دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

شاید شما هم به کرات هنگام حضور در بانک‌ها، ادارات و ... این پرسش را از زبان دیگران شنیده‌اید که «ببخشید خودکار خدمت‌تان هست؟».

متاسفانه اغلب مراجعه‌کنندگان به مراکزی که در آنها برای انجام امور نیاز به پر کردن فرم است هیچ‌گونه نوشت‌افزاری همراه خود ندارند و به این ترتیب موجب تلف شدن وقت خود و سایر مراجعه کنندگان می شوند.

از سوی دیگر در برخی از این مراکز به اندازه کافی خودکار وجود ندارد و در بین خودکار‌های موجود که مخصوص ارباب رجوع است، تنها چند خودکار جوهر دارند و می‌توان با آنها فرم‌ها را پر کرد.

با توجه به این نکته، بهتر است  مراجعه‌کنندگان به این مراکز حتما وسیله‌ای برای پرکردن فرم‌ها با خود داشته باشند و در مقابل مسئولان این مراکز نیز توجه بیشتری به خودکار‌های مخصوص مشتریان نشان داده و هر از گاهی از جوهر داشتن و قابلیت نوشتن با آنها اطمینان حاصل کنند.

گپ زدن از نوع ورزشی

آب و هوای بهاری بهترین فرصت برای ورزش‌هایی است که برای انجام آنها باید از فضای باز استفاده کرد. پیاده‌روی، دویدن و دوچرخه‌سواری از جمله این ورزش‌هاست و این در حالی است که اخیرا مجموعه‌های ورزشی با کیفیتی به این منظور احداث شده و حتی برخی بوستان‌ها نیز محلی را ویژه پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در نظر گرفته‌اند.

با وجود این در برخی مواقع به‌خصوص روز‌های تعطیل که تعداد مراجعان بیشتر می‌شود، عملا امکان پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری در این مسیر‌ها از بین می‌رود. به عنوان مثال برخی افراد در مسیر دوچرخه‌سواری از دوچرخه پیاده می‌شوند و در حال گپ زدن با دوستان در پیست، راه می‌روند.

در پیست پیاده‌روی هم برخی به صورت گروهی وسط پیست می‌ایستند و مشغول صحبت می‌شوند. به این ترتیب حق سایر افراد برای ورزش کردن از بین می‌رود. بهتر است ماموران انتظامات بوستان‌ها و مجموعه‌های ورزشی برای حل  این مشکل توجه بیشتری نشان دهند.

روشنایی‌های شبانه‌روزی

با اینکه مسئولان برخی استان‌ها در راستای همراهی با اصلاح الگوی مصرف، روشنایی‌های برخی معابر عمومی را با نصب لامپ‌های کم‌مصرف و حتی یکی در میان خاموش کردن آنها مصداق این طرح کرده‌‌اند اما در جای جای پایتخت می‌توان لامپ‌ها و سرچراغ‌هایی را در خیابان‌ها و وسط بزرگراه‌ها مشاهده کرد که به صورت شبانه روزی روشن هستند.

این لامپ‌ها در طول روز نیز خاموش نمی‌شوند و تعداد زیاد آنها هر بیننده‌ای را متعجب می‌کند. به طور حتم از بسیاری از شهروندانی که نمونه‌های اسراف را در شهر و به دلیل بی‌توجهی مسئولان می‌بینند نمی‌توان انتظار داشت تا الگوی مصرف خود را تغییر دهند.

شهروندان معتقدند برای بهتر شدن روند حرکت به سوی اصلاح الگوی مصرف، مسئولان باید هر چه زودتر مصادیق بارز اسراف را از چهره شهر پاک کنند تا به این وسیله هیچ بهانه‌ای برای مصرف بیش از حد معقول، قابل پذیرش نباشد.

یک کپی هم از این مدرک بگیر

شاید برخی ادارات و سازمان‌ها را بتوان به‌عنوان نماد ترویج فرهنگ پیاده‌روی و ورزش معرفی کرد. تجربه تمامی ما ثابت کرده است که کارمندان این مراکز علاقه خاصی به پیاده‌روی شهروندان دارند و بنابراین مدام آنها را دنبال مدارک مختلف می‌فرستند.

کارمندان محترم در حالی که می‌توانند در همان مراجعه نخست تمام مدارک و برگه‌های ضروری را از ارباب رجوع بخواهند اما در پی هر بار مراجعه وی، مدرک جدیدی از او می‌‌خواهند.

در خوشبینانه‌ترین حالت، ارباب‌رجوع‌های حرفه‌ای تمام مدارک خود را درپوشه‌ای همراه می‌آورند تا بتوانند از پس این نوع کارمندان برآیند اما این دسته نیز با جمله‌ تکراری یک کپی هم از این بگیر مدام در رفت و آمد به واحد کپی هستند و به این وسیله حسابی پیاده‌روی می‌کنند.

کد خبر 82185

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز