شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۷:۵۰
۰ نفر

گروه ورزشی: نگرانی و تردیدها در مورد آینده تیم والیبال پیکان پرعنوان‌ترین تیم ایران و آسیا در آستانه سفر این تیم به دبی محل برگزاری بیستمین دوره مسابقات باشگاه‌های آسیا پایان یافت

 و قهرمان باشگاه‌های ایران با هدف کسب یک عنوان قهرمانی دیگر و راهیابی به مسابقات باشگاه‌های جهان ظهر امروز تهران را به مقصد امارات ترک می‌کند. کارخانه، سرمربی پیکان در مورد حل مشکلات بازیکنان و آینده این تیم به همشهری گفت: «خوشبختانه با پرداخت مطالبات فصل پیش به بازیکنان و پیدا شدن یک اسپانسر جدید، به احتمال فراوان پیکان در فصل جاری لیگ هم مانند گذشته پرقدرت ظاهر خواهد شد. ما تلاش می‌کنیم بتوانیم با کسب عنوان قهرمانی به رقابت‌های باشگاه‌های جهان راه پیدا کنیم.»

سرمربی پیکان درباره حریفان اصلی این تیم در مسابقات باشگاه‌های آسیا که در غیاب نمایندگان کره و چین برگزار می‌شود صحبت می‌کند و آن سه تیم را نمایندگان ژاپن، قزاقستان و عربستان می‌داند: «با وجود اینکه اکثر تیم‌های عربی با جذب بازیکنان خارجی سرشناس و موقتی به میدان می‌آیند، اما سه تیم الهلال عربستان، آترائو قزاقستان و سانتوری ژاپن حریفان اصلی پیکان هستند و در مورد این سه تیم ارزیابی‌های جدی کرده‌ایم.»

لبنان، حریفی ناشناخته

کارخانه در مورد ارزیابی حریفان دور مقدماتی پیکان گفت: «بحرین را خوب می‌شناسم، آنها هر سال با 2 بازیکن خارجی جدید می‌آیند و بردن این تیم کار سختی نیست، اما لبنانی‌ها تیم ناشناخته‌ای محسوب می‌شوند. تا آنجایی که خبر دارم لبنان این بار با جذب 2 بازیکن اروپایی با قصد پیروزی به میدان می‌آید.» سرمربی پیکان که بلافاصله در پایان این بازی‌ها برای همراهی تیم جوانان ایرانی عازم ریودوژانیرو در برزیل می‌شود، در مورد این سفر گفت: «چهار بازی تدارکاتی با برزیل قهرمان مسابقات جهانی دوره پیش در مراکش فرصت خوبی برای شناخت نقاط قوت و ضعف تیم جوانان خواهد بود که در آستانه مسابقات جهانی بتوانند نفرات اصلی خود را شناسایی کنند.»

الهلال، خطرناک‌تر از ژاپن و قزاقستان

در حالی که سرمربی و بازیکنان پیکان نماینده قزاقستان را - که در سه فینال سال‌های 2006، 2007 و 2008 در هانوی ویتنام، منامه بحرین و آلماتی قزاقستان حاضر بوده - به عنوان رقیب اصلی این تیم در راه به دست آوردن پنجمین قهرمانی می‌دانند، سایت کنفدراسیون والیبال آسیا از قدرت و شانس خوب الهلال عربستان به عنوان حریف اصلی پیکان یاد می‌کند، تیمی که سابقه 2 دوره قهرمانی در والیبال باشگاه‌های آسیا دارد و با بهره‌گیری از بازیکنان برجسته کشورهای همسایه و چند بازیکن خارجی هر حضورش با فتح جام و عنوان همراه بوده است.

در دور مقدماتی مسابقات باشگاه‌های آسیا که از روز 27 خردادماه آغاز می‌شود اگرچه در گروه‌های اول و دوم نماینده میزبان امارات و پیکان در گروه‌های سه‌تیمی برای صعود کار سختی ندارند اما وضعیت در گروه‌های سوم و چهارم پیچیده است.

شانس جهانی شدن ما کمتر از شرقی‌هاست

حسین علی مهرانپور شانس والیبال کره‌جنوبی و ژاپن را به واسطه حضور در لیگ جهانی برای صعود به جام جهانی 2010 ایتالیا بیشتر می‌داند اما در عین حال اعتقاد دارد بازیکنان ایرانی با تمرین و تمرکز بالا می‌توانند به شانسی برابر آنها دست یابند.  مدیر فنی تیم ملی والیبال کشورمان در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: «ژاپن و کره‌جنوبی موقعیت حضور در لیگ جهانی را داشتند و تنها به خاطر این حضور و تجربه‌ای که به واسطه آن به دست آورده‌اند، شانس بیشتری برای موفقیت در راه صعود به جام جهانی 2010 ایتالیا دارند. اما این شانس بیشتر مربوط به امروز است نه زمان برگزاری رقابت‌های انتخابی.»

وی با تاکید بر پتانسیل بالای بازیکنان ایرانی افزود: «اگر ژاپن و کره‌جنوبی تجربه بالایی دارند در مقابل ما هم بازیکنانی با توانایی‌های کامل در اختیار داریم. اگر آنها خوب تمرین کنند و فقط روی بازی‌های مهمی که در پیش داریم تمرکز داشته باشند، می‌توانند تا زمان آغاز بازی‌های انتخابی در ژاپن (6 شهریورماه) شانس خود را برای دستیابی به سهمیه جام جهانی بیشتر کنند. بازیکنان ایرانی این پتانسیل را دارند اما به شرطی که تلاش بیشتری کنند.» 

مهرانپور تصریح کرد: «البته نمی‌توان هیچ قولی در مورد جهانی‌شدن تیم ملی والیبال داد. اصلا پیش‌بینی‌کردن نتیجه مسابقات مهمی مثل انتخابی جام جهانی کار درستی نیست. هیچ تیمی نمی‎تواند نسبت به جهانی‌شدن خود اطمینان داشته باشد حتی کره‌جنوبی و ژاپن. هدف ما به دست آوردن یکی از سهمیه‌های جام جهانی ایتالیاست و برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی کرده و تلاش می‌کنیم. به هرحال انتخاب شدن برای جام جهانی سخت است به خصوص اینکه در گروه دشواری هم قرار داریم.» 

کد خبر 83424

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز