سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

لندن: مدیر مدرسه‌ای که خوردن موز در این مکان را ممنوع کرده بود، قصد دارد در این قانون عجیب تجدید نظر کند.

وی در آغاز سال تحصیلی از دانش آموزان تعهد گرفت که برای زنگ تفریح همراه خود موز به مدرسه نیاورند. البته دلیل او برای وضع این قانون ،گران یا کمیاب بودن این میوه نبود، بلکه حساسیت یکی از معلمان مدرسه موجب شده بود که خوردن موز در مدرسه ممنوع شود.

گزارش ها حاکی از آن است که این زن دچار حساسیت بسیار شدیدی به موز است و در صورتی که حساسیتش عود کند احتمال مرگش هم وجود دارد. با این وجود والدین دانش آموزان این ممنوعیت را نوعی تجاوز به حقوق دانش آموزان می‌دانند و به همین دلیل مدیر مدرسه در پی لغو این قانون است.

مسافر خشن

بوستون: در حالی که ارائه بلیت در زمان سوار شدن به اتوبوس الزامی است، زنی که بلیت به همراه نداشت بر سر همین موضوع با راننده اتوبوس درگیری جدی پیدا کرد. این زن 28 ساله پس از طی مسافتی با اتوبوس قصد پیاده شدن در ایستگاه مورد نظرش را داشت که راننده از او خواست بلیتش را ارائه دهد.

این زن که بلیت نداشت، مقداری پول خرد از کیفش بیرون آورد و از راننده خواست آنها را قبول کند. اما راننده که طبق مقررات نمی‌توانست این کار را انجام دهد از پذیرش پول خرد امتناع کرد.

این زن که خیلی عصبانی شده بود برای خالی کردن خشمش یک مشت پول خرد شامل سکه‌هایی که همگی از جنس فلز بودند را با شتاب زیاد به صورت راننده پرتاب و او را مجروح کرد. به دنبال این حادثه راننده اتوبوس به بیمارستان منتقل شد و پلیس این زن را بازداشت کرد. گفتنی است راننده اتوبوس قصد دارد بابت این آسیب‌دیدگی غرامت سنگینی از این مسافر خشن دریافت کند.

بازی با پلیس

فلوریدا: مردی که صرفا برای تفریح در یک تعقیب و گریز با پلیس شرکت کرده بود، دستگیر شد. این مرد 32 ساله در حال رانندگی در بزرگراه بود که به دلیل سبقت غیر مجاز، پلیس به او فرمان ایست داد.

اما این مرد که همواره دنبال انجام دادن کار های هیجان‌آمیز بود تصمیم گرفت کاری کند که پلیس او را تعقیب کرده و به این ترتیب هیجان فرار از دست پلیس را تجربه کند.

به همین دلیل آرام آرام خودرو را به حاشیه بزرگراه هدایت کرد و در حالی که ماموران تصور می‌کردند قصد متوقف کردن خودرو را دارد، به سرعت از محل دور شد. به دنبال این اقدام، گشت پلیس به تعقیب او پرداخت و پس از نزدیک به یک ساعت تعقیب و گریز ماموران موفق به دستگیری او شدند.

البته تنها زمانی این مرد ناچار به متوقف کردن خودرو شد که بنزینش تمام شد. او بلافاصله پس از دستگیری اعتراف کرد که تنها قصد تفریح داشته و هیچ دلیل دیگری برای فرار از دست پلیس وجود نداشته است.

تقلب در بیماری

هانوی: در حالی که ویروس آنفلوانزای خوکی همچنان در جهان شایع است و قوانین سختگیرانه‌ای در فرودگاه‌ها اعمال می‌شود، مسافران مبتلا به این بیماری‌ از شگرد‌های تازه‌ای استفاده می‌کنند. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که یکی از نخستین آزمایش‌ها در فرودگاه‌ها اندازه گرفتن درجه تب مسافران است. اما گفته می‌شود مسافرانی که به این بیماری دچارند قبل از ورود به فرودگاه از دارو‌های ضد تب استفاده می‌کنند.

کارشناسان می‌گویند به این ترتیب دستگاه‌های تعیین کننده دمای بدن دچار اشتباه شده و این مسافران را دارای دمای معمولی به ثبت می‌رسانند.

به همین دلیل مقامات فرودگاه‌ها قصد دارند آزمایش‌های جدیدی برای تشخیص بیماران مبتلا به این ویروس طراحی کنند که امکان استفاده از دارو برای تقلب در این آزمایش‌ها وجود نداشته باشد. گفته می‌شود که این ویروس هم اکنون نزدیک به 30 هزار نفر را در 74 کشور جهان مبتلا کرده است.

کد خبر 83694

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز