شنبه ۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

کسانی که معتقدند کبریت را به هیچ‌وجه نباید به دست کودکان داد بهتر است سری به بوستان‌های شهر بزنند تا ببینند گاهی اوقات کبریت را دست بزرگ‌تر‌ها هم نباید داد

بزرگ‌تر‌هایی که در مناطق غیرمجاز بوستان‌ها آتش روشن می‌کنند با کودکانی که با کبریت بازی می‌کنند تفاوتی ندارند. آنها با وجود مشاهده انواع و اقسام تابلو‌های هشداردهنده در مورد ممنوعیت روشن کردن آتش، برای پختن غذا و غیره دست به کبریت می‌برند و سالی چندین و چند بار حوادث غیرقابل جبرانی در این بخش از شهر‌ها و کوهستان‌های اطراف آن به وجود می‌آورند.

این در حالی است که حوادث آتش سوزی در بوستان‌ها به محض نزدیک شدن به روز‌های گرم تابستان رو به فزونی می‌گذارد.

البته ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود. به گفته ماموران آتش‌نشانی حتی انداختن بطری‌های خالی در بوستان‌ها و حاشیه بزرگراه‌ها می‌تواند به حوادث مشابهی ختم شود.

خاصیت تحدب بطری‌ها باعث می‌شود آنها در مقابل تابش خورشید خاصیت ذره‌بینی داشته باشند و علف‌های خشک اطراف را به آتش بکشند.

کوچه اما بن‌بست

داخل شدن به برخی کوچه‌های شهر برای فرار از گره‌های کور ترافیکی، به جای اینکه ختم به خیر ‌شود در عین ناباوری ختم به بن‌بست می‌شود.

برخلاف تابلویی که در تصویر مشاهده می‌کنید این نام بن بست نیست که راننده‌‌ها را به اشتباه می‌اندازد بلکه آنها‌ پیش از وارد شدن به بن‌بست، عبارت «کوچه» را به روشنی روی تابلو می بینند و فقط در انتهای مسیر است که با یک بن بست مواجه می‌شوند.

البته شاکیان این بن‌بست‌های کوچه‌نما فقط به راننده‌های فراری از ترافیک محدود نمی‌شود و ساکنان بن‌بست نیز حسابی از تابلوی سر بن‌بست ناراضی‌اند.

خودرو‌های اهالی بن‌بست قربانیان این مشکل محسوب می‌شوند. به گفته اهالی کوچه، روزانه دست‌کم‌ 20 راننده به اشتباه وارد بن‌بست می‌شوند وهرازگاهی برای سر و ته کردن خودرو، برخی از آنها با خودروی ساکنان کوچه برخورد می‌کنند.

در جست‌وجوی پلاک ساختمان‌ها

معمولا غیر از مشکل پلاک جدید و قدیم، محل نصب برخی پلاک‌ها هم بسیار نامناسب است و گاهی به نظر می‌رسد در هنگام نصب تلاش شده که تا جای ممکن پلاک از دید دیگران مخفی بماند.

محل نامناسب نصب پلاک موجب می‌شود که افراد برای پیداکردن پلاک مورد نظر خود مدت‌ها در کوچه و خیابان سرگردان شوند و این در حالی است که همیشه پیدا کردن پلاک مورد نظر از روی پلاک‌های ساختمان‌های مجاور امکان‌پذیر نیست.

پیدا کردن محل مناسب و قابل رؤیت برای نصب پلاک راهکار ساده‌ای است که می‌تواند از سردرگمی افراد هنگام پیدا کردن نشانی جلوگیری کند. همچنین این اقدام به نفع ساکنان ساختمان‌ها هم  خواهد بود زیرا بخش های خدماتی مانند پست یا رانندگان آژانس با سرعت بیشتری نشانی را پیدا می‌کنند.

وقتی نوع نان معما می‌شود

با بیشتر شدن گرایش مردم به سمت نان‌های بسته‌بندی شده، کارخانه‌ها هم به فکر تولید انواع نان افتاده‌اند. برخی از این کارخانه‌ها بیش از 10 نوع نان تولید و آنهارادر بسته‌بندی‌های مناسب به بازار ارائه می‌کنند.

اما با وجود اینکه اطلاعات زیادی از جمله ارزش غذایی و تاریخ تولید و انقضا روی بسته‌بندی این نان‌ها درج شده برخی کارخانه‌ها نوع نان را روی بسته‌بندی قید نکرده‌اند و به این ترتیب در صورتی که فروشنده در فروشگاه در دسترس نباشد، مشتری برای تشخیص نوع نان دچار مشکل می‌شود.

بهتر است که در کنار سایر اطلاعات به مهم‌ترین نکته که نوع نان است توجه شود تا خریدار مجبور نباشد معمای نوع نان را حل کند.

کد خبر 82013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز