چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهروندان افغان برای اثبات جنایات آمریکا در کشورشان وانتی حامل دست کم 30 جسد را به یک دفتر دولتی فرستادند.

به گزارش رویترز، شهروندان دهکده‌ای در غرب افغانستان برای اثبات تعداد زیاد کشته‌شدگان در حملات هوایی نظامیان آمریکایی دست کم 30 جسد را در یک وانت جا داده و راهی یک ساختمان دولتی کردند.

فرماندار ولایت "فراه" در نزدیکی مرز غربی افغانستان عنوان کرد که دست کم 30 جسد راهی دفتر کار او شده که بیشتر آنان از کوکان و زنان بوده‌اند و همگی بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داده بودند.

برخی از مقامات افغان معتقدند که تعداد کشته‌شدگان ببسیار بیشتر از اینها بوده و گستردگی حملات هوایی در غرب این کشور تلفاتی حدود 120 نفر به جا گذاشته که هنوز تائید نشده است.

مقامات نظامی افغان در مورد این حملات تنها عنوان کرده‌اند که آنها برای از بین بردن سر دسته‌های طالبان عملیاتی را ترتیب داده‌اند و در حال تحقیق در مورد تعداد شهروندان کشته شده هستند.

یک نظامی عضو ارتش ملی افغانستان نیز ادعا کرده که آنها در حال انجام عملیات بوده‌اند که درخواست کمک از نیروهای ائتلاف کرده‌اند و آنها پشتیبانی هوایی فرستاده‌اند.

کد خبر 80738

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز