چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۳
۰ نفر

گروه ورزشی: نایب قهرمانی تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی تکواندو نه تنها کسب یک عنوان بزرگ نبود بلکه یک ناکامی مطلق برای تکواندو ایران محسوب می‌شد...

 چه آنکه شکست تیم ملی در فینال ترکیه که برای توسعه تکواندو خود از ایران کمک‌های زیادی گرفته بود، جالب توجه بود. در این میان اما ناکامی در مسابقات جام جهانی باعث شکاف عمیقی در تیم ملی تکواندو و ریزش تکواندوکاران اصلی از ترکیب تیم ملی شده است. این موضوعی است که سرمربی تیم ملی با انتقاد از برخی ملی‌پوشان به آن اشاره می‌کند.

سرمربی تیم ملی تکواندو که هنوز شکست در فینال جام‌جهانی را فراموش نکرده است،
 می‌گوید : «نمی‌خواهم خاطره تلخ آن شکست تکرار شود. به همین دلیل تمهیدات جدیدی را برای موفقیت تیم ملی در رویدادهای پیش‌رو در نظر گرفته‌ایم.» 

رضا مهماندوست که تیم تحت هدایت اش در مسابقات جهانی عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد، افزود: «به کار خودم و همکارانم در تیم ملی اعتماد دارم و معتقدم در جام جهانی از همه تیم‌ها برتر بودیم. ترکیه تیمی نبود که ما را شکست دهد و ما تنها به خودمان و اعتماد به نفس بیش از حد برخی تکواندوکاران باختیم.»

وی ادامه داد: «قهرمانی ما در باکو بستگی به یک امتیاز داشت ولی واقعیت این است که برخی ملی‌پوشان، مرد روزهای سخت نیستند و در حد یک تورنمنت یا نهایت قهرمانی آسیا هستند.» سرمربی تیم ملی در مورد برنامه‌های خود برای حضور در مسابقات جهانی دانمارک گفت: «اردوی تیم ملی بعد از بازگشت تیم منتخب دانشجویان از رقابت‌های یونیورسیاد آغاز خواهد شد و من برای این اردو عملکرد تکواندوکاران در رقابت‌های قبلی را بررسی کرده و بهترین‌ها را به اردو دعوت خواهم کرد.»

مهماندوست با تاکید بر اینکه دیگر هیچ تکواندوکار آسیب‌دیده‌ای به اردوی تیم ملی دعوت نخواهد شد، اظهار داشت: «مشکل بزرگی که در باکو برای تیم ما به وجود آمد همین آسیب‌دیدگی‌ها بود. به همین دلیل به همه نفرات اعلام کرده‌ام باید پس از بهبودی کامل به فکر حضور در اردوی تیم ملی باشند.»

وی در پایان گفت: «در اوزان اول، دوم، سوم و هشتم با مشکل مواجه هستیم. باید در این اوزان به فکر نفرات مورد نظر باشیم که امیدوارم از نتایج مسابقات جهانی دانشجویان بتوانیم نتایج راضی‌کننده‌ای به دست آوریم.»

خداحافظی تکواندو کاران از  تیم ملی

از سوی دیگر برخی از ملی‌پوشان تیم ملی با مصدومیت و نارضایتی کادر فنی تیم ملی مواجه شده‌اند. کوروش رجلی  تکواندوکار وزن چهارم ایران در جام جهانی در این رابطه می‌گوید: «تابع تصمیمات سرمربی تیم ملی هستم.» کوروش رجلی که با امتیاز طلایی در فینال جام‌جهانی تن به شکست داد، اظهار داشت: «به عقیده من شکست مقابل ترکیه تنها یک اتفاق بود. هیچکس حتی در پیکارهای استانی نیز نمی خواهد شکست بخورد.»

وی تاکید کرد: «تا قبل از فینال همه چیز خوب و برای قهرمانی تیم ایران مهیا بود و حتی حرفی از مصدومیت‌ها به میان نیامد، وقتی به ترکیه باختیم همه شوکه شده بودیم. شاید اگر تیم دیگری هم حریف ما بود، این اتفاق می‌افتاد.»  رجلی افزود: «روز دوم از ناحیه پا دچار مصدومیت شدم به‌طوری که تا صبح نتوانستم بخوابم. روز سوم یوسف مبارزه کرد و من به استراحت پرداختم اما هیچگاه نگفتم به دلیل مصدومیت نمی‌توانم مبارزه کنم چون زحمت کشیده بودم.»

رجلی در خصوص شکست تیم کره و حذف آن گفت: «کره نفرات خوبی را اعزام کرده بود اما تیم‌های دیگر هم توانایی‌های خود را نشان دادند و خیلی خوب مقابل کره ظاهر شدند. همه چیز برای قهرمانی ایران مهیا بود‌ اما این اتفاق رخ نداد. نایب قهرمانی به هیچ وجه ما را راضی نکرد.»  وی درباره تصمیم مهماندوست برای عدم دعوت از برخی نفرات به اردوی مسابقات قهرمانی جهان گفت: «تابع کامل تصمیمات سرمربی هستم.

او اگر بخواهد در انتخابی شرکت می‌کنم و اگر دعوتم نکند با جان و دل می‌پذیرم. مهماندوست برای جام جهانی به ما اطمینان کرد. قرار بود در همه مسابقات قهرمان شویم که نتوانستیم. باید در دانمارک جبران کنیم.» رجلی خاطرنشان کرد: «برخی تیم‌ها که تک‌ستاره دارند با همان نفرات به دانمارک می‌آیند اما کره چون نتیجه خوبی نگرفت، بدون‌شک تیم متحول‌شده‌ای را اعزام خواهد کرد.»

کد خبر 84145

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز