گروه ورزشی: در حالی که کمتر از یک ماه به مسابقات جام جهانی تکواندو در جمهوری آذربایجان باقی مانده است تیم‌های ملی نوجوانان و بزرگسالان تکواندو آذربایجان در مجموعه ورزشی آزادی تهران اردو زدند.

این کشور که خردادماه امسال میزبانی جام جهانی را برعهده دارد برای کسب آمادگی بیشتر  همراه ملی‌پوشان بزرگسال خود به ایران آمده است، البته تیم نوجوانان آذربایجان نیز در این سفر حضور دارد.

قرار است این تیم‌ها با شماری از باشگاه‌های ایران تمرینات مشترکی را پشت‌سر بگذارند. از آنجا که رضا مهماندوست، سرمربی تیم ملی تکواندو ایران با انجام تمرین و اردوی مشترک با تیم‌های خارجی مخالف است، برای تیم‌های ملی دو کشور یک مبارزه دوستانه پیش‌بینی شده که به احتمال زیاد چهارشنبه هفته جاری در مجموعه ورزشی آزادی صورت می‌گیرد.
مهماندوست در این خصوص می‌گوید:

«به دلیل اینکه مدت کمی تا مسابقات باقی مانده است نیاز به برگزاری اردویی مشترک نیست. همان طور که قبلا نیز اعلام کرده‌ام، اردوی مشترکی را با تیم‌های خارجی برگزار نخواهیم کرد. درخصوص آذربایجان نیز این کشور میزبان جام جهانی است و با تمامی نفرات سرشناس و اصلی‌اش در تهران حضور یافته است. مسابقه دوستانه نیز با استفاده از هوگوهای الکترونیکی انجام می‌شود که تدارکات مناسبی برای هر دو تیم خواهد بود.»

مهماندوست درباره‌ دعوت از سجاد مردانی، به جمع نفرات وزن هشتم اردوی تیم ملی تکواندو خاطرنشان کرد: «مردانی در پایان مسابقات لیگ به عنوان فنی‌ترین بازیکن این دوره مسابقات انتخاب شد، ضمن اینکه در جریان این رقابت‌ها نیز دعوت از این تکواندوکار را در برنامه‌های‌مان لحاظ کرده بودیم. وی در سه مرحله مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت نکرده بود ولی در این مقطع به دلیل شایستگی‌اش به تیم ملی دعوت شد.»

سرمربی تیم ملی تکواندو بزرگسالان درباره حذف امید غلامزاده از جمع اردونشینان نیز گفت: «غلامزاده نتوانست در مسابقات انتخابی درون‌اردویی بر حریفان غلبه کند و راه دیگری جز حذف وی نداشتیم. در حال حاضر نیز مسابقات جهانی تکواندو دانشجویان فرصت مناسبی برای این ملی‌پوش است تا توانمندی‌هایش را ثابت کند.»

لیگ فرسایشی تکواندو

قهرمانی دانشگاه آزاد در لیگ برتر تکواندو، باعث کم شدن انتقادات مسئولان این تیم نسبت به نحوه برگزاری نشده است. نعمت خلیفه سرمربی تیم دانشگاه آزاد می‌گوید: «طولانی‌شدن لیگ برتر، موجب فرسایشی شدن مبارزه تیم‌ها شده بود. با توجه به اینکه لیگ برتر به دو قسمت تقسیم و نیمی از آن سال گذشته و بخش دیگر امسال برگزار شد، باشگاه‌ها با مشکل بودجه مواجه شدند.»  وی ادامه داد: «این مسئله در کنار استفاده از هوگوهای الکترونیکی از نیمه راه، تیم‌ها را با چالش مواجه کرده بود.»  سرمربی تیم قهرمان لیگ برتر درباره فرازونشیب‌های تیمش خاطرنشان کرد: «ما مشکل داخلی نداشتیم البته مصدومیت چند نفر از تکواندوکاران در کنار مسائل فوق، مزید بر علت شده بود.

البته خیلی زود با شرایط هوگوهای الکترونیکی وفق پیدا کردیم. به تعویق افتادن بازی‌های هنرهای رزمی نیز به نفع تیم‌های لیگ بود.»  خلیفه افزود: «معتقدم لیگ برتر، سال آینده نیز باید جدا از لیگ  نقش جهان صورت گیرد. به هر حال باید تفاوتی میان این دو لیگ وجود داشته باشد؛ البته باید تعداد تیم‌های حاضر در لیگ برتر افزایش پیدا کند و فدراسیون تدابیری اتخاذ کند که پخش مستقیم بیشتری داشته باشد.»

وی تاکید کرد: «اکنون انتظار از رشته تکواندو خیلی بالا رفته است بنابراین هرچه لیگ برتر
منظم  تربرگزار شود می‌توان انتظار شرایط بهتری را داشت. امسال لیگ، منسجم‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد و داوری‌ها وضعیت بهتری داشت.»  سرمربی دانشگاه آزاد گفت: «این سومین قهرمانی تیم ما بود بنابراین نمی‌شود گفت اتفاقی به دست آمده و تنها به خاطر حضور ملی‌پوشان بوده است. تیم‌های دیگر نیز به قدر کافی ملی‌پوش دارند. اما نتوانستند به این مهم دست یابند. بهتر است آنها بودجه و شرایط تیم خود را در نظر بگیرند.» 

وی ادامه داد: «12 سال سابقه حضور در لیگ تکواندو را دارم. امسال در برابر هر تیمی از یک نوع ارنج خاص استفاده کردم ضمن اینکه  تمام مسابقات را آنالیز کرده بودم. پس این نتایج بی‌دلیل به دست نیامده است. درحالی که تیمی مثل نفت در همه مبارزات از یک ارنج استفاده کرد. سال آینده نیز در دانشگاه آزاد می‌مانم و تصمیم دارم ترکیب تیم را حفظ کنم. با توجه به سه قهرمانی، جام باید به باشگاه ما داده شود که تاکنون این کار انجام نشده  است.»

کد خبر 81614

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز