مجموع نظرات: ۱
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
۰ نفر

بیش‌فعالی فقط مختص کودکان نیست بلکه گاهی بزرگسالان، بله درست خواندید همین بزرگسالانی که به نوعی خود را تافته جدا بافته‌ از کودکان می‌دانند نیز به بیش‌فعالی گرفتار و دچار شده و می‌شوند.

بیش فعالی بزرگسالان

همشهری آنلاین - سحر جعفریان: این گروه از بزرگسالان بیش‌فعال در واقع از اختلال شتاب اضطراب‌گونه در انجام فعالیت‌ها و امور رنج می‌برند و اغلب خود بی‌خبر هستند. «صادق اسماعیلی»، روانشناس و رفتاردرمانگر در باره ویژگی رفتاری و اخلاقی بزرگسالان بیش‌فعال می‌گوید: «آشفتگی و بی‌نظمی یکی از مهمترین ویژگی‌ها و مشخصه‌های بی‌فعالی در بزرگسالانی‌ست که از قضا این اختلال و عارضه در آنها ریشه وراثتی نیز دارد. آشفتگی و بی‌نظمی‌هایی که زندگی روزمره آنها را بیشتر از افراد دیگر دچار چالش و مشکل می‌کند. بزرگسالان بیش‌فعال معمولا در برقراری ارتباط‌های اجتماعی، عاطفی و شغلی نیز با مشکلاتی هر چند ساده و پیش‌پا افتاده مواجه هستند. از سویی توجه و تمرکزشان به شدت پایین و شکننده است. زود خسته می‌شوند و زود حواس‌شان از امور پرت می‌شود. بزرگسالان بیش‌فعال به طور میانگین کارهای ناتمام و یا با تاخیر در اتمام زیادی دارند. استرس و اضطراب هم از جمله مشکلات دائمی آنها محسوب می‌شود.»

اسماعیلی می‌افزاید: «مشخصه ظاهری و آشکار دیگرِ بزرگسالان بیش‌فعال این است که برای چند دقیقه متوالی نمی‌توانند یک جا و یا در یک موقعیت ثابت قرار گیرند. برای درمان بیش‌فعالی بزرگسالان مشابه درمان در کودکان می‌توان اقدام کرد. درمان از طریق دارو، مشاوره روانشناختی و همچنین دارو و روان درمانی. البته مصرف دارو به تنهایی این اختلال را به طور قطع درمان نمی‌کند و فرد نیاز به اقدامات روان درمانی و مشاوره‌های تخصصی نیز دارد.»

بیشتر بخوانید:

اختلال کم‌توجهی- بیش‌فعالی در بزرگسالان

کد خبر 815024
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha