دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

لندن: با وجود اینکه در همه زمینه‌ها رعایت اعتدال توصیه می‌شود، اخیرا کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که در زندگی خانوادگی، استرس آن دسته از افرادی کمتر است که زندگی کاملا خوب یا بدی دارند.

به گفته کارشناسان، نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد مردانی که در زندگی خانوادگی شرایط نه چندان خوب یا نه چندان بدی دارند و به بیان بهتر عشق کامل یا نفرت کامل در زندگی‌شان وجود ندارد در محیط کار دچار استرس بیشتری هستند.

این درحالی است که زندگی خانوادگی خوب یا بد مطلق روی میزان استرس مردان تاثیر می‌گذارد و آن را کاهش می‌دهد. در واقع مردانی که در زندگی خانوادگی توجه و یا بی‌تفاوتی مطلق ندارند، در محیط کار دچار استرس بیشتری می‌شوند.

پاسخ دندان‌شکن به تقلب

پکن: در حالی که دانش‌آموزان و دانشجویان چینی جزو متقلب‌ترین دانش‌آموزان جهان هستند، مقامات این کشور دست به ابتکار جالبی برای مقابله با متقلبان زده‌اند. گزارش‌ها حاکی از آن است که در آستانه برگزاری آزمون سراسری برای ورود به دانشگاه، در نزدیک به 60 هزار سالن برگزاری امتحانات، دوربین‌های مدار بسته نصب شده است.

در هفته آینده حدود 10 میلیون دانش‌آموز چینی در این امتحان شرکت می‌کنند و این در حالی است که تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد، دانش‌آموزان به انواع و اقسام روش‌ها برای تقلب دست می‌زنند. دریافت‌کننده‌های رادیویی کوچک و تلفن همراه از جمله تجهیزاتی هستند که در تقلب دانش‌آموزان کاربرد دارند.

با این حال مقامات امیدوارند نصب این دوربین‌ها تا حدود زیادی از تقلب‌ها جلوگیری کند. مقامات اعلام کرده‌اند با متخلفان برخورد قاطع انجام خواهند داد و آنها را تحویل سیستم قضایی می‌دهند.

استخوان 100 هزار دلاری

نیویورک: فرورفتن یک استخوان در گلوی یک افسر سابق پلیس، موجب شد او غرامتی 100 هزار دلاری درخواست کند. این افسر پلیس به یک رستوران رفت و سفارش ساندویچ ماهی داد.

اما هنوز نصف ساندویچ را نخورده بود که سوزشی شدید در گلویش احساس کرد. او که از شدت درد قادر به حرکت نبود به بیمارستان انتقال یافت و پزشکان فرورفتن یک استخوان کوچک در بخش حساسی از گلویش را دلیل این سوزش تشخیص دادند.

با این حال از آنجایی که در آن زمان امکان عمل جراحی وجود نداشت او از بیمارستان مرخص شد و این درحالی بود که درد و سوزش همچنان ادامه داشت. هرچند قرار است این مرد به زودی تحت عمل جراحی قرار گیرد اما قصد دارد از رستورانی که این ساندویچ را سرو کرده است 100 هزار دلار غرامت بگیرد.

او می گوید در این مدت قادر نبوده که در محل کارش حاضر شود و به همین دلیل هم دچار مشکل اقتصادی شده و هم از نظر روحی آسیب دیده است.

دستمزد شرکت در مسابقه

پاریس: این روز‌ها نوعی مسابقه تلویزیونی که در آن شرکت‌کنندگان مراحل بسیار سختی را پشت سر می‌گذارند، مخاطبان زیادی پیدا کرده است. در یکی از این مسابقه‌ها شرکت‌کنندگان باید با کمترین امکانات در یک جزیره زندگی کنند و با مشکلاتی که برایشان پیش می‌آید مقابله کنند.

به همین دلیل اخیرا دادگاهی در پاریس مدیر این برنامه‌های تلویزیونی را ملزم به پرداخت دستمزد روزانه به شرکت‌کنندگان در این مسابقات کرده است.

دادگاه می‌گوید هرچند فضای شبیه‌سازی شده جزیره یا جنگل برای شرکت‌کنندگان در این مسابقات در نظرگرفته شده است اما این دلیل نمی‌شود که کارگردانان این برنامه‌های تلویزیونی شرکت‌کنندگان را استثمار کرده و بدون پرداخت دستمزد آنها را به انجام کار‌های دلخواهشان وادار کنند.

به همین دلیل از این پس کارگردانان این برنامه‌های تلویزیونی باید با شرکت‌کنندگان قرارداد ببندند و به آنها دستمزد پرداخت کنند.

کد خبر 83130

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز