چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۴:۴۹
۰ نفر

گروه ورزشی: تیم ملی بسکتبال ایران پس از انصراف سوریه و عراق از شرکت در مسابقات غرب آسیا همراه لبنان راهی مرحله نهایی بیست‌وپنجمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا در «تیان‌جین» چین شد.

 پیش‌تر از این منطقه، اردن به دلیل درخشش در جام استانکوویچ به مرحله نهایی راه یافته بود. با وجود برگزار نشدن رقابت‌های بسکتبال غرب آسیا که قرار بود اواخر خردادماه به میزبانی ایران انجام شود، تمرینات تیم ملی بسکتبال با حضور 24 بازیکن و زیرنظر ماتیچ آغاز شده بود.

رضا مشحون، مدیر سازمان تیم‌های ملی در گفت‌وگو با همشهری با اعلام این مطلب گفت: «ما به برگزاری این مسابقات بسیار علاقه‌مند بودیم و به هیچ وجه نمی‌خواستیم بدون انجام این بازی‌ها تیم ملی به مرحله نهایی مسابقات جام ملت‌های آسیا راه یابد. به هر حالا صعود ایران همراه لبنان قابل پیش‌بینی بود و در این بین تیم ملی فرصت چند بازی تدارکاتی را از دست داد.»

  • تمرینات مرحله اول تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند؟

تمرینات آغاز شده و تا بازگشت مهرام از باشگاه‌های آسیا هم ادامه پیدا خواهد کرد. پس از آن با استراحتی کوتاه‌مدت تیم ملی وارد فاز تمرینات مرحله دوم خواهد شد.

  • با توجه به عدم برگزاری مسابقات غرب آسیا، تیم ملی تا شروع جام ملت‌های آسیا چه برنامه‌ای خواهد داشت؟

تیم ملی تا شروع مسابقات 2 برنامه در دستور کار خود دارد؛ یکی تورنمنت قطر که اوایل تیرماه برگزار می‌شود و دیگری اردوی 3 روزه آلمان که اواخر خردادماه خواهد بود. در ضمن با چند کشور اروپایی و آسیایی برای انجام چند بازی تدارکاتی مذاکره کرده‌ایم.

  • حامد حدادی چه زمانی به تیم ملی می‌پیوندد؟

حامد پس از استراحتی چندروزه از شنبه در تمرینات تیم ملی حاضر خواهد شد.

  • اخیرا در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها به انتقاد از تیم‌های باشگاهی پرداختید و عنوان کردید لیگ برتر برای تیم ملی سودی نداشت.

این خبر اصلا صحت ندارد و به همین دلیل بلافاصله با گذشت چند ساعت همان خبر با تغییر اصلاح شد. من اصلا نگفتم لیگ برتر برای تیم ملی سودی نداشت چراکه در این صورت زحمات همه مسئولان، مربیان، مدیران باشگاه‌ها و از همه مهم‌تر فدراسیون را زیر سئوال می‌بردم. من فقط گفتم که بازیکنان تیم ملی در لیگ در حد انتظار ظاهر نشدند.

  • شما درباره این جمله رئیس فدراسیون که ماتیچ بهتر از ترومن هست چه برداشتی دارید؟

در این جمله منظور ، برتری فنی واسلین ماتیچ به ترومن نیست، بلکه منظور آقای مشحون این است که ماتیچ به لحاظ تعامل و رفتار بهتر از ترومن است. ترومن برای بسکتبال ایران بسیار مفید و ارزنده بود ولی از نقطه نظر رفتاری و برقراری ارتباط ضعیف و قابل مقایسه با ماتیچ نیست.

رویارویی ترومن با ایران

در دومین روز از بیستمین دوره مسابقات بسکتبال باشگاه‌های آسیا امروز رویارویی ترومن سرمربی سابق تیم ملی که هم‌اکنون با تیم اسمارت فیلیپین در جاکارتا ست بسیار دیدنی خواهد بود. اسمارت در گروهی است که مهرام قهرمان باشگاه‌های ایران به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در نخستین گام به مصاف این تیم می‌رود. ترومن در حالی پس از بازی‌های المپیک در مرخصی 3 ماهه از تیم ملی بسکتبال ایران جدا شد و به فیلیپین رفت که قبل از حضور تیم ملی در المپیک در گفت‌وگویی اختصاصی با همشهری گفت: «آرزویم پس از المپیک،  صعود با تیم ایران به مسابقات قهرمانی مردان جهان در سال 2009 استانبول است.»

ترومن پس از جدایی از تیم ایران پس از ماه‌ها یک بار دیگر با بسیاری از شاگردانش در تیم ملی از جمله مهدی کامرانی، صمد نیکخواه‌بهرامی، حامد سهراب‌نژاد، هومن رضایی، حامد آفاق و سامان ویسی از نزدیک روبه‌رو می‌شود با این تفاوت که این بار به جای هدایت آنها برای پیروزی، در اندیشه بردن آنان با تیمی جدید خواهد بود.

کد خبر 81247

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز