دوشنبه ۱ تیر ۱۳۸۸ - ۰۵:۴۴
۰ نفر

گروه ورزشی: دو گزینه خارجی سرمربیگری تیم پرسپولیس روز ‌شنبه در ملاقاتشان با انصاری‌فرد تاکید بسیاری بر بازدید از امکانات باشگاه خصوصا محل تمرین این تیم داشتند.

 برهمین اساس پرزویچ و تاپ‌مولر دو گزینه اصلی سرمربیگری پرسپولیس صبح دیروز از امکانات تمرینی این باشگاه دیدن کردند.

تاپ مولر و پرزویچ در زمین تمرین موسسه خیریه عمل، آکادمی فوتبال و چندزمین دیگر حضور یافتند. باشگاه پرسپولیس برای فصل آتی در نظر دارد از زمین شماره دو آزادی برای تمرینات پرسپولیس استفاده کند. نکته جالب اینکه این دو مربی خارجی پس از آنکه از زمین چمن شماره 2 آزادی دیدن کردند، کیفیت آن را مورد تایید قرار ندادند.

مشخصات کامل بازیکنان و سوابق آنها در لیگ، جام‌حذفی و تیم ملی در اختیار دو گزینه مربیگری خارجی این تیم قرار گرفت. مذاکرات باشگاه پرسپولیس با این دو مربی همچنان ادامه دارد و طبق اعلام مسئولان باشگاه پرسپولیس به زودی از میان تاپ مولر و پرزویچ یک نفر به عنوان سرمربی فصل آینده این تیم انتخاب می‌شود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس همچنین فهرستی از بازیکنان جدید و مدنظر تیم پرسپولیس را نیز در اختیار این دو نفر قرار داده تا آنان به طور کامل در جریان سوابق بازیکنان پرسپولیس قرار بگیرند.

شانس پرزویچ بیشتر از تاپ مولر است

لوکا پرزویچ برای عقد قرارداد باشگاه پرسپولیس نسبت به کلاوس تاپ مولر از شانس بیشتری برخوردار است. باشگاه پرسپولیس بعد از مذاکرات اولیه با تاپ مولر و پرزویچ روز گذشته نیز مذاکرات نهایی را با این دو مربی انجام داد.

طبق اخباری که از این باشگاه به گوش می‌رسد لوکا پرزویچ پس از آنکه در روز شنبه یک ساعت بیشتر از تاپ مولر با مدیرعامل و اعضای کمیته فنی باشگاه پرسپولیس به مذاکره پرداخت با حضور دستیار ایرانی هیچ مخالفتی ندارد و خواهان حضور یک دستیار خارجی نیز شده است اما تاپ مولر گفته علاوه بر مربی ایرانی باید دو مربی خارجی نیز در کادر فنی حضور داشته باشند.

علاوه بر این مبلغ قرارداد پرزویچ حداقل 150 هزار دلار کمتر از تاپ مولر است. طبق اخبار رسیده از باشگاه پرسپولیس، تاپ مولر برای یک فصل مربیگری خواهان مبلغی حدود
800 هزاردلار شده است درحالی که همتای کروات او رقم 650 هزار دلار را به پرسپولیس پیشنهاد داده است. روز گذشته اخبار حاکی از آن بود که عباس انصاری‌فرد به عقد قرارداد با پرزویچ تمایل بیشتری دارد.

ظاهرا پس از تصمیم نهایی مدیرعامل پرسپولیس دو مربی مدنظر این باشگاه امروز تهران را به مقصد کشورشان ترک خواهند کرد.

کاشانی اطلاعیه صادر می‌کند

طبق اخباری که روز گذشته روی خروجی برخی خبرگزاری‌ها قرار گرفت حبیب کاشانی قصد دارد با صدور اطلاعیه‌ای نظراتش را درباره اتفاقات اخیر و منتفی شدن مدیرعاملی‌اش در باشگاه پرسپولیس اعلام کند.

کاشانی چند روز قبل از انتخابات از سوی محمد علی‌آبادی به‌عنوان عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس معرفی شد و بلافاصله نیز در پی نشست اعضای هیات‌مدیره به‌عنوان مدیرعامل باشگاه برگزیده شد اما تنها 3 ساعت بعد خبر مربوط به مدیرعامل کاشانی از روی سایت سازمان برداشته شد.

منتفی شدن مدیرعاملی حبیب‌ کاشانی درحالی که او باشگاه را از عباس‌ انصاری‌فرد تحویل گرفت و حمید استیلی نیز در فصل نقل‌وانتقالات فعالیت‌هایی را به شکل غیرمستقیم انجام می‌داد از جمله مسائل مهمی بود که زیر سایه اخبار تیم ملی ایران قرار گرفت. کاشانی نیز تاکنون دراین‌باره از پاسخگویی به سئوالات خبرنگاران خودداری کرده اما طبق آخرین اخبار کاشانی قصد دارد با صدور اطلاعیه‌ای ناگفته‌هایش را به شکل رسمی منتشر کند.

آشوبی نیامد، شاید آرفی هم برود

وضعیت نامشخص باشگاه پرسپولیس باعث شده تمامی بازیکنان مدنظر این باشگاه که چندی پیش خبر از حضور قطعی‌شان در پرسپولیس شنیده می‌شد یکی‌یکی به تیم‌های دیگر لیگ برتری بپیوندند.فرزاد آشوبی بازیکن مس کرمان که عباس انصاری‌فرد از حضور قطعی او در پرسپولیس خبر داده بود، شنبه‌شب همراه  مهدی رجب‌زاده قراردادش را با مس کرمان به مدت یک فصل دیگر تمدید کرد تا به مسئولان پرسپولیس نشان دهد عدم ثبات لازم در باشگاه پرسپولیس اجازه حضور و عقد قرارداد با پرسپولیس را به او نداده است.

فرزاد آشوبی در مصاحبه‌ای صراحتا به این موضوع اشاره کرد که به شرایط پرسپولیس اطمینان نداشته و به همین دلیل قید حضور مجدد در پرسپولیس را زده است.
آرفی، بازیکن آلبانیایی فصل گذشته پیام که مدنظر پرسپولیس بود و قرارداد داخلی هم امضا کرده نیز به احتمال فراوان حضورش در این تیم منتفی خواهد شد.

مدیربرنامه‌های آرفی طبق وعده قبلی مدیرعامل پرسپولیس قرار بود روز شنبه 40 درصد از مبلغ قرارداد این بازیکن را از باشگاه دریافت کند اما مدیربرنامه‌های آرفی بدون دریافت رقم توافق شده با ناراحتی باشگاه پرسپولیس را ترک کرد. این موضوع منجر شد که خبر حضور آرفی در دیگر تیم‌های لیگ برتری و حتی شایعه  پیوستن او به یکی از تیم‌های اماراتی نیز شنیده شود.

ابقای موقت برای تعیین مربیگری

پس از فراز و نشیب‌های بسیاری در کادر مدیریتی پرسپولیس، عباس انصاری‌فرد با تایید رئیس سازمان تربیت‌بدنی به عنوان مدیرعامل موقت باشگاه پرسپولیس مجددا در سمت قبلی‌اش ابقا شد. اما این مدیرعامل که گفته می‌شود هنوز تردیدهای زیادی در رابطه با ادامه همکاری‌اش با پرسپولیس وجود دارد در حال مذاکره با مربیان خارجی است.

این مسائل باعث تردیدهایی در رابطه با موفقیت این باشگاه شده است که چطور مدیرعاملی که به صورت موقت در سمت خود ابقا شده، می‌تواند با یک سرمربی خارجی
به توافق برسد و در واقع چنانچه سرمربی خارجی با حکم انصاری‌فرد انتخاب شود چطور بعد از تغییر احتمالی مدیرعامل و در صورت حضور کاشانی یا هر شخص دیگر، آیا سرمربی جدید قادر خواهد بود به همکاری‌اش با پرسپولیس ادامه دهد؟

کد خبر 83985

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز