مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۷
۰ نفر

آتوسا رقمی: بحران اقتصادی جهان در دنیای هنر هم تأثیر گذاشته.

از مدت‌ها پیش قرار بود برنامه معماری «گسترش بروکلین» در شهر «بروکلین» آمریکا اجرا شود. در این برنامه قرار بود در محوطه‌ای به اندازه 890 هزار و 31  مترمربع، 17 ساختمان مسکونی و تجاری و محوطه‌های تفریحی و ورزشی ساخته شود.

مؤسسه «آتلانتیک یارد» که مسئولیت اجرای این برنامه را به عهده دارد، از شش ماه پیش «فرانک اُگِهری»، هنرمند معمار سرشناس کانادایی را استخدام کرده بود تا برای ساختمان‌ها و بخش‌های مختلف این برنامه، طرح‌هایش را ارائه دهد. مسئولان این مؤسسه چند وقت پیش به‌طور رسمی اعلام کردند که دیگر نمی‌خواهند از همکاری گهری استفاده کنند و طراح دیگری را به جای او استخدام کرده‌اند. معمولاً وقتی کسی را به این شکل از کار برکنار می‌کنند، به این دلیل است که او کارش راآن‌طور که باید و شاید انجام نداده؛ اما همه می‌دانند که گهری، ‌برنده جایزه‌های جهانی معماری، از باتجربه‌ترین و معتبرترین هنرمندان معمار جهان است و در زیبایی و کارآیی طرح‌های او هیچ شکی وجود ندارد.

کلاه فرنگی موسیقی، اثری از فرانک اُ گهری

ساختمان مدرسه اقتصاد ، اثری از فرانک اُ گهری

دلیل اصلی برکناری او، مسئله اقتصادی بوده است. سخنگوی مؤسسه آتلانتیک یارد، زمانی که برکناری گهری را به‌طور علنی اعلام کرده، به صراحت گفته که دلیل این کار، گران بودن اجرای طرح‌های گهری است.

این مؤسسه از شش ماه پیش هزینه زیادی را به عنوان دستمزد گهری پرداخت کرده است، با این وجود، همچنان به نفعش است که این همکاری را ادامه ندهد و از طرح‌های ارزان‌تر استفاده کند. هرچند قرار بر این است این برنامه معماری بر اساس طرح اولیه‌ای که گهری ارائه داده، شکل بگیرد و مؤسسه آتلانتیک یارد اعلام کرده از این که اساس کارش را بر مبنای طرح گهری می‌گذارد، افتخار می‌کند.

کد خبر 84692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز