شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۱
۰ نفر

تردیدی وجود ندارد که امروزه رایانه به یک اصل اجتناب ناپذیر در زندگی به خصوص زندگی شهری تبدیل شده است و تقریبا همه بخش‌های جامعه به نوعی با آن سر و کار دارند.

اما با وجود فراگیری استفاده از رایانه، هنوز هم تعداد قابل توجهی از شهروندان به آن دسترسی ندارند. این در حالی است که  برخی از بخش‌ها فرض را براین گذاشته‌اند که همه مردم رایانه در اختیار دارند وسرویس‌های خود را از این طریق ارائه می‌دهند.

به عنوان مثال برخی مراکز آموزشی نتیجه امتحانات و برنامه آزمون‌ها را روی پایگاه الکترونیکی خود قرار می‌دهند و از دانشجویان می‌خواهند از این طریق اخبار مربوط به وضعیت آموزشی را پیگیری کنند.

با توجه به اینکه همه دانشجویان به رایانه دسترسی ندارند بهتر است در چنین مراکزی دست کم یک سیستم برای دانشجویان فاقد رایانه در نظر گرفته شود تا آنها برای پیگیری وضعیت تحصیلی خود دچار مشکل نشوند.

تصرف کوچه برای ساختمان‌سازی

تصرف معابر عمومی شامل خیابان‌ها و کوچه‌ها از جمله اقدامات غیرقانونی است که توسط مدیریت برخی پروژه‌‌های ساختمانی انجام می‌شود.

با وجود برخورد با این اقدام، متاسفانه همچنان شاهد هستیم که بخشی از کوچه‌ها و پیاده‌رو‌ها در انحصار پروژه‌های ساختمانی قرار می‌گیرند و این نکته رفت و آمد مردم محل را مختل می‌کند.

تعدادی از شهروندان در تماس با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده‌اند که در برخی مناطق شهر مسئولان پروژه‌های ساختمانی با طرح این ادعا که قسمتی از خیابان بر اثر اجرای عملیات ساختمانی نشست کرده است، بخشی از خیابان را مسدود می‌کنند تا کار‌هایی مانند تخلیه تیرآهن و سیمان راحت‌تر انجام شود.

این در حالی است که این خیابان‌های مسدود شده محل تردد ساکنان منطقه است و به این ترتیب رفت و آمد مختل می‌شود. با توجه به درخواست‌های شهروندان انتظار می‌رود آزاد سازی این معابر اشغال شده هر چه زودتر انجام شود.

کرایه صندوق

گاهی اوقات درگیری‌های مسافران با راننده‌های مسافربر فقط به کرایه‌های سلیقه‌ای ختم نمی‌شود و جر وبحث‌های آنها موارد متنوع و گوناگونی را شامل می‌شود. برای نمونه گاهی اوقات مسافری که همراه خود چمدان دارد آنرا داخل صندوق می‌گذارد اما موضوع جر و بحث از آنجایی آغاز می‌شود که راننده هنگام پیاده شدن مسافر از وی تقاضای کرایه ویژه صندوق می‌کند.

این در حالی است که مسافران حق دارند وسایل خود را به صورت رایگان در صندوق بگذارند و راننده حق ندارد از آنها کرایه اضافه دریافت کند. البته حق استفاده از امکانات خودرو به صندوق ختم نمی‌شود و برای نمونه تمامی راننده‌ها موظفند از برداشتن بالابر‌های شیشه خودرو خودداری کنند تا مسافران بتوانند در صورت لزوم شیشه‌ها را بالا یا پایین بیاورند.

حال آنکه گشتی در شهر به خوبی نشان می‌دهد که این مورد حتی در مورد تاکسی‌ها نیز صدق نمی‌کند و بسیاری از راننده‌های تاکسی این حق مسلم را از مسافران سلب کرده‌اند.

از سوی دیگر در شرایطی که مسافر حق بالا و پایین آوردن شیشه تاکسی را ندارند صحبت کردن از نبود یا استفاده نکردن از تاکسیمتر‌ها کمی دشوار است. به نظر می‌رسد باید به همان کرایه‌های معقول و حق استفاده از صندوق و بالابر شیشه اکتفا کنیم و به قول معروف: تاکسیمتر باشد پیشکش‌مان.

ماهی گرفتن از آب گل‌آلود

امسال نیز برخی استخر‌های عمومی شهر همچنان آب تمیزی ندارند و این آلودگی برای صاحبان آنها مصداق ماهی گرفتن از آب گل‌آلودند.

این افراد بدون توجه به نیاز‌های اولیه اداره استخر همچون دوش‌های آب گرم برای دوش گرفتن پیش از شنا، فقط به فکر گران کردن بلیت استخر هستند و اهمیتی به امکانات استخر نمی‌دهند.

آب دوش‌های این استخر‌ها به قدری سرد است که کمتر کسی جرات می‌کند پیش از ورود به استخر زیر آن برود. بنابراین آب استخر همیشه کثیف و کدر است.

کد خبر 81504

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز