چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۵
۰ نفر

گروه ورزشی: بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا از امروز در سالن باشگاه النصر امارات در شهر دبی با حضور 14 تیم آغاز می‌شود.

در این دوره از رقابت‌ها، پیکان رکورددار قهرمانی در آسیا در دور مقدماتی با نمایندگان بحرین و لبنان همگروه است. در غیاب قهرمانان باشگاه‌های کره‌جنوبی و چین می‌‌توان از نماینده قزاقستان، الهلال عربستان و ژاپن به عنوان جدی‌ترین رقیب پیکان در راه تکرار قهرمانی در آسیا در سال‌های 2002، 2006، 2007 و 2008 یاد کرد. با توجه به صعود دو تیم از هر گروه در پایان بازی‌های مقدماتی به نظر می‌رسد جدال‌های اصلی برای قهرمان سنتی لیگ برتر والیبال ایران از مرحله دوم آغاز شود.

در مرحله بعد، پیکان همراه تیم دوم گروهش که به احتمال زیاد نماینده بحرین خواهد بود با نمایندگان ژاپن و عربستان در گروه F همگروه خواهد شد که رقابت اصلی پیکان با سایر مدعیان از روز 30 خرداد آغاز می‌شود؛ جایی که از میان سه تیم مدعی قهرمانی یک تیم از رسیدن به مرحله نیمه‌پایانی محروم خواهد شد.

الهلال، خطرناک‌تر از ژاپن

در رقابت پیکان با الهلال عربستان و سانتوری ژاپن بر سر صعود به مرحله نیمه‌پایانی، الهلال خطرناک‌تر از نماینده ژاپن خواهد بود. همزمانی مسابقات باشگاه‌های آسیا در چند دوره اخیر از یک طرف باعث کم شدن حضور نمایندگان خاور دور از جمله کره و چین شده و از سوی دیگر عدم همراهی ملی‌پوشان این کشورها، تضعیف فنی نمایندگان این مناطق را به همراه داشته است به همین دلیل و براساس سوابق بر جای‌مانده از دوره‌های قبلی، الهلال با بهره‌گیری از بازیکنان برجسته خارجی، رقیب اصلی پیکان در این دوره از بازی‌ها محسوب می‌شود. الهلال در سال‌های 1997 و 1998 دو بار در بیروت لبنان پیکان،  را شکست داده و تنها در فینال سال 2007 در منامه مغلوب نماینده ایران شده است.

النجمه، حریفی آشنا

بحرینی‌ها در میان کشورهای حوزه خلیج‌فارس و در رقابت با تیم‌هایی مثل عربستان و قطر از سطح پایین‌تری برخوردارند اما آنها همیشه یک‌پای ثابت مسابقات باشگاه‌های آسیا هستند. النجمه با بهره‌مندی از ملی‌پوشان سایر کشورهای عربی، حریفی آشنا برای بازیکنان و کادر فنی پیکان محسوب می‌شود. عبور از این تیم، بدون‌شک سخت‌تر از بازی فردا با نماینده لبنان خواهد بود.

بعید به نظر می‌رسد که پیکان با تلفیقی از نفرات باتجربه و جوان والیبال ایران در بازی امروز دچار مشکل شود. با رسیدن امیر حسینی و پیمان اکبری به دبی، نگرانی کارخانه برطرف شده است و او امروز با استفاده از آنها و محمد محمدکاظم، فرهاد نظری افشار، علیرضا نادی، محمد موسوی، محمد ترکاشوند و فرهاد ظریف در ترکیب اولیه در اندیشه ارزیابی حریفان اصلی تیمش در مراحل بعد خواهد بود.

تمرین در سالن اصلی

بازیکنان پیکان که چند روز زودتر از سایر تیم‌های شرکت‌کننده وارد شهر دبی شده‌اند از دیروز در هتل  محل اسکان تیم‌های شرکت‌کننده استقرار یافتند. بعد از چند روز تمرین در سالن باشگاه ایرانیان دیروز همه تیم‌های حاضر از جمله پیکان در یک نوبت موفق به تمرین در سالن اصلی مسابقات شدند.

بازی‌های این دوره در سالن سرپوشیده النصر برگزار می‌شود که گنجایش نزدیک به 5 هزار نفر را دارد. اماراتی‌ها تلاش می‌کنند تا با یک میزبانی خوب برای برگزاری مسابقات باشگاه‌های جهان آماده شوند. این نخستین بار است که در طول 20 سال گذشته امارات به عنوان میزبان والیبال باشگاه‌های آسیا انتخاب شد.

حسین پورکاشیان داور اعزامی ایران در این مسابقات پس از شرکت در جلسات توجیهی آماده قضاوت در این دوره از بازی‌هاست،‌ ضمن اینکه اعضای تمامی تیم‌های شرکت‌کننده نیز دیروز در جلسه فنی مسابقات حضور پیدا کرده و ضمن آشنایی با مقررات بازی‌ها رنگ پیراهن خود را انتخاب کردند.

رنگ پیراهن پیکان در بازی امروز با النجمه بحرین سفید خواهد بود و این در حالی است که تیم رقیب پیراهن قرمز می‌پوشد. رنگ آبی و سفید رنگ پیراهن پیکان در این دوره از مسابقات مقابل رقیبان خواهد بود. زسکا قزاقستان رقیب چند سال اخیر پیکان در فینال سال‌های 2006 هانوی ویتنام و 2008 آلماتی قزاقستان با ترکیب تیم ملی این کشور در دبی حاضر شده است.

کد خبر 83711

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز