سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمیته مسابقات فیفا نحوه صعود مستقیم تیم‌ها به جام جهانی2010 آفریقای جنوبی را اعلام کرد

که بر اساس اولویت های تعیین شده تفاضل گل مهمتر از بازی رو در رو در صعود تیم ها تاثیرگذار خواهد بود.به گزارش مهر، مطابق بند 6 ماده 17 مقررات مسابقات مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، رتبه‌بندی تیم‌ها در جدول مسابقات بر اساس 4 اولویت اصلی تعیین می‌شود.

براساس قوانین فیفا، در رتبه‌بندی تیم‌هایی که از شرایط امتیازی یکسانی برخوردارند ابتدا تفاضل گل در کل بازیهای گروهی مورد محاسبه قرار می‌گیرد. تعداد گلهای زده در مجموع مسابقات دومین اولویت برای تعیین تیم‌های برتر محسوب می‌شود. امتیاز بیشتر در بازیهای رو در رو به همراه تفاضل گل دربازیهای رو در رو دیگر شرایطی است که برای تعیین تیم‌های برتر گروه در شرایط امتیازی برابر مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

به این ترتیب با توجه به اهمیت تفاضل گل در صعود تیم ملی به جام جهانی، پیروزی پرگل ایران دردیدار روز چهارشنبه برابر امارات می‌تواند امیدهای تیم ملی کشورمان را در صورت برابر شدن امتیازش با تیم‌های کره شمالی و عربستان در روز پایانی برای صعود مستقیم به جام جهانی افزایش دهد. البته این درصورتی است که ایران بتواند در مسابقه حساس روز 27 خرداد در سئول کره جنوبی را شکست دهد.

ضمن اینکه نتایج دو دیدارعربستان برابر کره‌جنوبی و شمالی در بازیهای آینده در سرنوشت و موقعیت تیم ملی ایران درجدول رده‌بندی این گروه و صعود مستقیم به جام جهانی یا حضور در مرحله پلی‌آف تاثیرگذار خواهد بود.

در حال حاضر تیم کره شمالی با 11 امتیاز و تفاضل گل 2+ ، عربستان با 10 امتیاز و تفاضل گل صفر و ایران با 7 امتیاز و تفاضل گل صفر پس از کره جنوبی 14 امتیازی در مکان های دوم تا چهارم جدول قرار دارند و در صورت امتیازات برابر در دیدارهای باقی مانده شرایط صعود مستقیم تیم‌ها به جام جهانی بر اساس اولویت بندی فیفا تعیین خواهد شد.

کد خبر 83195

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز