دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: صدراعظم آلمان بدون توجه به حادثه اخیر در نیروگاه برق اتمی کرومل بر استفاده طولانی‌مدت‌تر از انرژی هسته‌ای تاکید کرد.

فوکوس آنلاین گزارش داد، توماس اشتگ، معاون سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه در برلین اعلام کرد، آنگلا مرکل دلیلی نمی‌بیند که رویکرد خود را برای استفاده از انرژی هسته‌ای تغییر دهد. .[آلمان؛ دومین حادثه در نیروگاه اتمی کرومل]

وی در همین حال تاکید کرد، از نظر صدراعظم آلمان خارج از موارد مورد توافق در قانون کنارگذاری استفاده از انرژی هسته‌ای نباید به کارگیری از این انرژی کنار گذاشته شود.

مرکل تلاش زیگمار گابریل، وزیر محیط زیست آلمان را نیز رد کرد که خواستار نظارت واحد دولت فدرال بر تولید برق هسته‌ای در این کشور شده است. اشتگ گفت نظام تقسیم وظایف میان دولت فدرال و ایالت‌ها برای نظارت اتمی حفظ شده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز سال گذشته پس از راستی‌آزمایی‌اش از این روند به صورت علنی تقدیر کرد. از این رو به این روند ادامه داده خواهد شد.

گابریل پیش از این خواستار نظارت مرکزی دولت فدرال بر 17 راکتور اتمی باقیمانده در آلمان شده بود. درخواست این وزیر با حمایت لیبرال دموکرات‌های آلمان همراه شده بود

کد خبر 84938

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز