گروه‌ ورزشی: باشگاه پرسپولیس در راه انتخاب سرمربی فصل آینده‌اش با بن‌بست مواجه شده است.

در این بین تلاش انصاری‌فرد و کمیته فنی باشگاه تاکنون نتیجه نداده است و یکی از گزینه‌های هلندی مدنظر پرسپولیس به نام اددی موس نیز به دلیل برخی مشکلات به مدیرعامل پرسپولیس پاسخ منفی داد. با این وجود انصاری‌فرد در تلاش است تا پیش از سفر پرسپولیس به ترکیه سرمربی تیم را انتخاب و معرفی کند. گویا یک هلندی دیگر که نامش فاش نشده گزینه اصلی نیمکت پرسپولیس محسوب می‌شود.

در حالی که حدود 25 روز دیگر لیگ برتر آغاز می‌شود مدیران باشگاه پرسپولیس هنوز مربی خود را انتخاب نکرده‌اند و هر روز از یک گزینه جدید نام می‌برند.

تازه‌ترین وعده‌های انصاری‌فرد

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از نهایی شدن مذاکرات برای عقد قرارداد با سرمربی هلندی در روز یکشنبه خبر داد.عباس انصاری‌فرد گفت: «تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا بهترین انتخاب را داشته باشیم. به همین دلیل تا تشکیل اردوی تیم در کشور ترکیه، سرمربی خارجی خود را انتخاب می‌کنیم.

من می‌دانم تیم‌هایی مثل راه‌آهن به سادگی مربی خارجی خود را انتخاب کردند. ما اگر می‌خواستیم مثل این تیم‌ها مربی بیاوریم گزینه‌های زیادی را مد نظر داشتیم اما شرایط پرسپولیس با سایر تیم‌ها متفاوت است و مربی‌ای که به پرسپولیس می‌آید باید بزرگ باشد و شرایط ویژه‌ای داشته باشد. من هم دوست ندارم با اسم مربیان بازی کنم اما با منتفی شدن آمدن اد‌دی موس و یک مربی آرژانتینی دوباره کار ما کمی مشکل پیدا کرد اما با رایزنی‌های کمیته فنی با یک سرمربی هلندی به توافق رسیده‌ایم و این مربی قطعا قبل از اردوی ترکیه یعنی یکشنبه برای امضای قرارداد نهایی به ایران خواهد آمد.»

عبور از مربی ایرانی

وی افزود: «با توجه به اینکه مربیان خارجی‌ در آخرین لحظه پاسخ منفی می‌دادند در کمیته فنی صحبت‌هایی درباره سرمربی ایرانی شد و بارها در این باره جلسه تشکیل دادیم اما به این نتیجه رسیدیم با توجه به شرایط خاص پرسپولیس، این تیم نیاز به سرمربی خارجی دارد و مربی ایرانی با وجود اینکه احترام زیادی برایشان قائل هستم به درد پرسپولیس نمی‌خوردند.»

ورودی و خروجی بازیکنان هیچ مشکلی نداشت

انصاری‌فرد در اظهاراتی عجیب گفت: «دوست ندارم در خصوص تمام مسائل حرف بزنم اما بحث من این است که یک بازیکن چطور بزرگ می‌شود؟ مازیار زارع و محسن خلیلی آیا در تیم‌های قبلی خود معروف بودند؟ خلیلی وقتی در سایپا گل می‌زد محبوبیت‌ الان را داشت؟ الان نیز زارعی که در راه‌آهن کار خلیلی را انجام می‌داد بازیکن ماست. او می‌تواند خلیلی دوم در فصل جاری برای ما باشد به همین دلیل معتقدم که ورودی و خروجی‌های بازیکنان ما هیچ مشکلی نداشت و فقط به خاطر موفقیت باشگاه بود.»

به دنبال تابعیت ایرانی برای آرفی

وی ادامه داد: «اگر می‌خواستم در سقف قرارداد تغییر کوچکی ندهم به مشکل بر می‌خوردیم. اشپیتیم آرفی پیشنهادهای خوبی داشت و ما نیز در جذب این بازیکن باهوش بودیم. مطمئن هستم او به ما کمک می‌کند.

همچنین میثم بائو که شاید پیشنهادهای خوبی را به خاطر ما قبول نکرد. به همین دلیل و برای احترام گذاشتن به سقف قرارداد‌ها تصمیم جدیدی گرفتم که در صورتی که پرسپولیس پیشرفت بسزایی در لیگ نهم داشته باشد پاداش‌های ویژه‌ای را برای آنها در نظر بگیریم و مبالغی را به بازیکنان بدهیم تا مشکلات آنها حل شود. به همه اعلام می‌کنم اگر آرفی و بائو به تیم‌های دیگری می‌رفتند 3 برابر پرسپولیس پول می‌گرفتند. با توجه به اینکه سهمیه بازیکنان خارجی ما کم است به دنبال این هستیم که برای آرفی تابعیت ایرانی بگیریم تا بتوانیم او را به فوتبال ایران بیاوریم. البته این در حیطه وظیفه من نیست اما شاید با این کار ما، آرفی بتواند حتی برای تیم ملی ایران بازی کند.»

مدیرعامل پرسپولیس ادامه داد: «مازیار زارع بازیکن خوب و باتعصبی بود و دوست داشتم دوباره در خدمت پرسپولیس باشد اما سئوال من این است که او از ملوان به امارات رفت؟ زارع از پرسپولیس لژیونر شد پس معلوم است پرسپولیس بزرگ است و می‌تواند بازیکنان بزرگی را مثل قبل لژیونر کند. ما باید از این موضوع استفاده لازم را ببریم.»

انصاری‌فرد افزود: «از رفتن برخی از بازیکنان پرسپولیس واقعا ناراحتم اما بعید است آنها به دلیل پول از پرسپولیس جدا شده‌ باشند. پژمان نوری به خاطر دلش و علاقه قلبی‌اش به ملوان رفت و مازیار زارع نیز به دلیل اینکه قصد داشت پیشرفت کند به امارات رفت.»

 سرمربی خارجی کارنامه‌دار

مدیر عامل پرسپولیس در ادامه وعده‌های خود گفت: «ما به دنبال سرمربی خارجی کارنامه‌دار بودیم اما متاسفانه به دلیل مسائلی به ایران نیامدند. حال به دنبال مربی‌ای هستیم که در کنار بزرگی خود بتواند پرسپولیس را به تیمی هجومی تبدیل کند. الان اولویت من این است که تاکتیک پرسپولیس باتفکرات یک سرمربی خارجی تغییر کند مثلا من دنبال مربی‌ای مثل وینگادا نیستم چون در او انگیزه لازم را ندیدم.»

کریمی و معمارزاده پرسپولیسی می‌مانند

وی افزود: «من با علی کریمی حرف زدم و از ایشان خواستم قدری از توقع خود را که واقعا برای این بازیکن بزرگ به حق هم هست، کم کند. معتقدم کریمی به خاطر پول در پرسپولیس بازی نمی‌کند و الان هم بحث مالی او مسئله اصلی نیست. کریمی به هواداران عشق می‌ورزد و یقین دارم که او با ما همکاری می‌کند تا بتوانیم دوباره از توانایی‌هایش استفاده کنیم. کریمی با توجه به صحبت‌هایی که با ما داشت از مبلغ قراردادش چشم پوشی کرده است و به احتمال فراوان یکشنبه قرارداد رسمی امضا خواهد کرد تا در اردوی ترکیه در خدمت او باشیم.

میثاق معمارزاده نیز به زودی به باشگاه خواهد آمد و صددرصد با این بازیکن قرارداد می‌بندیم. محسن خلیلی نیز علاقه زیادی به ماندن در پرسپولیس دارد و همه چیز در این هفته مشخص می‌شود.»

کد خبر 85220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز