لبخند زدن به مردم باعث می‌شود که بسیار دوستانه به نظر برسید و هر جا می‌روید، مردم فوراً شما را دوست داشته باشند. البته لبخندتان نباید ساختگی باشد، بلکه باید واقعاً نشان ‌دهد که آماده یک تجربه عالی از ملاقات با دیگران هستید.

سبک زندگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از hack spirit، آیا به‌تازگی با کسی آشنا شده‌اید که در همان اولین دیدار تأثیر خوبی روی شما گذاشته باشد؟ چه چیزی در آنها بود که شما آن را دوست داشتید؟ شاید آنها خوش‌قیافه، بامزه یا باهوش بودند، اما احتمال بسیار زیادی نیز وجود دارد که چیزی که شما را به سمت آنها کشانده است، حتی محتوای صحبت‌هایشان نبوده است، بلکه نحوه ارتباط غیرکلامی آنها بوده است.

زبان بدن آنها ممکن است آنها را دوستانه و جذاب جلوه دهد، حتی اگر شما آگاهانه متوجه این موارد نشده باشید. در این مقاله، قصد داریم به ۸ عادت زبان بدن افرادی که همیشه تاثیر اولیه خوبی بر جای می‌گذارند، نگاهی بیندازیم.

۱) لبخند می‌زنند.

لبخند زدن به مردم باعث می شود که بسیار دوستانه به نظر برسید و هر جا می روید، مردم فوراً شما را دوست داشته باشند. البته لبخندتان نباید ساختگی باشد، بلکه باید واقعاً نشان ‌دهد که آماده یک تجربه عالی از ملاقات با دیگران هستید.

۲) تقلید می‌کنند.

تقلید زمانی است که شما شروع به کپی کردن حالات و حتی حرکات شخصی می کنید که در مورد او صحبت می کنید. این کاری است که تقریباً همه مردم انجام می دهند، اما معمولاً کاملاً ناخودآگاه است. این فقط زمانی اتفاق می افتد که احساس می کنید در حال برقراری ارتباط هستید.

۳) محکم دست می‌دهند.

افرادی که همیشه تاثیر اولیه خوبی بر جای می گذارند، استاد دست دادن عالی هستند. آنها خیلی محکم یا خیلی آرام دست نمی‌دهند. آنها برای مدت طولانی یا خیلی کوتاه دستتان را نمی گیرند. یک دست دادن خیلی طولانی می تواند واقعاً ناخوشایند باشد و احساس عجیبی به شما بدهد.

۴) تماس چشمی مناسب برقرار می‌کنند.

برای اولین بار با کسی که صحبت می کنید، ببینید چشمانش چه رنگی است؟ این می تواند برای برخی افراد بسیار سخت باشد، اما واقعاً به ایجاد یک تأثیر عالی کمک می کند.

۵) بی‌قراری نمی‌کنند.

بی قراری می تواند به اشکال مختلف باشد مثل بازی با موهایتان، خاراندن، کشیدن بینی، جابه‌جایی مکرر وزن، گذاشتن و بیرون آوردن دست‌ها از جیب‌تان و خیلی چیزهای دیگر.

با این حال، تمام این کارها حواس مخاطب شما را منحرف می کند و به او تصوری نه چندان خوب از شما می دهد. آنها معمولاً فکر می کنند که شما عصبی یا مضطرب هستید، و این حتی می تواند آنها را مشکوک کند که چیزی را پنهان می کنید یا دروغ می گویید. افرادی که تاثیرات اولیه خوبی می گذارند خود را نسبتاً ثابت نگه می دارند.

۶) می ایستند یا صاف می نشینند.

وضعیت صاف از بسیاری جهات برای شما خوب است. هضم و گردش خون شما را بهبود می بخشد، استرس گردن و کمر را که می تواند منجر به درد شود از بین می برد و شما را با اعتماد به نفس و محترم جلوه می دهد.

۷) در فاصله مناسبی قرار می گیرند.

داشتن فاصله مناسب با طرف مقابل در ایجاد برداشت اولیه موفق بسیار مهم است. اگر بیش از حد نزدیک شوید، به نظر می رسد که سرسخت و پرخاشگر باشید. اگر هم خیلی دور بمانید، به نظر می رسد که از طرف گفتگوی خود ترسیده باشید.

افرادی که تاثیرات اولیه خوبی بر جای می‌گذارند، می‌توانند احساسات دیگران را درک کنند و به گونه‌ای تطبیق دهند که به نظر می‌رسد همیشه دقیقاً در مکان مناسبی هستند.

۸) همه افراد جمع را نگاه می کنند.

حفظ ارتباط چشمی زمانی که تک به تک صحبت می کنید عالی است، اما در یک گروه بزرگتر چطور؟ بسیاری از مردم این اشتباه را مرتکب می شوند که فقط روی یک نفر تمرکز می کنند که احساس می کنند مسلط است یا فقط به کسی که صحبت می کند نگاه می کنند.

زبان بدن برای موفقیت

این ۸ عادت زبان بدن افرادی که همیشه تاثیر اولیه خوبی بر جای می گذارند، اکنون در اختیار شماست و باید آنها را تمرین کنید. این عادات می تواند شما را یک قدم به موفقیت در تعاملات اجتماعی نزدیکتر کند. با پروراندن آنها در خود، شما بسیار دوست داشتنی تر خواهید بود.

کد خبر 825186
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha