سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

تابلو‌های ورود ممنوع فقط به راننده‌ها ختم نمی‌شود و گاهی اوقات این پیاده‌ها هستند که از ورود به برخی مکان‌ها منع می‌شوند

اما گاهی اوقات تابلو‌های هشدار دهنده در مورد ورود برخی افراد در جای مناسبی نصب نشده و شهروندان، دیر متوجه ممنوعیت ورودشان می‌شوند. برای نمونه برخی تابلو‌ها فقط یک زاویه از پیاده‌رو را می‌پوشاند و برخی دیگر به قدری کوچک‌اند که به زحمت می‌توان محتویات آن‌را خواند.

این اواخر هم که برخی غذاخوری‌ها برای ورود آقایان یا خانم‌ها محدودیت‌های گذاشته‌اند که به نظر شهروندان باید برای آگاهی آنها به نوع تابلو‌های خود دقت بیشتری داشته باشند.

برای نمونه قهوه‌خانه‌هایی وجود دارد که به هیچ‌وجه شرایط پذیرش خانم‌ها را ندارند اما هیچ نوشته‌ یا تابلو‌یی مبنی بر مردانه بودن این قهوه‌خانه‌ها وجود ندارد و فقط برخی از آنها به این نکته توجه نشان می‌دهند.

بی‌خیال پشت‌سری‌ها

گویا برخی راننده‌های مسافربر برای توقف‌ کوتاه در هر نقطه از خیابان مجاز هستند و حتی می‌توانند وسط خیابان ترمز بزنند.

آنها که به نظر می‌رسد با شعار بی‌خیال پشت‌سری‌ها این کار را می‌کنند به بهانه سوار کردن مسافر در هر نقطه از خیابان که باشند متوقف می‌شوند و گاهی راهبندان سنگینی هم به وجود می‌آورند.

به نظر برخی شهروندان برخورد لطیف‌تر ماموران راهنمایی و رانندگی  با آنها باعث شده در سطح شهر شاهد چنین تخلفاتی باشیم. برخی از این راننده‌ها محل نامناسب ایستادن مسافران را بهانه توقف خود قرار می‌دهند.

این در حالی است که توقف آنها در نقاط غیرمجاز برای پیاده‌کردن مسافران نیز به خوبی این ادعای آنها را تکذیب می‌کند زیرا راننده‌‌های قانونمند برای توقف می‌توانند هیچ توجهی به درخواست‌های غیرقانونی مسافران برای توقف در نقاط غیر‌مجاز نکنند.

از سوی دیگر این راننده‌ها هستند که گاهی از مسافران می‌خواهند که در محدوده‌های خطرناک و گاه از در سمت چپ پیاده‌شوند و به  این ترتیب علاوه بر نقض قانون، جان شهروندان را هم به خطر می‌اندازند.

عابر بانک هم اشتباه می‌کند

در حالی که مشکلات فنی عابربانک‌ها همچنان به قوت خود باقی است و با وجود برخی اقدامات انجام شده این مشکلات از قبیل نداشتن اسکناس، تمام شدن کاغذ رسید، قطع ارتباط با شبکه و ... مشتریان را آزار می‌دهد، اشتباهات عابربانک‌ها هم از دیگر مواردی است که در روند استفاده از آنها اخلال ایجاد می‌کند.

تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده‌اند که برخی از دستگاه‌های خودپرداز در محاسبه باقیمانده حساب مشتریان دچار اشتباه می‌شوند و باقیمانده حساب را بیشتر یا کمتر از موجودی واقعی اعلام می‌کنند.

به این ترتیب مشتری دچار سردرگمی شده و این درحالی است که در صورتی که کارت بانک مورد استفاده مربوط به دستگاه خودپرداز همان بانک نباشد، امکان پیگیری موضوع و دریافت صورت‌حساب از طریق بانک مزبور وجود ندارد.

بهتر است در مورد حل این مشکل اقدامات جدی‌تری صورت گیرد تا استفاده کنندگان از عابربانک‌ها دچار سردرگمی نشوند.

جدول‌های بی‌خاصیت

از آنجایی که در سال‌های اخیر توجه مردم به ارزش مواد غذایی و تناسب اندام بیشتر شده است، بسیاری از تولیدکنندگان محصولات غذایی به فکر چاپ جدول ارزش غذایی روی محصولاتشان افتاده‌اند.

در این جدول‌‌ها به‌طور استاندارد باید کالری، شکر، نمک، چربی و دیگر املاح و مواد معدنی موجود محصول نمایش داده شود تا مصرف‌کننده با توجه به این جدول، میزان مصرفش را تعیین کند.

اما گاهی اطلاعات این جدول‌ها به اندازه‌ای ناقص یا دور از واقعیت است که بود و نبودشان چندان تفاوتی برای مصرف‌کننده ندارد و به وی کمک نمی‌کند. انتظار می‌رود تولیدکنندگان در صورت چاپ این جدول‌ها، اطلاعات کافی و مطابق با واقعیت به مصرف‌کنندگان ارائه کنند.

کد خبر 83206

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز