شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

نیوجرسی: مردی که در جریان رانندگی با سرعت زیاد با یک عابر برخورد کرده بود ادعا کرد که پسرش پشت فرمان بوده است.

وی پس از برخورد با عابر از محل متواری شد و شاهدان ماجرا عابر زخمی را به بیمارستان رساندند. اما پلیس توانست از روی پلاک خودرو، او را شناسایی کرده و به در منزلش مراجعه کند.

این مرد در پاسخ به ماموران گفت که از تصادف اطلاعی ندارد چون پسرش خودرو را از او امانت گرفته است. به این ترتیب ماموران به جست‌وجوی پسر این مرد پرداختند اما دریافتند که پسر این مرد فقط یک نوزاد 3 ماهه است.

سرانجام وی مسئولیت تصادف با عابر را به گردن گرفت و اکنون به 2 اتهام یعنی فریب دادن ماموران و گریختن از محل تصادف در دادگاه محاکمه می‌شود.

مبارزه‌ای از جنس گُل

توکیو: یکی از شهر‌های ژاپن که به شهر خلافکاران مشهور است به گلخانه تبدیل می‌شود تا از این راه آمار جرم در این منطقه پایین بیاید. گفتنی است این شهر فقط 528 هزار و 500 نفر جمعیت دارد اما در سال 2002 حدود 2 هزار فقره سرقت در آن به ثبت رسید.

نکته جالب این است که طرح تبدیل شهر به گلخانه برای نخستین بار 3 سال پیش اجرا شد و در حاشیه یکی از خیابان‌های شهر و مقابل خانه‌ها، گل‌های زیبایی کاشته شد. پس از اجرای این طرح تحقیقات نشان داد که آمار سرقت در این خیابان کاهش یافته است چون شهروندان زمان زیادی را صرف رسیدگی به گل‌ها و آبیاری آنها می‌کنند.

به این ترتیب طرح در کل شهر اجرا شد و اغلب مردم به‌طور داوطلبانه مقابل خانه‌هایشان گل کاشتند. البته طرح مبارزه گلی با سرقت یکی از آخرین طرح‌ها به منظور مقابله با سرقت به‌شمار می‌رود و پیش از این شهروندان با نصب داوطلبانه دوربین‌های مخفی سعی می‌کردند از سرقت جلوگیری کنند.

روباه سارق

برلین: درحالی که ساکنان یک دهکده تصور می‌کردند پای چند سارق حرفه‌ای در سرقت کفش‌هایشان در میان است، پلیس دریافت که یک روباه جوان همه این سرقت‌ها را انجام داده است. ماجرای ناپدید شدن کفش‌های ساکنان دهکده از حدود 10 روز پیش آغاز شد و در طول این مدت پلیس به شدت افراد مشکوک را تحت نظر قرار داده بود.

اما جنگلبانان به‌طور اتفاقی مخفیگاه کفش‌ها را در جنگل پیدا کردند و با بررسی بیشتر متوجه شدند که یک روباه ماده که به تازگی بچه‌دار شده است، بیش از 100جفت کفش را از پشت در خانه‌های دهکده سرقت کرده است.

به گفته جنگلبانان، به احتمال زیاد هدف این حیوان از سرقت کفش‌ها این بوده که بچه‌ روباه‌ها با آنها بازی کنند. جنگلبانان می‌گویند همه کفش‌ها از کفش‌های ورزشی گرفته تا مردانه و بچه‌گانه، سالم هستند و مردم دهکده می‌توانند برای پس گرفتن آنها به جنگلبانی مراجعه کنند.

عکس خانوادگی در تبلیغات

نیویورک: زوجی که از تبدیل شدن عکس خانوادگی‌شان به یک بیلبورد تبلیغاتی شوکه شده بودند از شرکتی که بدون دریافت مجوز، از عکس آنها استفاده کرده است، شکایت کردند.

این در حالی بود که این زوج عکسی را که به همراه 2فرزندشان گرفته بودند در پایگاه الکترونیکی خانوادگی‌شان گذاشته بودند اما تنها 3 ماه بعد متوجه شدند که این عکس در کشور دیگری به بیلبورد تبلیغاتی تبدیل شده است و درخیابان‌ها و بزرگراه‌ها در معرض دید عموم است.

این زوج از طریق یکی از دوستانشان که مقیم این کشور بود از بیلبورد شدن عکس خانوادگی‌شان آگاه شدند. جالب است که شرکت تبلیغاتی که از این عکس استفاده کرده، ادعا کرده است که این عکس را از پایگاه الکترونیکی آنها سرقت نکرده و فقط در جریان یک جست‌وجوی اینترنتی با این عکس خانوادگی برخورد کرده و از آن برای تبلیغ استفاده کرده است.

کد خبر 83479

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز