کباب‌خورها اکثرا به خوردن بال مرغ کبابی علاقه زبادی دارند، اما این بال مرغ کبابی یک طعم و ظاهر متفاوت دارد که باید امتحان کرد.

بال مرغ

همشهری آنلاین: شاید پرکردن فضای کوچک داخل بال مرغ عجیب و غریب به نظر برسد ولی شما می‌توانید با خالی کردن فضای داخل آن و پر کردن آن با گوشت چرخ‌کرده یک غذا و یا کنار غذای مجلسی برای مهمانی‌های رسمی‌تان آماده کنید.

مواد لازم برای ۵ ـ ۴ نفر

۱۵ عدد بال مرغ
۲۵۰ گرم گوشت چرخ‌کرده
۱ عدد پیاز متوسط
۴ /۱ پیمانه روغن
۱ ق‌س رب گوجه فرنگی
۲/ ۱ ق‌چ پودر زنجبیل
زردچوبه، نمک و فلفل به مقدار لازم

۱. پیاز را پوست کنده، بشویید، نگینی ریز خرد کنید. در تابه‌ای مقداری روغن ریخته و روی حرارت بگذارید. پس از داغ شدن روغن، پیازها را در روغن سرخ کنید. وقتی خوب سرخ شدند مقداری زردچوبه به آنها اضافه کنید. گوشت چرخ‌کرده را هم به تابه افزوده و خوب همراه با پیاز داغ تفت دهید.

۲. برای مزه‌دار شدن گوشت، زنجبیل، نمک و فلفل و رب گوجه فرنگی را هم اضافه کرده و خوب همه مواد را با هم مخلوط کنید. پس از اینکه گوشت نیم‌پز شد، حرارت را خاموش کرده، تابه را کناری بگذارید تا از حرارت بیفتد.

۳. بال‌های مرغ را خوب پاک کرده و بشویید. حالا آن را از قسمت گوشتی به کمک یک کارد تیز برش بزنید. با دقت قسمت گوشتی را از استخوان آزاد کرده و سپس استخوان را بشکنید و آن را بیرون آورید. دقت کنید که با این کار سوراخ یا شکافی ایجاد نشود. وقتی همه بال‌ها را به این شکل آماده کردید، با یک قاشق کوچک داخل آن را با مایه گوشتی پر کنید.

۴. فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. در این فاصله بال‌های پرشده را روی سینی فر بچینید. سینی را در طبقه وسط به مدت یک ساعت و نیم حرارت دهید تا به خوبی برشته شوند. پس از این‌مدت آماده سرو هستند.

یه‌جور دیگه

بال‌های پرشده را به روش‌های مختلف می‌توان تهیه کرد. از جمله می‌توان در تابه‌های رژیمی دوطرفه بدون روغن پخت و یا روی منقل و کباب پز، کباب کرد.

کد خبر 826596
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    فلافل چند؟