جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

شلوغ بودن مطب پزشکانی که اسم و رسمی دارند و از سایر همکاران خود مشهورتر شده‌اند، یکی از ویژگی‌های این مطب‌هاست

و البته بیماران هم هنگام مراجعه به این پزشکان خود را برای انتظاری چند ساعته آماده می‌کنند. این در حالی است که روند وقت گرفتن برای همین انتظار‌های طولانی هم چندان ساده نیست و گاهی باید چند ماه آن را دنبال کرد. تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده‌اند که هنگام تماس با مطب برخی پزشکان به آنها گفته می‌شود که تا3 ، 4 ماه آینده وقت ندارند.

در مقابل هنگامی که  از منشی وقتی برای 5 ماه دیگر درخواست می‌شود اعلام می‌کند که باید یک ماه زودتر برای وقت گرفتن اقدام شود.

با توجه به تناقض آشکاری که در این مورد وجود دارد، ظاهرا هیچ وقتی برای بیماران وجود ندارد و معلوم نیست بالاخره از چه طریقی و در چه زمانی باید دست کم برای چند ماه بعد برای ملاقات با پزشک وقت گرفت.

میوه‌فروشی در پیاده‌رو

ظاهرا برخی میوه‌فروش‌ها که از ناکافی بودن فضای داخل مغازه‌هایشان به سطوح آمده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که تجاوز به حریم پیاده‌رو، بهترین راه برای گسترش فضای مغازه است.

به همین دلیل این دسته از میوه‌فروشان فضای عمومی پیاده‌رو را به بخشی از مغازه‌شان تبدیل کرده‌اند و به حدی این کار را حق به جانب انجام می‌دهند که رهگذران فضای شلوغ و باریک باقی‌مانده در پیاده‌روی مقابل میوه‌فروشی، کوچک‌ترین اعتراضی انجام نمی‌دهند.

این در حالی است که طبق مقررات، هرگونه تجاوز به مکان‌های عمومی مانند پیاده‌رو، خلاف محسوب می‌شود. انتظار می‌رود که میوه‌فروشی‌ها به جای پیشروی در حریم پیاده‌رو‌ها به خصوص پیاده‌رو‌های تنگ و باریک، نحوه چیدمان میوه‌ها در مغازه را طوری تغییر دهند که فضای بیشتری ایجاد شود.

باران کاغذ

خیابان‌های شهر عادت دارند به محض نزدیک شدن به برخی مناسبت‌های سیاسی، اجتماعی و ورزشی میزبان انبوه زباله‌هایی باشند که شهروندان روی زمین ریخته و جمع‌آوری آن تا چند روز به طول می‌انجامد. جدای از آلوده شدن چهره شهر، این رفتگر‌ها هستند که گاهی به جای اینکه درکنار خانواده باشند باید تا پاسی از صبح به جمع‌آوری زباله‌ها بپردازند.

از سوی دیگر به گفته برخی شهروندان، در حالی که مزایای بازیافت مواد و به دنبال آن سطل‌های ویژه مواد بازیافت در سطح شهر نصب شده است، دور ریختن کاغذ‌ آن هم در این ابعاد به هیچ عنوان وجاهت ندارد و از اخلاق شهروندی به دور است.

به طور حتم بالا بودن تعداد کسانی که خیابان‌ها را از زباله فرش می‌کنند، برای ملحق شدن ما به آنها بهانه خوبی نیست. بنابراین در کنار رعایت رفتار‌های مناسب، باید رفتگر‌ها را نیز دریابیم و در این روزها کار‌ سخت و ساعت کار طولانی‌ آنها را سخت‌تر و طولانی‌تر  نکنیم.

ریزش تونل

کابل‌کشی در برخی پیاده‌رو‌های شهر باعث حفر‌ کانال‌هایی می‌شود که پر شدن ناقص آنها این بخش از پیاده‌رو را تبدیل به تونل کوچک زیرزمینی می‌کند. البته نکته قابل توجه این است که این تونل‌های توخالی نیز مانند هر تونل دیگری امکان ریزش دارند و گاه چاله‌های بزرگی پدید می‌آورند.

همانطور که در تصویری که احسان مالکی برای ما ارسال کرده کاملا مشخص است پرشدن ناقص این بخش از پیاده‌رو باعث نشست آن شده و هفته‌ها و گاه تا ماه‌های متمادی به همین شکل باقی می‌ماند.

به گفته ساکنان این منطقه علاوه بر عملیات ناقص کابل‌کشی، تیر‌های برق این محدوده نیز خاموش‌اند و همین موضوع باعث محدودشدن دید رهگذران می‌شود. علاوه بر این همانطور که در سال‌های پیش شاهد آن بودیم، گاهی نیز در سطح شهر دیده می‌شود که تونل‌های اینچنینی به اصطلاح هنگامی که دهان باز می‌کنند، عمق آنها تا یک متر نیز می‌رسد.

کد خبر 83400

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز