براساس گزارش جامعه تورگردانان ایران، به‌دنبال وقایع اخیر در کشور، سفر بسیاری از تورهای گردشگری خارجی به ایران تا پایان شهریورماه لغو شده است.

به گزارش ایسنا، تعدادی از تورگردانان کشور با فرستادن نامه‌هایی به دفتر جامعه‌ تورگردانان ایران، از لغو شدن تورهای خود در تیرماه و حتی تا پایان شهریورماه خبر داده و ارائه راهکاری را در این زمینه خواسته‌اند.

براساس گزارش جامعه‌ تورگردانان ایران، در یکی از آژانس‌ها 40 تور خارجی، سفر خود را به ایران لغو کرده‌اند و برخی دیگر از تورها نیز در حال لغو کردن سفر به ایران هستند.

گفته می‌شود، تاکنون تورهای گردشگری از کشورهایی مانند ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، ژاپن و چین سفر خود را به ایران با توجه به شرایط کشور لغو کرده‌اند.

محمدعلی واقفی ـ عضو هیأت‌مدیره جامعه‌ تورگردانان ایران ـ با اشاره به لغو شدن تعدادی از تورهای خارجی خود گفت: برخی تورهای کشور اسپانیا تحت‌تأثیر شرایط و اخبار موجود درباره ایران، سفر به کشور ما را در تیرماه تا نیمه مردادماه لغو کرده‌اند.

وی با اظهار نارضایتی از این اتفاق، بیان کرد: گفته شده است، وزارت خارجه اسپانیا به اتباع خود توصیه کرده در این شرایط از سفر به ایران حتی برای تجارت خودداری کنند.

همچنین سیدهادی شیرازی ـ دبیر جامعه‌ تورگردانان ایران ـ با بیان اینکه تاکنون تورهای برنامه‌ریزی‌شده‌ ما لغو نشده‌اند، گفت: گردشگری مانند نسیم است، وقتی می‌وزد، خنکای آن همه جامعه را دربرمی‌گیرد و همه از آن منتفع می‌شوند اما با یک پرده توری می‌توان جلوی وزش این نسیم را گرفت چون آن‌قدر ضعیف است که با کوچک‌ترین عامل، از وزش آن می‌توان مانع شد.

او افزود: در شرایط کنونی، تعدادی از تورها لغو شده‌اند ولی شاید گردشگران ماجراجو بخواهند این سفر را انجام دهند اما چون بیشتر تورهای ورودی به ایران، فرهنگی‌اند و این گردشگران تمایل دارند در امنیت سفر کنند، وضع موجود کشور بر تصمیم آنها می‌تواند تأثیر بگذارد. ما امیدواریم این موج سریع عبور کند.

این در حالی است که مسئولان گردشگری از برخی تسهیلات برای سفرهای داخلی ازجمله پذیرش هتل‌ها با سفرکارت خبر می‌‌دهند.

پذیرش مسافران با سفرکارت

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی گفت: هتل‌های کشور باید در ایام تابستان مسافران دارای سفرکارت را پذیرش کنند؛ حتی اگر دستگاه‌پایانه فروش( POS) در آن هتل نصب نشده باشد! ملک‌زاده معتقد است که این اقدام برای بهبود وضعیت اشغال اتاق هتل‌ها و پر شدن اتاق‌های خالی است.

به گزارش میراث خبر، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد که تمام هتل‌های کشور باید تا تاریخ 30‌تیر ماه سال‌جاری دستگاه مذکور را در هتل‌های خود نصب کنند.

محمدشریف ملک‌زاده افزود:هتل‌های کشور می‌بایست در ایام تابستان مسافران دارای سفرکارت را پذیرش کنند؛ حتی اگر دستگاه‌پایانه فروش در آن هتل نصب نشده باشد!

ملک‌زاده معتقد است که این اقدام درجهت بهبود وضعیت اشغال اتاق هتل‌هاست چراکه باعث می‌شود تا بقیه اتاق‌های خالی هتل، توسط مسافران دارای سفرکارت پر شود.
اما شهرام علی‌محمدی، معاون گردشگری استان تهران معتقد است که هتل‌های استان تهران زیر بار قرار گرفتن در شبکه سفرکارت نمی‌روند!

معاون گردشگری استان تهران هم بیان کرد که با رئیس اتحادیه هتلداران هم صحبت کرده‌ایم. تا اهرم فشار نباشد نمی‌توان هتلداران تهرانی را موظف کرد که تحت پوشش سفرکارت قرار گیرند.

ملک‌زاده در پاسخ یادآوری کرد که معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی با اتحادیه هتلداران استان تهران تفاهم کرده است که تمام هتل‌های تهران تحت پوشش شبکه سفرکارت ملی بروند.

ملک‌زاده پیشنهاد داد تا رؤسای جامعه هتلداران شنبه هفته آینده با ستاد سفرکارت ملی تفاهمنامه‌ای امضا کنند تا تحت پوشش سفر کارت ملی درآیند.ملک‌زاده معتقد است هتلداران می‌گویند که سفر کارت ملی برای ما افتخار است و با آن همکاری می‌کنیم.

سازمان میراث فرهنگی استان مازندران هم در این میان به‌تمامی هتل‌های کشور ابلاغ کرده که اگر مسافر دارای سفرکارت به هتلی مراجعه کند و پذیرش هتل او را نپذیرد، با آنها برخورد می‌شود.

اکبر غمخوار هم معتقد است که تمام هتل‌های تهران با آژانس‌های مسافرتی همکاری لازم را دارند. برخی می‌گویند که چون هتل‌های تهران خود را قدرقدرت هتل‌های کشور می‌دانند این حق را به‌خود می‌دهند که در مقابل این طرح مخالفت کنند.

کد خبر 84202

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز