نه از آن بهره می‌گیرند. اسمیت از سال 2007 وزیر کشور انگلیس است.

دولت انگلیس در حال حاضر به خاطر پرونده دیگری نیز زیر فشار است. این پرونده مربوط به بنیام محمد، زندانی سابق گوانتانامو می‌شود که جاسوسان انگلیس را متهم کرده در محل شکنجه وی در پاکستان و مراکش حضور داشته‌اند. دولت انگلیس در حال حاضر انتشار اسناد مربوط به این پرونده‌ها را ممنوع کرده است.

کد خبر 82341

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز