یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

اگر کیمیاگران روزگاران قدیم این روز‌ها نیز به کارشان ادامه می‌دادند به طور حتم به جای کیمیا به دنبال جای پارک می‌گشتند.

هر چند گاهی جای پارک نیز مانند کیمیا نایاب می‌شود اما به طور حتم این برای راننده‌های متخلف بهانه‌ موجهی نیست تا هرجای خالی که پیدا کردند در آنجا پارک کنند.

برای نمونه با اینکه قفل‌های زرد رنگ پلیس حسابی از خجالت راننده‌های متخلف درمی‌آید اما در نبود آنها محدوده‌هایی هستند که قربانی پارک‌های غیر قانونی می‌شوند؛

قربانی از این جهت که توقف‌های ناهنجار و در مکانی غیرمجاز تمام تمهیدات سازمان زیباسازی شهرداری را از میان می‌برد و جلوه شهر مخدوش می‌شود.

البته به طور حتم پیش از این نازیبایی‌ها، مسدود شدن مسیر عادی رهگذران‌ و سنگین شدن ترافیک از جمله مشکلات مهم ناشی از توقف‌های غیرمعقول راننده‌هاست.

بیلبورد در باجه تلفن

گویا این اواخر باجه‌های تلفن‌ عمومی نیز به محل تبلیغات شرکت‌های گوناگون تبدیل شده. به قول معروف اینطور که پیش می‌رود بعید نیست تا چند وقت دیگر به جای کارت و بروشور در باجه‌های تلفن عمومی بیلبورد  و استند نصب کنند.

هر چند به طور حتم چنین اتفاقی در این ابعاد نخواهد افتاد اما در اصل موضوع یا همان اشغال فضای عمومی شهر به وسیله شرکت‌های خصوصی تفاوتی نمی‌کند.

به هر حال شهروندان برای مشارکت عمومی در پاکیزگی و حفظ مبلمان شهری نیازمند مشاهده برخورد‌های جدی‌تر با متخلف‌های اینچنینی هستند.

بالاخره در غیر این‌صورت توقع آنچنان بجایی نیست که با وجود برخی ناهنجاری‌های بصری در شهر و نبود برخورد قاطع با مسببان آن، شهروندان، نظم و انضباط را رعایت کنند.

به گفته برخی شهروندان با وجود انبوه تبلیغات تخلیه چاه و غیره روی در‌های منازل کمتر کسی به فکر زیباسازی و  کاشت گیاهان زیبا در جلوی منزل می‌افتد.

افزایش قیمت کلاس‌های تابستانی

با نزدیک شدن به تعطیلات تابستانی و پایان گرفتن امتحانات دانش آموزان، بسیاری از خانواده‌ها به فکر پر کردن اوقات فراغت فرزندان‌شان در داغ‌ترین فصل سال هستند  و به این منظور انواع کلاس‌های ورزشی و آموزشی یکی از انتخاب‌های خانواده‌هاست.

این در حالی است که تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر از افزایش قابل توجه هزینه این کلاس‌ها خبر ‌می‌دهند. به گفته آنها هزینه نام‌نویسی فرزندان‌شان در این کلاس‌ها نسبت به سال پیش حدود دو برابر شده و این درحالی است که هیچ تفاوتی در نحوه خدمات‌دهی این مراکز ایجاد نشده است.

به عنوان مثال برخی کلاس‌های آموزشی از قبیل زبان‌های خارجی یا کلاس‌های ورزشی مانند آموزش شنا شهریه نام‌نویسی خود را به میزان دلخواه افزایش داده‌اند. بهتر است در این زمینه نظارت بیشتری اعمال شود تا امکان استفاده از این کلاس‌ها برای همه خانواده‌ها وجود داشته باشد.

نام نویسی اینترنتی

زمانی که رایانه اختراع شد، کمتر کسی تصور می‌کرد این دستگاه تا این اندازه در زندگی مردم نفوذ کرده و همه بخش‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. اما نه تنها رایانه، بلکه اینترنت هم به جزئی از زندگی روزمره انسان‌ها تبدیل شده است و با توجه به سرعت انجام کار‌ها از این طریق، بسیاری از سازمان‌ها و ادارات، خدمات‌رسانی به شهروندان را از این طریق انجام می‌دهند.

برای نمونه‌ مدارس و به خصوص دانشگاه‌ها امکان انتخاب واحد از طریق اینترنت را فراهم کرده‌اند و به این ترتیب دانشجویان از مراجعه حضوری به دانشگاه و اتلاف وقت بی‌نیاز می‌شوند.

هرچند این اقدام بسیار مفید است اما گاهی کافی نبودن اطلاعات موجود در پایگاه‌های اینترنتی،دانشجویان را دچار دردسر می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌شود در مورد نحوه پر کردن فرم‌ها و طی کردن مراحل مختلف نام‌نویسی و انتخاب واحد، اطلاع‌رسانی دقیق‌تری انجام شود تا دانشجویان دچار اشتباه نشوند.

کد خبر 83034

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز