گردشگری مزرعه یکی از جدیدترین اشکال گردشگری در چند سال اخیر است که در کشورهای مختلف رواج پیدا کرده است. مزرعه خورشید در دماوند نیز اولین مزرعه گردشگری ایران است. در این مزرعه حیوانات اهلی متنوعی برای تولیدات دامی و آشنایی هرچه بیشترگردشگران پرورش داده می‌شود.

مزرعه خورشید

همشهری - سعیده مرادی: مزرعه خورشید دماوند، یکی از بزرگترین مزارع گردشگری خورشیدی در ایران و جهان است که این امکان را مهیا ساخته که گردشگران در کنار حیوانات به تفریح بپردازند و یک روز لذت‌بخش را برای خود و خانواده خود رقم بزنند.

مساحت مزرعه خورشید بسیار وسیع است؛ از این رو هر قسمت آن به یک فعالیت و نگهداری یک حیوان مجزا اختصاص داده شده است.

کندوی عسل شیشه‌ای

دیدن فعالیت زنبورهای عسل از پشت کندوی شیشه ای از جذاب ترین قسمتهای مزرعه میباشد، گردشگران میتوانند پروسه تولید عسل ونیز رابطه نزدیک زنبورها را باهم تماشا کنند.

استخر گاومیشها

از امکانات دیگر مزرعه خورشید در فصل گرم سال، دیدار گاومیش‌های بازیگوش و شناگر است. گاومیش علاقه فراوانی به آب تنی در استخر و تالاب و رودخانه‌ها دارد. جثه گاومیش بزگتر از گاو است، اما خلق وخویی مهربان‌تر و سازش پذیرتر از گاو دارد.

ماهی‌گیری

حدود ۲ هزار ماهی کپور در استخر مزرعه خورشید در حال زندگی و زاد و ولد هستند. گردشگران می‌توانند تجربه جالبی را از ماهی‌گیری در این مزرعه داشته باشند و همچنین برای ناهار، ماهی کبابی که خودشان صید کرده‌اند را نوش جان کنند.

الاغ سواری

این فعالیت بسیار شادی بخش، در سال‌های اخیر در کشورهایی مانند یونان به عنوان یکی از جذابیت های گردشگری است که اشخاص را با شیوه حمل و نقل توسط چهارپایان در سال‌های دور، آشنا می‌کند وعلاوه بر شادی بخش بودن، می‌تواند ارتباط نزدیکی بین گردشگر وحیوانات اهلی برقرار کند.

شتر سواری

این مزرعه همچنین، دارای یک ایستگاه شترسواری است که در آن گردشگران می‌توانند شترسواری دیگران را تماشا کرده و یا خود آن را تجربه کنند.

پرندگان مزرعه

در مزرعه خورشید، همچنین پرورش شترمرغ، مرغ و خروس، اردک و غاز، بوقلمون و مرغ و خروس انجام می‌شود. وجود این پرندگان باعث می‌شود تا لذت بودن در مزرعه برای گردشگران دو چندا شود.

نشانی: دماوند، ۴ کیلومتر بعد از گیلاوند، جاده فیروزکوه، جاده شهرک صنعتی ۲ (وادان)، خروجی روستای محمودیه، مزرعه گردشگری خورشید

روزها و ساعت‌ فعالیت: دوشنبه تا جمعه ۹صبح تا ۵ عصر. مزرعه در روزهای شبنه و یکشنبه تعطیل است.

ویژه گروه سنی: همه گروه‌های سنی

بهای بلیت: دوشنبه تا پنجشنبه، هرنفر بالای ۲ سال، ۱۲۰ هزارتومان. جمعه و تعطیلات؛ هر نفر بالای ۲ سال، ۱۹۰ هزار تومان

امکانات رفاهی: دارد

امکان عکاسی: دارد

پارکینگ: دارد

کد خبر 812551
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha