همشهری‌آنلاین: مارک سانفورد، فرماندار ایالت کارولینای جنوبی در آمریکا به داشتن رابطه نامشروع اعتراف کرد

او که همزمان رئیس اتحادیه فرمانداران جمهوریخواه آمریکا است، می‌گوید از این سمت استعفا خواهد داد.

به گزارش بی‌بی‌سی‌ آقای سانفورد که متاهل است، در روزهای گذشته به طور مرموزانه‌ای ناپدید شده بود.

او به بدون اطلاع دادن به دیگران به برای دیدار با معشوقه‌اش به آرژانتین سفر کرده بود. ناپدید شدن آقای سانفورد جنجالی رسانه‌ای را به همراه داشت.

رسانه‌ها و مخاطبان آنها در آمریکا اخبار مربوط به ناپدید شدن سانفورد را به دقت دنبال می‌کردند و به نقل از کارکنان دفتر فرماندار کارولینای جنوبی گفته می‌شد او برای کوهپیمایی سفر کرده است. همسر آقای سانفورد هم از محل او ابراز بی اطلاعی می‌کرد.

مارک سانفورد چهارشنبه در برابر روزنامه‌نگاران از همسر، فرزندان و همکاران خود عذرخواهی کرد ولی صحبتی از کناره گیری از فرمانداری کارولینای جنوبی نکرد.

پیش از این از آقای سانفورد به عنوان یکی بخت‌های اصلی نامزدی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا نام برده می‌شد.

اما به گفته جاستین وب، خبرنگار بی بی سی در واشنگتن ناپدید شدن آقای سانفورد و بی اطلاعی از وضع او، کارولینای جنوبی را در وضعی قرار داده بود که در اثر وقوع یک بحران دچار بحران مدیریتی می‌شد. این موضوع توان مدیریتی و تصمیم گیری مارک سانفورد را زیر سوال برده است.

یک سال از دوره دوم فرمانداری سانفورد باقی مانده است. بر اساس قانون اساسی کارولینای جنوبی او نمی‌تواند برای دوره سوم نامزد شود.

رابطه نامشروع او جدیدترین جنجال اخلاقی برای حزب جمهوریخواه آمریکاست. هفته گذشته سناتور جان انساین، از اعضای جمهوریخواه مجلس سنا به داشتن رابطه نامشروع با یکی از کارکنان ستاد انتخاباتی خود اعتراف کرد

کد خبر 84218

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز