دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۸
۰ نفر

با احتیاط برانید جمله‌ای است که در جاده‌های خارج از شهر روی تابلوهای سبز رنگ نوشته می‌شود و در طول مسیر بار‌ها مقابل چشم رانندگان قرار می‌گیرد

منظور از با احتیاط برانید، این است که سرعت مطمئن را رعایت کرده و با پیروی از قوانین راهنمایی و رانندگی، ایمنی خود و سرنشینان خودرو را حفظ کنید.

اما به‌نظر می‌رسد که این تابلو باید در خیابان‌های داخل شهر هم نصب شود تا رانندگان هنگام عبور از روی چاله‌هایی که درون آنها آب جمع شده به فکر سایر خودرو‌ها و عابران هم باشند.

از آنجایی که بهار امسال برخلاف بهار سال‌های پیش پربارش بوده است، بسیاری از راننده‌ها تصمیم گرفته‌اند تا سری به کارواش‌ها بزنند و آثار بارندگی‌های اخیر را از روی خودرو‌هایشان پاک کنند.

اما متاسفانه بی‌توجهی برخی رانندگان هنگام عبور از روی آب جمع شده در برخی قسمت های خیابان موجب می‌شود که خودرو‌ها دوباره روانه کارواش شوند. البته این بی‌مبالاتی رانندگان، تمیزی لباس‌های سفید و رنگ روشن عابران را هم از حاشیه امنیت خارج کرده است.

افزایش قیمت بلیت استخر‌ها

با توجه به گرم‌تر شدن هوا، بازار استخر‌ها هم حسابی داغ شده است و مردم برای دوره‌های آموزشی یا شنای تفریحی به این اماکن مراجعه می‌کنند.

این در حالی است که با وجود استقبال مردم، قیمت بلیت‌ استخر‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال پیش افزایش پیدا کرده است.

تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده اند که در برخی موارد قیمت بلیت تا 50 درصد هم افزایش پیدا کرده و این در حالی است که هیچ امکانات جدیدی نسبت به سال پیش از آن به استخر افزوده نشده است.

البته در مقابل، مدیریت استخر‌ها هم افزایش هزینه‌ها از جمله قیمت مواد تصفیه‌کننده آب را دلیل بالاتر رفتن قیمت بلیت استخر‌ها عنوان می‌کنند.

انتظار می‌رود با توجه به این افزایش قیمت، بهداشت استخر‌ها هم بیشتر از پیش مورد توجه قرار گرفته و امکانات بیشتری به منظور رفاه حال افرادی که به استخر مراجعه می‌کنند، در نظر گرفته شود.

خرید مشابه 

از آنجا که تخلف برخی فروشنده‌ها در تمام اصناف شایع است و هیچ صنفی از آن مبرا نیست برخی مسئولان داروخانه‌ها نیز برای فروش اجناس خود از ارائه دارویی غیر از دستور پزشک خودداری نمی‌کنند.

شاید  شاغلان این صنف در دفاع از چنین حرکاتی تخصص دکتر داروساز را مجوزی برای این کار بدانند اما نگارنده این ستون بار‌ها به چشم خود مشاهده کرده که برای نمونه جراح، تیغ شماره 11 را تجویز کرده و مسئول داروخانه در نبود آن شماره 15 این وسیله را به بیمار داده است.

به گواهی پزشک معالج، چنین حرکاتی روند عمل جراحی را با وقفه و گاه اشکالات زیادی روبه‌رو می‌کند. به همین دلیل لازم است روی عملکرد داروخانه‌ها دقت و بازرسی بیشتری صورت گیرد تا سلامت شهروندان به مخاطره نیفتد.

شیشه کثیف‌کن‌ها

به محض تعطیل شدن مدارس، تعداد کودکان کار رو به فزونی می‌گذارد و پشت چهارراه‌ها و سطح خیابان‌ها به محل گذران اوقات فراغت آنها تبدیل می‌شود. برخی از آنها درست زمانی که چند هزارتومان در کارواش خرج تمیزی خودرو و شیشه‌ها کرده‌ای سر می‌رسند و حسابی از خجالت شیشه‌ها در می‌آیند.

معلوم نیست در ظرف شیشه‌شوی و دستمال‌های آنها چیست که به سرعت لکه‌‌های بزرگی روی شیشه می‌اندازند. جالب اینجاست که دست آخر هم با سماجت خاصی توقع پول دارند.

این در حالی است که از سویی کسی برای کثیف شدن شیشه‌های خودرواش‌ دستمزد نمی‌دهد و از سوی دیگر نیز هر اسکناسی که به دست این کودکان می‌دهیم درست مثل این است که برای کشیدن کودکان به عرصه کار و انواع و اقسام تخلف‌ها کمک مالی کرده‌ایم؛ بنابراین کمک به آنها مساوی با صدمه زدن به این قشر از جامعه و تشویق کار کودکان است.

کد خبر 82667

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز