شنبه ۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۶:۴۴
۰ نفر

علی شاکری: در پایان رقابت‌های انتخابی والیبال قهرمانی مردان جهان 2010 ایتالیا ، ایران با پیروزی اجباری مقابل هند برخلاف خواسته مسئولانش راهی ژاپن شد.

در روز پایانی و درحالی که دو تیم تنها با هدف باختن برای فرار از قرارگرفتن در گروه ژاپن و کره‌جنوبی راهی میدان شدند   هندی‌ها با اتخاذ ترفندی قوی‌تر مقابل ایران شکست خوردند تا ایران در گروه ژاپن، استرالیا و قزاقستان قرار گیرد.

تمایل مشترک

چاندرا سرمربی هند که تا پایان روز دوم و قطعی شدن صعود تیمش از پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر اعلام تمایلش به قرارگرفتن در مرحله بعدی در گروه ژاپن یا چین طفره می رفت، درست در بازی آخر مقابل ایران مثل حسین معدنی تیمی را به میدان فرستاد که هیچ شباهتی با ترکیب روزهای پیش نداشت.

رقابت دو تیم برای باختن در پایان ست دوم آغاز شد، پس از آنکه ایران ست اول را 25 بر 21 باخت و ست دوم را برنده شد، هندی‌ها برای غافلگیر نشدن از هر ترفند آشکاری مثل کشیدن تور، عبور دادن پا از خط سرویس و ارسال سرویس به خارج از میدان به شکل علنی استفاده کردند تا تیم ایران را مجاب به پذیرش برد در این میدان کنند.البته بازیکنان ایران هم تمایلی مشابه هندی‌ها داشتند اما شیوه هندی‌ها برای رسیدن به هدف کاملا ملموس بود تا جایی که دو بار ناظر فدراسیون جهانی والیبال، مجبور به واکنش و توقف در بازی شد.

احتمال محرومیت هند

هنگامی که اواسط ست سوم تذکر ات ژنگ‌ژونگ کیو به خصوص از سوی هندی‌ها نادیده گرفته شد، او در شروع ست چهارم حسین معدنی و چاندرا را فرا خواند و حتی سرمربی هند را تهدید کرد که در صورت رعایت نشدن تذکراتش مجبور به گزارش این موضوع به فدراسیون جهانی خواهد بود که می‌تواند باعث محرومیت احتمالی هند از راهیابی به مرحله پایانی شود.

اما عواقب بیشتری در انتظار هند خواهد بود که بازیکنانش اصرار و تلاش بیشتری برای باختن داشتند. ضمن اینکه تیم ایران بعد از تذکرات مجدد ژونگ کیو و توصیه داورزنی
به بازی برگشت و با پیروزی در ست چهارم به این نمایش مضحک خاتمه داد. به این ترتیب ایران با 6 امتیاز در مکان نخست جدول این گروه ایستاد و تیم‌های هند، پاکستان و عمان هرکدام با کسب 5، 4 و 3 امتیاز دوم تا چهارم شدند.

در پایان دیدار ایران و هند، حسین معدنی سرمربی تیم ملی با پذیرش اینکه شاگردانش در دقایقی از بازی با هند تحت تاثیر آنان قرار گرفته و رفتاری مشابه با بازیکنان حریف داشتند با رد شائبه میل به شکست گفت: «برای من چندان فرقی‌ نمی‌کرد که در گروه چین یا ژاپن قرار بگیریم و حالا بازیکنانم انگیزه مضاعفی برای صعود از گروه ژاپن خواهند داشت.» وی درباره اتفاقات رخ داده در دیدار ایران و هند از مردم عذرخواهی کرد. معدنی در حالی در جواب انتقاد خبرنگاران چنین گفت که دقایقی قبل از شروع بازی ایران – هند داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در برنامه زنده گزارش ورزشی شبکه رادیویی ورزش از تصمیم‌ نهایی این فدراسیون در جلسه بعد از پایان بازی ایران و پاکستان با کادر فنی از شکست مصلحتی ایران مقابل هند برای قرارگرفتن در گروه چین خبر داده بود.

والیبالیست های نوجوان در گروه B مسابقات جهانی ایتالیا

در قرعه‌کشی یازدهمین دوره رقابت‌های والیبال نوجوانان جهان تیم ایران مدافع عنوان قهرمانی در گروه دوم این بازی‌ها با تیم‌های آمریکا، صربستان و ژاپن همگروه شد.  تیم ایران در دور مقدماتی به ترتیب در روزهای 6، 7 و 8 شهریور‌ماه با تیم‌های آمریکا، ژاپن و صربستان دیدار می‌کند.

گروه‌بندی این مسابقات به شرح زیر است:
گروه یک: تونس، ایتالیا، پورتوریکو و مصر
گروه 2: ایران، آمریکا، صربستان و ژاپن
گروه 3: الجزایر، فرانسه، اسپانیا و آرژانتین
گروه 4: برزیل، روسیه، لهستان و هند

کد خبر 82438

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز