همشری آنلاین: یک هفته نامه آلمانی در گزارشی از اختلاف نظر سیاستمداران در آلمان درباره عملیات نظامیان این کشور در افغانستان و افزایش میزان مخالفت شهروندان آلمانی در این باره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفته نامه آلمانی اشپیگل در گزارشی به اختلاف احزاب آلمان درباره عملیات نیروهای نظامی این کشور در افغانستان اشاره کرد و نوشت: هانس پیتر اوهل کارشناس امنیتی حزب سوسیال مسیحی در پارلمان آلمان پایان هر چه سریعتر این عملیات را خواستار شد.

وی در گفتگو با نوین اسنا بروکر اظهار داشت: زمان آن رسیده است که  مسئولیت این عملیات از ارتش به پلیس واگذار شود. هدف باید برگشت هر چه زودتر ارتش آلمان از افغانستان و در حد امکان در یک سال آینده باشد. شرط برای این هدف این است که پلیس بیشتری آموزش داده شود.

این سیاستمدار آلمانی همچنین خاطر نشان کرد: برای اینکه امنیت غیرنظامیان در افغانستان به شکل پایدار بهبود یابد، آموزش حداقل چهار هزار پلیس افغانی در سال ضروریاست و برای این منظور باید شمار مربیان پلیس آلمانی در این کشور دو برابر شود.

این در حالی است که فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان درباره چنین خروجی از افغانستان و چنین بحث‌هایی درباره تعیین تاریخ خروج برای ارتش آلمان از این کشور هشدار می‌دهد. وی روز جمعه در گفتگو با رادیو فرهنگ آلمان اظهار داشت افغان‌ها باید در شرایطی قرار گیرند که خود بتوانند امنیت کشورشان را تامین کنند تنها در چنین شرایطی است که ارتش آلمان می‌تواند از این کشور عقب نشینی کند.

به نوشته اشپیگل، چنین بحث‌هایی در بین سیاستمداران آلمانی در حالی رخ می‌دهد که مخالفت با عملیات نیروهای آلمانی در بین شهروندان این کشور افزایش می‌یابد. بر اساس همه پرسی اخیر یک موسسه آلمانی که به سفارش شبکه ARD آلمان انجام شد و در آن از حدود 1000 نفر از شهروندان آلمانی سئوال شده بود، 69 درصد پرسش شوندگان خواهان خروج نیروهای کشورشان از افغانستان شدند. این میزان مخالفت نسبت به آوریل گذشته حدود پنج درصد افزایش داشته است.

به گزارش این نشریه آلمانی، تنها 27 درصد در این همه پرسی بر این عقیده بودند که آلمان باید به عملیات نظامی در افغانستان ادامه دهد. اکثریت طرفداران احزاب مختلف در این کشور نیز خواهان برگشت نیروهای کشورشان از این منطقه بحرانی هستند.

این در حالی است که مجلس آلمان شب گذشته گسترش عملیات نیروهای آلمانی در افغانستان را تصویب و با ادامه این عملیات تا 13 دسامبر آینده موافقت کرد.

کد خبر 84765

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز