در میان بوستان‌های بزرگ و کوچک شهر تهران، قفس‌ها و جایگاه‌هایی وجود دارد که محلی برای زندگی حیوانات است و این امکان را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد تا ضمن حضور در این بوستان‌ها از نزدیک به تماشای انواع جانواران بنشینند و گاه با آنها در تماس مستقیم باشند و از بودن در کنارشان لذت ببرند.

باغ وحش

همشهری آنلاین - سعیده مرادی: برای اینکه بتوانید حیوانات را از نزدیک تماشا کنید و با دنیای آنها بیشتر آشنا شوید، کافی است سری به برخی از بوستان‌ها مانند بوستان ملت، بوستان بعثت، پارک شهر و بوستان پردیسان بزنید تا در کنار زیبایی‌ها بوستان به تماشای حیات وحش بنشینید.

بوستان ملت

در بخشی از بوستان بزرگ ملت، باغ‌ وحشی جذاب ساخته شده و این پارک را به یکی از جاهای دیدنی تهران تبدیل کرده است. تنوع حیوانات موجود در این باغ وحش آنقدر هست که گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کند. این باغ وحش در قسمت غربی بوستان قرار گرفته است و بیش از ۳۰ گونه پرنده و دام در آن نگهداری می‌شوند. مارال، شترمرغ، میمون، بزکوهی، گوزن شاخ‌دار، غزال، آهو، خرگوش و پرنده‌هایی مثل عقاب، قو، مرغابی، مرغ عشق، جغد، فنچ، طاووس و کرکس و …از جمله گونه‌های موجود در این باغ وحش هستند که تغذیه، واکسیناسیون، بهداشت نگهداری آنها زیرنظر متخصصان مربوطه انجام می‌شود. البته تعدادی از این حیوان‌ها می‌توانند در فضای بازی که به آنها اختصاص داده شده است، گردش کنند و بازدیدکنندگان آنها را از نزدیک ببینند.

نشانی: خیابان ولی‌عصر(عج)، بوستان ملت، جنب دریاچه پارک ملت

روزها و ساعت‌ فعالیت: هر روز هفته از ساعت ۱۰ تا ۲۰

ویژه گروه سنی: همه گروه‌های سنی

بهای بلیت: رایگان

امکانات رفاهی: دارد

امکان عکاسی: دارد

پارکینگ: ندارد

به تماشای حیوانات در بوستان‌های پایتخت بروید

پارک شهر

در کنار طبیعت زیبای پارک شهر، وجود باغ پرندگان و آکواریوم پرندگان مهاجر بر جذابیت‌های این بوستان افزوده و باعث شده تا شهروندان بیشتری در این بوستان حضور یابند. باغ پرندگان اسفند سال ۱۳۸۸ در پارک شهر دایر شد و ۸ قفس و ۲ محوطه باز دارد که در آن گونه‌های مختلفی چون طوطی‌های برزیلی، هفت‌رنگ، سبز، آرا و رنگی، کبک، بلدرچین، مرغ عشق، عروس هلندی، انواع کبوترهای غیرمتعارف زینتی، انواع طاووس، انواع واریته‌های قرقاول، انواع بوقلمون، مرغ‌های زینتی هلندی و مرغابی در آن در معرض دید قرار گرفته است. همچنین در ضلع شرقی پارک شهر آکواریومی وجود دارد که از جاذبه‌های گردشگری آن محسوب می‌شود و نمایشگاهی از ماهی‌های آب شیرین است. در کنار باغ پرندگان و آکواریوم، پارک شهر در ایام مختلف سال میزبان ۴۰ گونه پرنده است که از انواع پرندگان ساکن، مهاجران زمستانی و تابستانی و مهاجران عبوری هستند.

نشانی: خیابان وحدت اسلامی، خیابان بهشت، پارک شهر

روزها و ساعت‌ فعالیت: هر روز از ساعت ۶ تا ۲۴

ویژه گروه سنی: همه گروه‌های سنی

بهای بلیت: رایگان

امکانات رفاهی: دارد

امکان عکاسی: دارد

پارکینگ: ندارد

به تماشای حیوانات در بوستان‌های پایتخت بروید

بوستان بعثت

در وسط دریاچه بوستان بعثت، جزیره‌ای وجود دارد که به زندگی پرندگان اختصاص یافته است. شهروندان می‌توانند با قایق به این جزیره بروند و به تماشای پرندگان بنشینند و به آنها غذا بدهند. دریاچه زیبا و باصفای بوستان بعثت، ۴ هکتار مساحت دارد و در آن امکان قایقرانی برای همه علاقه‌مندان به قایق‌سواری با قایق پدالی و پارویی مهیاست. آنچه اینجا را به مقصد گردشگری حیات وحش تبدیل کرده، وجود جزیره‌ای است در میان دریاچه که به لانه‌ای برای پرندگان اختصاص یافته است. این جزیره با داشتن اسکله، امکان پهلو گرفتن قایق‌ها را مهیا کرده و مراجعه‌کنندگان به پارک بعثت می‌توانند با قایق خودشان را به این جزیره برسانند و تماشاگر دسته‌های غاز، مرغابی، اردک و قو باشند و از ‌گونه‌های مختلف پرندگان در مجموعه باغ پرندگان دیدن کنند. از این دریاچه برای پرورش ماهی نیز استفاده می‌شود.

نشانی: بزرگراه بعثت، بعد از خیابان رجایی، خیابان خزانه بخارایی شمالی

روزها و ساعت‌ فعالیت: هر روز از ساعت ۶ صبح تا ۲۴

ویژه گروه سنی: همه گروه‌های سنی

بهای بلیت: رایگان

امکانات رفاهی: دارد

امکان عکاسی: دارد

پارکینگ: دارد

به تماشای حیوانات در بوستان‌های پایتخت بروید

بوستان پردیسان

در ضلع شمال‌غرب بوستان پردیسان باغ وحشی وجود دارد که مجموعه‌ای کوچک از حیواناتی که اغلب آنها اهلی هستند مثل اردک، طاووس، لاک‌پشت و... در آن نگهداری می‌شوند و بر جذابیت‌های اینجا افزوده است. اگرچه وسعت باغ وحش بوستان پردیسان به اندازه باغ وحش‌های بزرگی نیست که در شهرهای دیگر است، اما این امکان را فراهم کرده تا گردشگران بتوانند به تماشای تعدادی از حیوانات بنشینند و کمی با حیات آنها از نزدیک آشنا شوند. در حقیقت این بخش از پارک بیشتر از آن‌که باغ وحش محسوب شود مرکز بازپروری حیوانات به‌حساب می‌آید، زیرا بسیاری از حیواناتی که به این بخش آورده می‌شوند موقتا آنجا نگهداری می‌شوند تا بعد از تیمار و تخصیص مکانی دائمی برای نگهداری، از آنجا منتقل ‌شوند. اردک، طاووس، خرس، لاک‌پشت و جغد از جمله حیواناتی هستند که همواره می‌توانید در این مرکز ببینید.

نشانی: ضلع شمالی بزرگراه حکیم، بین بزرگراه شیخ فضل‌الله و یادگار امام(ره)

روزها و ساعت‌ فعالیت: هر روز و شبانه‌روزی

ویژه گروه سنی: همه گروه‌های سنی

بهای بلیت: رایگان

امکانات رفاهی: دارد

امکان عکاسی: دارد

پارکینگ: دارد

به تماشای حیوانات در بوستان‌های پایتخت بروید

کد خبر 811598
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    0 0
    این کار باید در همه شهر ها انجام شود ، دیدن حیوانات موجب تفکر انسان می شود ، هم آرامش بخش است ، هم انسان را مجاب می کند بیشتر به فکر محیط زیست باشد به فکر می افتد که اگر کشور ما خالی از حیوانات و جانوران شود چه اتفاق غیر طبیعی است و زمین مطلع به همه ی جانداران است و هر یک سهمی از آن دارند .