مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

آتوسا رقمی: قرن‌هاست مردم ایتالیا هر سال در ماه ژوئن، برج «پیزا» را با هزاران شمع و چراغ روغنی، روشن می‌کنند

و جشن می‌گیرند، جشنی پر شور و دیدنی که تعداد زیادی از مردم جهان را به شهر پیزای ایتالیا در منطقه «توسکانی» می‌کشاند...اما در برگزاری جشن امسال اتفاق عجیبی افتاد: شرکت در این جشن برای همه اجباری و قرار بر این شد که هر کس که پشت پنجره خانه‌اش شمع روشن نکند، تا 500 یورو جریمه شود. در طول برگزاری جشن، پلیس‌ها در شهر گشت می‌زدند تا کسانی را که چراغ یا شمعی برای این جشن روشن نکرده بودند، جریمه کند. به ‌نظر عجیب می‌رسد؛ اما شهرداری توسکانی هم برای گذراندن این قانون، دلیل داشت: وقتی 80 هزار شمع در سراسر شهر روشن می شود، نمای یکدست و زیبایی از نقطه‌های نورانی به وجود می آید، اما کسانی که شمع و چراغ روشن نمی‌کنند، باعث می‌شوند در این نما حفره‌هایی تاریک به وجود بیاید و نمای جشن خراب شود.

برج پیزا در پیزای ایتالیا

در عین حال، گذراندن این قانون یک دلیل امنیتی هم داشته است: در این شب برق سرتاسر شهر خاموش می‌شود و نور شمع‌ها تنها روشنایی شهر است و اگر جایی شمع روشن نشود، خلافکار ها می‌توانند از موقعیت سوءاستفاده کنند.

بعضی‌ از شهروندان پیزا با این قانون مخالفت کرده‌ و گفتند که شرکت کردن در یک جشن نمی‌‌تواند اجباری باشد، اما بعضی‌ها هم در مخالفت با این حرف گفتند که این جشن مربوط به کل شهر است و یک موضوع شخصی نیست و همه مردم باید با آن همراهی کنند.

کد خبر 84697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز