دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۸
۰ نفر

از وقتی دستگاه‌های نوبت‌دهی وارد سیستم بانکی شده‌اند، معضل در صف ایستادن و شلوغی باجه‌های بانک تا حدود زیادی حل شده و مشتریان می‌توانند با خیال راحت تا سر رسیدن نوبتشان در صورتی که تعداد صندلی‌های بانک کافی باشد، روی صندلی بنشینند و استراحت کنند.

 این در حالی است که برخی مشتریان به خاطر اینکه برای پرداخت‌هایی مانند قبوض منتظر نوبت‌های طولانی نمانند به چند بانک که در یک محدوده نزدیک قرار دارند، سر می‌زنند و از هرکدام از دستگاه‌های نوبت‌دهی، برگه نوبت دریافت می‌کنند تا هر نوبتی که جلوتر بود را انتخاب کنند.

این اقدام موجب می‌شود که گاهی تعداد افراد غیر واقعی که درفهرست انتظار هستند بسیار زیاد شود و مشتریانی که قصد انجام امور بانکی دارند با مشاهده نوبت و زمان تقریبی انتظار، کار بانکی خود را به روز دیگری محول کنند. بهتر است این مشتریان دست‌کم در کار دستگاه‌های نوبت‌دهی اخلال ایجاد نکنند و آنها را دور نزنند.

تعمیرکار خود باشید

بروز اشکال در خط تلفن، یکی از مواردی است که برای اصلاح آن باید از کارشناس استفاده کرد. به همین منظور شرکت مخابرات واحدی را به رفع نواقص خطوط تلفن شهروندان اختصاص داده و شهروندان می‌توانند از طریق تماس تلفنی با این سامانه شماره تلفن خود را برای پیگیری مشکل ثبت کنند.

این در حالی است که در هنگام برقراری تماس با این سامانه نکات جالبی برای تماس‌گیرنده مطرح می‌شود. به عنوان مثال اپراتور با شرط اینکه مشترک از سالم بودن سیم‌کشی داخلی ساختمان اطمینان دارد، شماره تلفن را برای پیگیری مشکل ثبت می‌کند.

حتی اپراتور پیشنهاد می کند که مشترک با وصل تلفن به سیم‌های ورودی درب منزل از سالم بودن سیم‌های داخلی اطمینان پیدا کند.

این درحالی است که امکان چنین پیگیری‌های فنی برای بسیاری از شهروندان از جمله سالمندان یا افرادی که با مسائل فنی چندان آشنا نیستند، وجود ندارد. به هر حال باید تسهیلاتی هم برای خدمت رسانی به این گروه از شهروندان در نظر گرفت.

از جوجه کِشی‌ تا جوجه‌کُشی

این روز‌ها می‌توان بسیاری از خانواده‌ها را  دید که در خیابان‌های شهر جوجه‌های رنگ‌شده را به عنوان اسباب‌بازی برای کودکان خود خریداری می‌کنند. این در حالی است که اغلب آنها هیچ اهمیتی به امکانات خود برای نگهداری از این موجودات ندارند و همانطور که اغلب ما تجربه آن‌را داریم دست آخر جوجه‌ها قربانی این سهل‌انگاری می‌شوند.

بسیاری از خانواده‌ها با این استدلال که جوجه‌ها بالاخره در کشتار‌گاه‌ها کشته می‌شوند این خرید را مجاز می‌شمارند و این در حالی است که با چنین حرکاتی فرهنگ بی‌توجهی به حیوانات جاافتاده و کودکان هیچ ارزشی برای آنها قائل نخواهند بود.

این موضوع در آخر می‌تواند نوع برخورد با حیات وحش و محیط زیست را نیز به خطر اندازد. طی فرایند جوجه‌کِشی تولید‌کنندگان  و جوجه‌کُشی خانواده‌ها محیط خانه و گاهی مجتمع مسکونی نیز به قدری آلوده و بدبو می‌شود که با اطمینان می‌توان گفت حقوق همسایه‌ها نیز بابت این موضوع ضایع می‌شود.

رونالدو‌های قد و نیم‌قد

با گرم شدن هوا و سرد شدن فضای ‌ تحصیل، سیل کودکان به خیابان‌ها ریخته و بازی‌ کردن به اصطلاح گل‌کوچیک یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌ها بچه‌ها به شمار می‌رود.

این در حالی است که این تعداد رونالدو‌های قد و نیم‌قد به حدی می‌توانند سر و صدا به پا کنند که به طور حتم صدای برخی افراد حساس به سر و صدا و دارای بیمار حسابی در می‌آید.

البته از آنجا که به طور معمول کسی حریف این بچه‌‌ها نمی‌شود معمولا فقط والدین آنها می‌توانند جلوی بچه‌ها را بگیرند. این مسابقات گل‌کوچیک سانس ویژه هم دارد و بعد از ساعت 10 و 11 شب نوبت رونالدو‌های بزرگسال است که این بار با صدا‌های خشن‌تر  وارد عرصه آلودگی صوتی کوچه و خیابان می‌شوند.

کد خبر 83132

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز