اگر گذرتان به ضلع غربی بوستان ملت افتاده باشد احتمالاً باغ‌وحش این بوستان را دیده‌اید که‌گونه‌های مختلف پرندگان و دام در آن نگهداری می‌شود.

گوزن قرمز

همشهری آنلاین_مرضیه موسوی:  هفته گذشته تولد ۲ گوزن قرمز در باغ‌وحش بوستان ملت بهانه‌ای شد برای سر زدن به این حیات وحش محصور در بوستان بزرگ منطقه ۳. این بوستان سال ۱۳۴۵ ساخته شد و از آن زمان به دلیل وسعت بالا و تنوع فضاهای موجود در زمره بوستان‌های پرطرفدار شهر تهران درآمد.  

تولد ۲ گوزن قرمز در باغ‌وحش بوستان ملت تعداد گوزن‌هایی که در این بوستان نگهداری می‌شوند را به ۷ رأس رسانده است. با وجود شایعاتی برای انتقال این ۲ گوزن تازه به دنیا آمده در بوستان ملت به باغ‌وحش ارم، رئیس نظارت بر امور حیات وحش استان تهران اعلام کرد این ۲ بچه گوزن در باغ ملت می‌مانند و برنامه‌ای برای انتقال آنها به ارم وجود ندارد.  

خانواده گوزن‌های قرمز بزرگ‌تر شد

تأمین سیستم گرمایشی، لوله‌کشی، ساخت اتاق قرنطینه، کلبه طاووس، جزیره مرغابی‌ها و شیشه‌گذاری لانه پرندگان و استخر برای آبزیان از جمله اقداماتی است که در این باغ‌وحش کوچک انجام شده. اقلیم تهران برای تعدادی ازگونه‌های جانوری که در این باغ‌وحش نگهداری می‌شوند، مناسب نیست و این اقدامات برای نگهداری بهتر ازگونه‌های جانوری سال ۱۳۹۸ انجام شده است.  

خانواده گوزن‌های قرمز بزرگ‌تر شد

با همه مخالفت‌های فعالان محیط‌زیست برای نگهداری ازگونه‌های جانوری در محیط‌های بسته‌ای مثل باغ‌وحش اکنون ۷ باغ وحش در استان تهران برای نگهداری از حیوانات زنده وجود دارد. مرگ ۲ گورخر و شرایط بد نگهداری از حیوانات در باغ‌وحش ارم یکی از خبرسازترین رخدادهای ماه گذشته درباره این حیات وحش بود.  
 

خانواده گوزن‌های قرمز بزرگ‌تر شد

۵۵ سال از ساخت بوستان ملت در تهران می‌گذرد. این بوستان در همسایگی سازمان صدا و سیما قرار گرفته است. درست در نزدیکی دریاچه و باغ‌وحش بوستان ملت، دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی این سازمان به چشم می‌خورد که امواج آن سلامت این‌گونه‌های حیات وحش را به خطر می‌اندازد.  

خانواده گوزن‌های قرمز بزرگ‌تر شد

بیش از ۳۰‌گونه پرنده وگونه جانوری در باغ‌وحش بوستان ملت نگهداری می‌شود. باغ‌وحش بوستان ملت در ضلع غربی بوستان و در نزدیکی دریاچه قرار گرفته است. تابلوی راهنمایی که در نقاط مختلف این بوستان نصب شده، شما را به راحتی به حیات وحش بوستان ملت می‌رساند.  
 

کد خبر 608005

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha