یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

بدون شک انواع بیمه از درمانی گرفته تا بیمه خودرو و سوانح یکی از موثرترین اقداماتی است که مردم می‌توانند به منظور رفاه حال خود انجام دهند.

به این ترتیب با پرداخت مقدار معینی حق بیمه از پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور و یکجا برای درمان بیماری‌ها یا تصادفات در امان می‌مانند. این در حالی است که گاهی قوانین بیمه به اندازه‌ای پیچیده می‌شود که فرد استفاده‌کننده از خدمات بیمه دچار سرگردانی در مراجعه به پزشکان می‌شود.

به عنوان مثال برخی بیمه‌گران در قوانین خود سقفی را برای نسخه‌های پزشکان عمومی و متخصص تعیین کرده‌اند و در صورتی که پزشک عمومی بالاتر از سقف تعیین شده برای بیمار نسخه بنویسد، آزمایشگاه یا داروخانه آن را نمی‌پذیرد و به بیمار توصیه می‌کند که بار دیگر به پزشک متخصص مراجعه کرده و نسخه تازه‌ای تهیه کند.

این درحالی است که شرکت‌های بیمه می‌توانند در هنگام عقد قرارداد، بیمه‌شونده را به‌طور دقیق در جریان جزئیات شرایط بیمه قرار دهند تا آنها دچار سرگردانی نشوند.

استخر‌های خشک

یکی از اقدامات قابل تقدیر شهرداری، ایجاد بوستان‌ و فضای سبز در سطح شهر است. معمولا در این فضا‌های سبز، استخر یا حوضچه‌های تعبیه شده‌اند که به بهترین شکل نورپردازی شده و افردی که به بوستان می‌روند از این مناظر لذت می‌برند.

صدای فواره‌ها و رنگ‌های زیبای نورپردازی‌ها چشم هر عابری را خیره و از سوی دیگر چهره شهر شلوغ و پرترافیک را نیز جذاب‌تر می‌کند.

این در حالی است که در برخی مواقع شاهد آن هستیم که آب این حوضچه‌ها خالی شده و یا فواره‌های آن کار نمی‌کند. با توجه به اینکه در فصل گرما به سر می‌بریم و میزان مراجعه مردم به پارک‌ها هم افزایش یافته است،پرآب بودن این حوضچه‌ها و صدای فواره‌های روشن آنها می‌تواند لحظات لذت‌بخشی رابرای شهروندان پدید آورد.

سیم‌های شهر هم قاطی کنند

گویا این اواخر سیم‌های شهر هم حسابی قاطی شده و کلاف سر در گمی را تشکیل داده است. ماجرا از این قرار است که برخی ماموران اداره برق و مخابرات و حتی خود شهروندان عادت دارند به مسیر سیم‌ها و کابل‌های برق توجه زیادی نکنند و همانطور که در تصویر مشخص است آنها را دور هر وسیله‌ای بچینند.

حال آنکه نظم و ترتیب حتی در سیم و کابل‌کشی نیز می‌تواند نقش داشته باشد و جلوی بی‌نظمی و بدمنظره شدن شهر را بگیرد. علاوه بر این مسیر‌های نامناسب سیم‌ها و کابل‌های برق و تلفن به محض آغاز بارندگی‌ها شروع به حادثه‌آفرینی می‌کند.

برای نمونه برخی کابل‌ها به دور درخت پیچیده شده‌اند و در اثر سرما و گرما یا رشد درخت‌ها در طول زمان حسابی کشیده می‌‌شوند و روکش آنها نیز از بین می‌رود. همین موضوع موجب اتصالی برق یا تلفن می‌‌شود و گاهی اوقات برق یا تلفن محله‌ای به طور کامل قطع می‌شود. به هر حال شهروندان از ماموران برق و مخابرات توقع دارند این کلاف سر در‌گم را پیچیده‌تر نکنند.

کادو‌های تاریخ‌گذشته

دیروز بسیاری از شهروندان برای خرید هدیه روز مادر راهی مغازه‌‌ها وفروشگاه‌های سطح شهر شدند. برخی توانستند با توجه به نیاز‌های مادرشان هدیه در خور توجهی برای وی خریداری کنند و برخی دیگر از خرید‌ خود حسابی پشیمان شدند.

ماجرای گروه دوم از این قرار بود که تعدادی از فروشنده‌های فرصت‌طلب، اجناس معیوب و گاه تاریخ‌مصرف‌‌گذشته و حتی تقلبی خود را برای این روز کنار گذاشته بودند و توانستند از شلوغی بازار برای فروش آنها استفاده کنند.

برای نمونه عطر‌ها یکی از اجناسی بوده‌که به شکل گسترده‌ دارای انواع تقلبی در بازار داخلی هستند. این اجناس به دلیل گرانی و سهولت تولید نوع تقلبی آن در میان تولید‌کننده‌ها متقلب طرفداران زیادی دارد. بنابراین آگاهان بازار توصیه می‌کنند برای خرید کادو سر فرصت و از فروشندگان معتبر خرید کنید.

کد خبر 83559

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز