شنبه ۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۲۹
۰ نفر

علی شاکری: مهرام در ادامه موفقیت‌های سال‌های اخیر بسکتبال، ایران را برای سومین‌بار پیاپی قهرمان بسکتبال باشگاه‌های آسیا کرد تا تیم کشورمان پس از حضور در المپیک پکن به نخستین دوره مسابقات باشگاه‌های جهان هم راه پیدا کند.

 مهرام در بیستمین دوره رقابت‌های باشگاه‌های آسیا جانشین صباباتری قهرمان 2 ساله قاره  آسیا شد. آنها همانند 2 سال پیش که تیم ملی با مغلوب کردن لبنان توانست برای نخستین بار قهرمان جام ملت‌های آسیا شود، در جاکارتای اندونزی نیز با غلبه بر زین اردن در فینال موفق به پیروزی شد. وجه مشترک قهرمانی تیم ملی و مهرام پیروزی بر رقبای عربی در فینال دو رویداد مهم آسیایی بود.

اعتراض سرمربی لبنانی زین

در پایان این فینال مهیج و نفس‌گیر که با برتری 78 بر 68 مهرام همراه شد،  «پالماماریو» سرمربی لبنانی زین که از این نتیجه بسیار ناراحت بود در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد و در مورد دلایل ناکامی تیمش گفت: «علت باخت ما را از داور بپرسید نه من. تیم من خوب بازی کرد و همه تلاش آنها را دیدند که چطور پا به پای مهرام برای پیروزی می‌جنگند.»  وی خاطرنشان کرد: «من نمی‌گویم تیم مهرام تیم قدرتمندی نبود اما اگر داوران عادلانه سوت می‌زدند و اشتباه نداشتند الان تیم ما بود که به جای بازیکنان مهرام خوشحالی می‌کرد.»

البته آنها که از نزدیک شاهد این بازی بودند از جمله رایکو ترومن سرمربی پیشین تیم ملی و فعلی فیلیپین دیدگاهی مخالف پالما ماریو  داشت و معتقد بودکه در جام بیستم هیچ تیمی به اندازه مهرام ایران شایستگی فتح جام قهرمانی و حضور در مسابقات باشگاه‌های جهان را نداشت. پیروزی دوگانه مهرام مقابل الریاضی لبنان قهرمان جام کشورهای عربی هر بار با بالای 20 اختلاف امتیاز تنها گوشه‌ای از شایستگی‌های شاگردان مصطفی هاشمی بود.

هاشمی در پایان بازی رو به دوربین‌های تلویزیونی و در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «بیش از آنکه از قهرمانی مهرام خوشحال باشم به خاطر افتخارآفرینی برای بسکتبال ایران خشنودم.»

سرمربی مهرام با اعلام اینکه تیمش مستحق کسب این عنوان ارزشمند بود این قهرمانی را حاصل تلاش مسئولان باشگاه و سایر همکارانش در کادر فنی و به خصوص بازیکنان دانست و افزود: «این قهرمانی پاداشی برای 9 ماه تلاش و سختی بی‌وقفه بود که در سایه تلاش دسته‌جمعی حاصل شد. اگر این حمایت‌ها نبود امروز ما در این نقطه نبودیم. من به بازیکنانم افتخار می‌کنم که مردان شرایط سخت بوده‌اند. اما نباید این نکته را هم فراموش کنیم که قهرمانی در این بازی‌ها پایان کار ما نیست و باید از هم‌اکنون به فکر موفقیت در رقابت‌های باشگاه‌های جهان باشیم.» نخستین دوره مسابقات باشگاه‌های جهان به میزبانی چین  قرار است در شهر شانگهای و اوایل زمستان امسال برگزار شود.

بریدن تور حلقه بسکتبال به یاد آیدین

با به صدا درآمدن سوت پایان بازی همانند جام ملت‌های آسیا در ژاپن که مرحوم آیدین نیکخواه بهرامی روی دوش هم‌تیمی‌هایش پس از قهرمانی با بریدن تور حلقه بسکتبال خاطره‌ساز شد، این بار مهدی کامرانی به یاد آیدین تور حلقه بسکتبال سالن بریتاما آره‌نا شهر جاکارتا را برید تا خاطره آن روز را به نوعی زنده نگه دارد.

در پایان این بازی‌ها پس از قهرمانی مهرام و نایب‌قهرمانی زین اردن، تیم الریاضی لبنان با مغلوب کردن العربی قطر در جایگاه سوم ایستاد. بهترین بازیکن جام بیستم هم جکسون ورومن بازیکن خارجی این فصل صبامهر و یار کمکی مهرام بود.بازیکنی که  شاهین‌طبع در مورد او گفت: «او دوست دارد در فصل جدید در تیم‌های اروپایی بازی کند.»

کد خبر 81951

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز