سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا فرمانده نیروهای مستقر در افغانستان را برکنار کرد.

به گزارش بی بی سی، "رابرت گیتس" وزیر دفاع آمریکا از ژنرال "دیوید مک کرنن" فرمانده ارتش این کشور در افغانستان خواست که استعفا دهد.

به گفته این وزیر درگیری با طالبان در افغانستان نیازمند یک "فکر تازه" است و ژنرال "استنلی مک کریستال" جایگزین این ژنرال خواهد شد.

ژنرال دیوید مک کرنن از ماه ژوئن سال گذشته میلادی، یعنی برای کمتر از یک سال، فرمانده کل نیروهای آمریکا در افغانستان بود و وزیر دفاع برکناری وی را در یک کنفرانس خبری اعلام کرد.

این ژنرال 4 ستاره نیروی زمینی ارتش آمریکا همچنین فرمانده کل نیروهای بین‌المللی در افغانستان هم به شمار می‌آمد و بارها خواهان اعزام نیروی بیشتر به افغانستان شده بود که این درخواست از سوی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، با فرستادن تدریجی 21 هزار نیروی کمکی به افغانستان موافقت شد.

رابرت گیتس همچنین عنوان کرد که آمریکا سیاست جدیدی در قبال افغانستان دارد که رئیس جمهوری آن را تعیین کرده و به اعتقاد وی به یک فرمانده نظامی جدید در افغانستان هم نیاز است.

وزیر دفاع آمریکا درباره دلیل اصلی کنار گذاشتن غیرمنتظره ژنرال مک کرنن جزئیاتی ارائه نکرد و به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس تنها گفت که این تصمیم تامین کننده منافع امنیت ملی آمریکا به بهترین شکل است.

آقای گیتس همچنین این ادعا را که مقام‌های ارشد وزارت دفاع با فرمانده نیروهای آمریکا در افغانستان اختلافاتی داشته اند رد کرد.

کد خبر 81161

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز