گروه سیاسی- محمدعلی بدری: محمود احمدی‌نژاد به خبرنگار همشهری گفت: تمام نامزدها هر کجا که هستند، محل کار و نشست‌هایشان، متعلق به دولت و ملت است و هیچ کدام یک ریال از جیب‌شان نمی‌گذارند.

عصر دیروز محمود احمدی‌نژاد با خبرنگاران داخلی به گفت‌وگو نشست. در این نشست که پرسش‌ها اغلب صبغه انتخاباتی داشت، خبرنگار همشهری از احمدی‌نژاد پرسید: روی تابلوی پشت سر شما نوشته شده «نشست خبری اصحاب رسانه با رئیس‌جمهور» در حالی که اکنون ما در فرصت تبلیغات نامزدهای ریاست‌جمهوری هستیم و شما یکی از نامزدها هستید.

با توجه به محتوای جلسه امروز، آیا این استفاده از عناوین و امکانات دولتی در فرصت تبلیغات انتخاباتی نیست؟

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری دهم در پاسخ گفت: درست است که بنده نامزد انتخابات هستم ولی تا ‌١٢ مرداد رئیس‌جمهوری رسمی ایران هستم و کارهایم را انجام می‌دهم، فعالیت‌های دولت هم جاری است. وقتی دوره تبلیغات شروع می‌شود معنایش این نیست که کارهای دولت نباید ادامه پیدا کند. احمدی‌‌نژاد اما دلایل برگزاری نشست دیروز – با خبرنگاران داخلی و فردا با خبرنگاران خارجی - را اینگونه تشریح کرد: این نشست را خود بنده قول داده بودم.

خبرنگاران درخواست کرده بودند و انجام شد. اگر هم خود من این نشست را برگزار می‌کردم، اشکالی نداشت؛ چون تمام نامزدها از همین شرایط دارند استفاده می‌کنند و هر کجا که هستند، محل کار و نشست‌هایشان متعلق به دولت و ملت است و هیچ کدام یک ریال از جیب‌شان نمی‌گذارند.

من از دل شما خبر دارم

خبرنگار ما دوباره پرسید: اگر دست بر قضا روز بیست و دوم خرداد انتخاب نشدید، چه شغلی را برای خود، پس از ریاست‌جمهوری پیش‌بینی کرده‌اید؟

احمدی‌نژاد رو به خبرنگار همشهری کرد و گفت: شما چه شغلی را پیشنهاد می‌کنید؟

 خبرنگار ما گفت: روزنامه‌نگاری.

رئیس‌جمهوری دولت نهم در پاسخ افزود: روزنامه‌نگاری کاری سخت است. من می‌دانم در فضای روزنامه نگاری چه می‌گذرد و درون دل‌های شما را می‌دانم.

بسیاری از مطالبی که تیتر می‌شود با نظر روزنامه‌نگاران مخالف است که این کار خوبی نیست و این هم از خاصیت اندیشه لیبرال است که - بر فضای روزنامه‌نگاران - بخش‌هایی از کشور حاکم شده است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: من معلم هستم و الان هم آن را حفظ کرده‌ام و حقوق خود را از آنجا می‌گیرم. ولی در ایران، آدم هر جا که باشد افتخار است.

«برخی مسائل» را افشا می‌کنم

رئیس‌جمهوری دوره نهم در چهاردهمین نشست مطبوعاتی‌اش که بیش از 3 ساعت به طول انجامید، نسبت به انتقادات اخیر رقبای خود در عرصه انتخابات آتی ریاست‌جمهوری واکنش نشان داد.

او با بیان اینکه این افراد مرتکب 2 خطا می‌شوند، گفت: نخستین خطای این افراد این است که طبق قانون انتخابات کسی حق ندارد کسی را تخریب کند و بر این اساس تخریب جرم محسوب می‌شود که پیشگیری از وقوع چنین مسئله‌ای به‌منظور قانونگرایی نیز لازم است.

او تاکید کرد: این افراد جوری حرف می‌زنند که گویی کشوری شسته و رفته و بدون مشکل را به ما تحویل داده‌اند و انگار تمام مشکلات در این 4‌ساله ایجاد شده است!

احمدی‌نژاد با تهدید این افراد به افشای «برخی مسائل» گفت: پرونده این آقایان روشن است، من نمی‌خواستم که برخی مسائل را باز کنم ولی آنها به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که مجبور شویم پرونده‌هایشان را باز کنیم.

کفه سنگین صداوسیما به‌نفع رقباست

این نامزد انتخابات خردادماه جاری همچنین معتقد است: اکنون بیش از 3 ماه است که به بهانه انتخابات و تبلیغات انتخاباتی و خارج از زمان قانونی عده‌ای فعالیت تبلیغاتی کرده‌اند و نوک‌تیز حملات آنها به سمت دولت بوده است.

دوستان در صدا و سیما گفتند اگر کامل عملکرد دولت و خبرهای روزانه دولت را بخواهیم پخش کنیم ممکن است برخی حمل بر تبلیغات کنند. آنها گفتند باید فعالیت‌های روزانه دولت را کمرنگ منتشر کنیم. من نیز گفتم اشکالی ندارد.

او ادامه داد: 3 ماه است که تبلیغات علیه دولت صورت می‌گیرد و اینها نیز از صدا و سیما پخش شده است. احمدی‌نژاد ادامه داد: مجموعه طراحی‌هایی که انجام شده در صدا و سیما درست مانند دوره قبل است؛

دوره‌ای که رئیس دولت کاندیدا نبود و در برنامه‌هایی که اکنون تدوین شده ، کفه سنگین به‌نفع رقبای دولت است. او گفت: البته ایرادی ندارد و من خودم خواستم که حرف‌ها زده شود.

تورم 25 درصدی به دولت من ربطی ندارد

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین متوسط شرایط 4 سال دولت نهم را در مقایسه با متوسط 4 سال اول دولت رئیس‌جمهورهای قبلی بهتر خواند و یادآور شد: البته ممکن است تورم به 25 درصد هم رسیده باشد اما این موضوع مطلقا به سیاست‌های این دولت ارتباطی ندارد.

کابینه مردم کوچه و بازار

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا دولت به‌رغم وعده تشکیل کابینه 70 میلیونی از ظرفیت‌های موجود در این عرصه به‌طور کامل استفاده نکرده است؟

گفت: توجه داشته باشید که تعهد ما به 70 میلیون ملت ایران بوده است و نه به هیچ گروه، حزب یا دسته‌ای که آن را عملی نکرده باشیم.

کد خبر 82015

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز