باقی مانده غذا چه غذای ناهار یا شام باشد به سادگی در یخچال نگهداری می‌شود. اما ما اغلب دانسته یا ندانسته غذا را به هر ظرفی که در یخچال بوداضافه می‌کنیم. این کار ممکن است به تجمع باکتری‌ها و خراب شدن غذا کمک کند. آیا می‌دانستید که برای نگهداری از مواد غذایی در یخچال هم ترفندهایی وجود دارد؟

نگهداری غذا

همشهری آنلاین - آرش نهاوندی: اگر غذا به درستی در یخچال نگهداری نشود، احتمال رشد باکتری در آن وجود دارد که می‌تواند کیفیت مواد غذایی ذخیره شده را کاهش داده یا باعث خرابی آن شود. اما، نگران نباشید در این مطلب به چند نکته اشاره کرده‌ایم که می‌توانید با رعایت آن‌ها هنگام نگهداری غذا در یخچال همواره غذای تازه داشته باشید و بدون نگرانی از باکتری‌ها و خراب شدن خوراکی، باقیمانده غذای خود را در وقت مناسب صرف کنید.

پایان یا آغاز دردسر؟

با ظهور یخچال، دردسر نگهداری مواد غذایی به پایان رسیده است. بخچال برای نگهداری همه اقلام خوراکی از میوه‌ها، سبزیجات خام، شیرو کشک گرفته تا مواد غذایی باقیمانده، بسیار وسیله مناسبی است. امروزه بسیاری از افراد غذاهایی را می‌خورند که یک یا دو روز در یخچال نگهداری شده‌اند، اما آیا می‌دانید که اگر مواد غذایی را به درستی در یخچال نگهداری نکنید، احتمال رشد باکتری در آن نیز وجود دارد. برخی از افراد غذا را بدون اینکه بپوشانند در یخچال نگهداری می کنند. اگر شما نیز چنین اشتباهی انجام می‌دهید، با خواندن این مطلب با معایب آن و همچنین روش صحیح نگهداری از غذا در یخچال آشنا شوید.

از ظروف پلاستیکی استفاده نکنید

نکاتی برای سالم نگهداشتن غذا در یخچال | نکته‌ای طلایی که همیشه باید رعایت کنید

نگهداری مواد غذایی یخچال را در ظروف پلاستیکی اشتباه است، زیرا استفاده از پلاستیک برای سلامتی ما مفید نیست. در چنین شرایطی برای نگهداری غذا در یخچال به جای ظروف پلاستیکی، غذا را در ظروف شیشه‌ای یا استیل بسته بندی کنید.

همیشه غذا را بپوشانید

نکاتی برای سالم نگهداشتن غذا در یخچال | نکته‌ای طلایی که همیشه باید رعایت کنید

پس از قرار دادن غذا در یخچال تصور می‌کنیم که حالا می توان این غذا را با خیال راحت دو تا سه بار در روز میل کرد، اما اگر غذا را در ظرف مناسب نگهداری نکرده‌اید و روی آن را نپوشانده‌اید، غذای شما در امان نیست. غذای باز در یخچال ممکن است در اثر تماس با مواد غذایی خام فاسد شود. علاوه بر این، رطوبت غذا نیز از بین می‌رود. بوی یخچال یا مواد غذایی دیگر نیز با با غذای درباز در یخچال ترکیب می‌شود. به همین دلیل مواد غذایی را در ظرف دربسته نگهداری کنید. این کار باعث تازه نگه داشتن غذا می‌شود.

مواد غذایی را برای مدت طولانی نگهداری نکنید

نکاتی برای سالم نگهداشتن غذا در یخچال | نکته‌ای طلایی که همیشه باید رعایت کنید

یک بار خوردن غذای نگهداری شده در یخچال اشکالی ندارد اما اگر آن را دو تا سه روز نگه دارید، روی سلامتی تاثیر منفی می‌گذارد. گاهی اوقات غذاهایی که در یخچال نگهداری می‌شوند نیز ممکن است کپک بزنند، پس از آن غافل نشوید. غذای چند روز مانده در یخچال ممکن است حاوی باکتری‌هایی باشد که می‌تواند شما را بیمار کند.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 814967
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha