جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

کاراکاس: هوگو چاوز که به دشمنی با ایالات متحده شهرت دارد در تازه‌ترین اقدام خود در این جهت، فروش نوعی نوشابه ساخت آمریکا را در این کشور ممنوع کرد.

وزارت بهداشت ونزوئلا اعلام کرده است که این نوشابه بدون قند، سلامت مصرف‌کنندگان را تهدید می‌کند.

این در حالی است که تولیدکنندگان این محصول معتقدند این نوشابه بدون قند با رعایت استاندارد‌های بهداشتی تولید شده است اما اداره بهداشت ونزوئلا می‌گوید در این نوشابه شیرین‌کننده‌هایی به کار رفته است که ده‌ها برابر از شکر برای سلامت بدن خطرناک‌ترند. به گفته کارشناسان، هدف اصلی چاوز از این اقدام، حمایت از تولید‌کنندگان داخلی و مبارزه با واردات محصولات آمریکایی است.

شگرد جدید جویندگان کار

نیویورک: در حالی که نرخ بیکاری در آمریکا به بیشترین میزان در 25 سال اخیر رسیده‌ است، جویندگان کار برای پیدا کردن موقعیت‌های شغلی، روش‌های تازه‌ای ابداع کرده‌اند. تحقیقات نشان می‌دهد جویندگان کار پس از شناسایی کارفرمایان، تلاش می‌کنند با استفاده از روش‌های مختلف، توجه آنها را به خود جلب کنند.

برای نمونه یکی از روش‌ها این است که جویندگان کار خودروی مربوط به کارفرما را بدون دریافت هزینه می‌شویند و گاهی رقابت بر سر این اقدام به اندازه‌ای زیاد می‌شود که این افراد با هم درگیر می‌شوند.

فرستادن کیک با تصویر کارفرما به دفتر او هم یکی دیگر از این روش‌هاست. البته برخی هم برای کارفرمایان لیوان‌های منحصر به فرد و زیبا ارسال می‌کنند. عده‌ای از جویندگان کار هم در مقابل دفتر کارفرما محل ویژه ایستادن طولانی مدت را طراحی و تزئین می‌کنند و برای ملاقات با کارفرما در این محل منتظر می‌مانند.

جعل برگه استعلاجی

منهتن: اقدام یک زن 45 ساله برای جعل نسخه پزشک سرانجام او را به دام پلیس انداخت. این زن با سوء‌استفاده از برخی دانش‌آموزان تنبل که به بهانه‌های مختلف از حاضر شدن در کلاس‌های درس خودداری می‌کردند از آنها اخاذی می‌کرد.

او برای این کار مهر و امضای یکی از پزشکان را جعل کرده بود و با استفاده از آن برگه‌های استعلاجی را که برای دانش‌آموزان می‌نوشت، تایید می‌کرد. گفتنی است این زن در بین دانش‌آموزان طرفدار زیادی داشت و از این راه درآمد زیادی کسب کرد.

اما پس از اینکه تعداد زیادی استعلاجی با مهر او به مدارس برده شد، مدیر یکی از مدرسه‌ها به این پزشک جعلی شک کرد و پلیس را در جریان قرار داد.

ماموران پس از پیگیری موضوع این زن را بازداشت کردند و او در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد. دادگاه به اتهام جعل مهر و امضای پزشکان این زن را به پرداخت جریمه و حبس محکوم خواهد کرد.

ملاقات در دریاچه

کارولینا: مردی که از یک پل مرتفع به داخل دریاچه پریده بود برای چند ساعت نیرو‌های امدادی را به تکاپو واداشت. این مرد در حال رانندگی روی پل بود که ناگهان در مقابل چشم سایر رانندگان از خودرو پیاده شد و روی لبه پل رفت و به داخل دریاچه شیرجه زد.

مردم که تصور می‌کردند این اقدام او خودکشی است با پلیس تماس گرفتند و نیرو‌های امدادی چند ساعت در دریاچه دنبال این مرد گشتند. وقتی جست‌وجو‌ها نتیجه نداد، پلیس از روی پلاک خودروی این مرد نشانی خانه‌اش را پیدا کرد و در کمال تعجب، خود این مرد در را روی ماموران باز کرد.

او که از حضور ماموران متعجب شده بود، گفت بنزین خودرو‌اش روی پل تمام شد و در همین حال اطلاع یافت که یکی از دوستانش با قایق از زیر پل عبور می‌کند. وی ادامه داد: به همین دلیل در دریاچه شیرجه زدم تا با دوستم ملاقات کنم.

کد خبر 83399

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز