پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۹
۰ نفر

همهشری آنلاین: مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: 40 درصد بازار سرمایه به سهام شرکت‌های اصل 44 اختصاص دارد.

حسن قالیباف اصل در دومین روز همایش سراسری اصل 44 افزود: ارزش سهام شرکت‌های اصل 44 که تاکنون در بورس عرضه شده 21 هزار میلیارد تومان است در حالی‌که کل ارزش سهام عرضه شده در بورس 52 هزار میلیارد تومان است.

وی نقش بورس را در مدت اجرایی شدن اصل 44 انکار ناپذیر دانست و گفت: بر اساس اعلام سازمان خصوصی‌سازی 80 درصد واگذاری‌ها از طریق بورس اوراق بهادار بوده است که عمده آنها شرکت‌های بزرگ هستند.

قالیباف اصل با بیان اینکه توزیع گسترده سهام شرکت‌های دولتی یکی از حسن‌های بورس است در خصوص بانک تجارت گفت: 6 درصد سهام این بانک را 8 هزار و 377 نفرخریدند که 207 نفر آن بنگاه‌های اقتصادی و مابقی را مردم خریداری کردند.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: در مجموع 62 و نیم درصد سهام بانک تجارت را مردم و بقیه را نهادهای حقوقی که اکثر آنها هم سرمایه گذارانش مردم هستند خریداری کردند.

قالیباف اصل با بیان اینکه در فرایند خصوصی‌سازی، بورس نقش‌های متفاوت ایفا می‌کند گفت: ابلاغ سیاست‌های اصل 44 برای بورس فرصت بسیار بزرگی بود که ما سعی کردیم از این فرصت استفاده کنیم.

وی بورس تهران را به لحاظ تنوع صنایع موجود در آن در رتبه نخست منطقه برشمرد و گفت: شرکت بورس اوراق بهادار تهران جدی پیگیر ورود شرکت‌های دولتی به بورس است.

قالیباف اصل همچنین از عرصه سهام بانک صادرات، پست بانک، بیمه‌ها، حفاری شمال و شرکت هولدینگ صنایع ملی پتروشیمی در امسال یا سال بعد در بورس خبر داد.

کد خبر 81890

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز