روانشناسی در مورد درک مغز انسان است. با درک نحوه عملکرد ذهن، نسبت به دیگران برتری دارید. شما این قدرت را دارید که همه چیز را به گونه‌ای تنظیم کنید که به شما اجازه دهد کنترل هر موقعیتی را در دست داشته باشید.

سبک زندگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از yourtango، درک اینکه چگونه ذهن کار می کند در تمام جنبه های زندگی شما سودمند خواهد بود. در این مطلب ۱۲ ترفند روانشناختی آورده شده است که افراد باهوش برای به دست آوردن کنترل از آنها استفاده می کنند. شما هم می‌توانید آنها را امتحان کنید.

۱. وقتی کسی به سوال شما مختصر پاسخ می‌دهد، سکوت کنید.

مردم تمایل دارند از پاسخ دادن به سوالاتی که نمی خواهند به آنها پاسخ دهند اجتناب کنند. دفعه بعد که در موقعیتی قرار گرفتید که کسی این کار را با شما انجام می دهد، به جای تکرار سوال شما، بی سر و صدا صبر کنید. این احتمال وجود دارد که آنها تحت فشار سکوت شما قرار بگیرند و به سؤال شما پاسخ دهند. اغلب اوقات، سکوت بلندتر از کلمات است.

۲. وقتی چیزی از کسی می‌خواهید، آن را به عنوان یک فرصت به جای یک درخواست در نظر بگیرید.

هنگامی که درخواستی به شیوه‌ای مثبت ارائه شود که به نفع آنها باشد، افراد واکنش متفاوتی نشان خواهند داد.

۳. هنگام ملاقات با افراد برای اولین بار، به رنگ چشم آنها توجه کنید.

توجه کردن به رنگ چشم‌های کسی که با او ملاقات می‌کنید باعث می‌شود مطمئن شوید که در چشمان او نگاه می‌کنید و در نتیجه تأثیری قوی و مطمئن ایجاد می‌کنید.

برقراری ارتباط چشمی با مردم نقش بسیار زیادی در احترام متقابل، علاقه و ارتباطات دارد. در واقع، چشمان ما به همان اندازه، اگر نگوییم بیشتر، در مکالمات ما کمک می کند تا دهان ما. نگاه مستقیم علاوه بر تاثیرگذاری خوب، نشانه ها و احساسات اجتماعی را نیز منتقل می کند.

۴. هنگام صحبت با افراد، نام آنها را به خاطر بسپارید.

مردم دوست دارند به یاد آورده شوند. وقتی در مکالمه فردی را با نام او خطاب می‌کنید، هویت او را تشخیص می‌دهید و به او احساس ارزشمندی می‌دهید.

مخاطب قرار دادن مستقیم افراد با نام آنها به ایجاد یک رابطه قوی کمک می کند، اما مراقب باشید، استفاده بیش از حد ممکن است تهاجمی و حتی ترسناک باشد.

۵. وقتی چیزی جدید را امتحان می‌کنید، حداقل انتظارات را داشته باشید.

هیجان زده شدن در مورد احتمالات و فرصت های آینده آسان است، اما نداشتن هیچ انتظاری در درازمدت به شما کمک می کند.

در حالی که نشان دادن انرژی مثبت برای نتیجه خواسته هایتان مهم است، وقتی از داشتن امیدها یا انتظارات زیاد اجتناب می کنید، از احساس ناامیدی جلوگیری خواهید کرد.

۶. به نحوه رفتار مردم با دیگران توجه کنید.

نحوه رفتار یک شخص با دیگران چیزهای زیادی در مورد شخصیت آنها به شما می گوید. رفتار با مهربانی و احترام با مردم به منزله قدر و منزلت آنهاست. رفتار شما نسبت به دیگران نیز بر شما منعکس می شود، بنابراین مهم است که با دیگران همدلی داشته باشید و با صداقت زندگی کنید.

۷. پس از بیان موضع خود در یک مذاکره در سکوت منتظر بمانید.

این روش دیگری است که سکوت می تواند به نفع شما باشد. سکوت پس از بیان مواضع خود قدرت و اعتماد به نفس را به همراه خواهد داشت.

از توضیح بیش از حد یا استفاده از کلمات زیاد خودداری کنید، زیرا ممکن است موقعیت شما ارزش خود را از دست بدهد.

۸. در حین انجام فعالیت‌های استرس‌زا، آدامس بجوید.

ثابت شده است که جویدن آدامس به طرق مختلف بر ذهن ما تأثیر می گذارد، از افزایش حافظه گرفته تا تسکین اضطراب.

هنگام انجام فعالیت هایی که به طور بالقوه می توانند اضطراب یا استرس را افزایش دهند، جویدن آدامس عادتی است که مغز شما را آرام می کند.

۹. وقتی چیز جدیدی یاد می گیرید، آن را به دیگران بیاموزید.

یکی از بهترین راه‌ها برای به خاطر سپردن چیزهای جدید، آموزش آن‌ها به دیگران است.

آموزش چیزهای جدیدی که یاد گرفته اید به دیگران به شما امکان می دهد آن را با عباراتی ساده توضیح دهید که دیگران آن را درک کنند. انجام این کار بر توانایی شما در به خاطر سپردن این اطلاعات تأثیر می گذارد.

۱۰. از مردم درباره خودشان سوال بپرسید.

اگر یک چیز وجود داشته باشد که همه دوست دارند در مورد آن صحبت کنند، آن خودشان هستند. یک راه آسان برای ایجاد مکالمه یا پرکردن سکوت های ناخوشایند این است که از مردم درباره خودشان سوال بپرسید.

۱۱. حتی اگر نمی خواهید، خود را مجبور کنید لبخند بزنید.

لبخند زدن نوروپپتیدها و انتقال دهنده های عصبی مانند اندورفین، دوپامین و سروتونین را در مغز آزاد می کند که به کاهش استرس کمک می کند. ممکن است انجام این کار آسان نباشد، اما فقط با یک لبخند ساختگی، روحیه خود را بهبود می بخشید و سطح استرس خود را کاهش می دهید.

۱۲. صاف بایستید تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

مطالعات نشان می دهد که وضعیت بدنی خوب با اعتماد به نفس و اطمینان مرتبط است و زبان بدن تأثیر زیادی بر افکار شما دارد.

با در نظر گرفتن هر یک از این ترفندها در تعاملات روزانه خود، متوجه احساس کنترل در زندگی‌تان خواهید شد. باید بدانید که شما قدرت کنترل را دارید، اما برای انجام این کار نیاز به زیرکی و اعتماد به نفس دارید.

کد خبر 824887
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha