چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

کمبود جای پارک در برخی نقاط شهر به حدی رسیده است که دیگر تهدیداتی همچون پارک= پنچری نیز کارساز نیست.

برخی راننده‌ها ترجیح می‌دهند پس از پنچر شدن زحمت  تعویض لاستیک را بر خود هموار کنند اما ساعت‌ها بیهوده به دنبال جای خالی پارک نگردند.

این در حالی است که بهای این نوع پارک کردن‌ها به پنچر شدن محدود نمی‌شود و همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، حبس خودرو‌های داخل پارکینگ مجتمع‌های مسکونی، دعوای ساکنان با صاحب خودرو و بالاخره چسبیدن یک قفل چرخ زرد‌رنگ به لاستیک خودرو‌ی راننده متخلف از دیگر تبعات این نوع پارک‌کرد‌ن‌هاست.

علاوه بر این، چند هفته پیش نیز تصویر خودرویی را در این ستون چاپ کردیم که در آن خودروی متخلف و پارک‌شده جلوی در پارکینگ یک مجتمع مسکونی به جای 4 چرخ، روی چند آجر مانده بود. این خودرو که 4 چرخ خود را از دست داده بود منتظر جرثقیل بود تا شاید از این محدوده خطرناک خارج شود.

صابو‌ن‌های کج و معوج

معلوم نیست چرا برخی از سازمان‌ها، ادارات و بالاخره بسیاری اماکن عمومی سرویس بهداشتی را جزء مجموعه به حساب نمی‌آورند و به امکانات آن رسیدگی نمی‌کنند. برای نمونه، در بدو ورود به این اماکن عمومی سیلی از امکانات مدرن شما را احاطه می‌کند؛

انو اع و اقسام ال سی دی‌های چندین و چند اینچ، سیستم‌ تهویه مطبوع، اینترنت بی‌سیم مجانی و خلاصه هزار و یک وسیله رفاهی دیگر. اما در سرویس بهداشتی حتی یک دستگاه صابون مایع وجود ندارد.

انواع و اقسام صابون‌های له شده  وکج و معوج انتظار مراجعان را می‌کشند. البته به نظر می‌رسد صابون‌های یاد شده به قدری دست به دست شده‌اند که به جای پاکیزگی دست‌ها، انواع و اقسام بیماری‌های پوستی را سرایت می‌دهند. 

فرهنگ اتوبوس‌سواری

با وجود اینکه اخیرا اتوبوس‌های خصوصی هم به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه شده‌اند اما همچنان تقاضای زیادی که برای استفاده از اتوبوس ها وجود دارد، موجب شلوغی اتوبوس به خصوص در ساعات پرتردد صبح و بعد از ظهر می‌شود.

در شلوغی اتوبوس ها نه تنها همه صندلی‌ها پر است بلکه تعداد قابل توجهی هم سر پا ایستاده‌اند و این وضعیت در طول مسیر همچنان ادامه دارد. این درحالی است که برخی از مسافران به دشوارتر شدن  تحمل شلوغی اتوبوس‌ها دامن می‌زنند.

متاسفانه این افراد به طور مداوم کیف یا دیگر وسایلی را که در دست دارند بر اثر جا به جا شدن به بدن مسافران دیگر می‌کوبند یا کفش‌شان را روی پای مسافرانی می‌گذارند که کنار آنها در اتوبوس ایستاده‌اند.

این درحالی است که در صورت رعایت حقوق دیگران و فرهنگ سوارشدن اتوبوس می‌توان از این مشکل جلوگیری و تحمل شلوغی اتوبوس‌ها را آسان‌تر کرد.به این ترتیب، مسافران می‌توانند با آسودگی خاطر بیشتری سوار اتوبوس شوند.

موتورسواری در پیاده‌رو

در اینکه برخی موتورسواران کمترین سهم را در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دارند، جای تردید وجود ندارد و این در حالی است که نقض قانون نه تنها برای موتورسواران بلکه برای سایر شهروندان هم مشکل ایجاد می‌کند.

به عنوان مثال، حرکت غیرقانونی موتورسواران در پیاده‌رو یکی از نمونه‌هایی است که خطر زیادی را متوجه عابران می‌کند. برخی موتورسواران برای خلاص شدن از ترافیک خیابان از کوچک‌تر بودن موتور  نسبت به خودرو‌ها استفاده می‌کنند و وارد  پیاده‌رو می‌شوند.

به این ترتیب احتمال برخورد  موتور با عابران وجود دارد و از سوی دیگر تردد عابران هم مختل می‌شود. البته ماموران راهنمایی و رانندگی با این تخلف برخورد می‌کنند اما برخورد قاطعانه‌تر پلیس می‌تواند مانع از به خطر افتادن جان عابران پیاده شود.

کد خبر 81861

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز