همشهری آنلاین: یک سیاستمدار سیاه پوست آفریقایی – آمریکایی برای اولین باردر تاریخ آمریکا به عنوان رئیس کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه آمریکا انتخاب شد.

به نوشته ال پائیس، مایکل استیل که پس از چندین دور رای گیری بدون ‌آن که هیچ یک از رقبا به اکثریت آرا دست یابد در مقام رئیس حزب جمهوری خواه آمریکا برگزیده شد.

مایکل استیل پیشتر رئیس حزب جمهوری خواه در ایالت مریلند و معاون فرماندار این ایالت بوده است.او از زمان انتخابش در روز جمعه 30 ژانویه به بازسازی حزب جمهوری خواه که به دلیل شکست‌های سیاسی اخیردر وضعیت نامناسبی قرار دارد، خواهد پرداخت.

با انتخاب استیل 50 ساله که به وکالت اشتغال دارد، جمهوری خواهان امیدوارند بتوانند پیام سیاسی خود را به سیاه پوستان، اسپانیایی تباران، ساکنان مناطق حاشیه‌ای شهرهای بزرگ و سایر اقلیت‌ها برسانند.

حضور مایکل استیل در مریلند، ایالتی که دموکرات‌ها در آن اکثریت دارند و تجربه او در مخاطب قرار دادن طرفداران حزب مخالف، از مهمترین دلایل انتخاب وی در مقام رئیس حزب جمهوری خواه بوده است.

استیل برای پیروزی در انتخابات ریاست حزب جمهوری خواه، مایک دونکان رهبر کنونی حزب، کیتون داوسون رئیس حزب جمهوری خواه در ایالت کارولینای جنوبی، سائول انوزیس رئیس حزب در ایالت میشیگان و کن بلاکول فرماندار سابق ایالت اوهایو را شکست داد.

دونکان که در سال 2007 از سوی جرج بوش رئیس جمهوری سابق آمریکا به سمت ریاست حزب جمهوری خواه برگزیده شده بود، پس از آنکه به این نکته اذعان کرد که از حمایت کافی برای شرکت در انتخابات ریاست حزب جمهوری خواه برخوردار نیست، از ادامه رقابت‌ها انصراف داد.

در ششمین دور رای گیری‌ها نیز استیل با کسب 91 درصد ارا بر سادیر کاندیداها پیروز شد و مقام ریاست حزب جمهوری خواه را به خود اختصاص داد.

کد خبر 74323

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز