همشهری آنلاین: رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی اظهار داشت: طبق قانون حک نوشته و تصاویر مبتذل غربی روی لباس ممنوع است

به گزارش فارس، سردار احمد روزبهانی درباره استفاده البسه با مارک و نوشته‌های مبتذل از سوی جوانان گفت: از زمان اجرای طرح ارتقاء امنیت اخلاقی - اجتماعی از سال 86 تاکنون با این گونه لباس‌ها برخورد شده است.

وی افزود: طبق قانون، نمایش شعارهای استکبار، نقاشی و نوشته‌های مبتذل روی البسه ممنوع است و با آن برخورد می‌شود.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با تاکید بر اینکه پلیس با این نوع موارد به صورت ریشه‌ای برخورد می‌کند، گفت: در این زمینه جلسات متعددی با روسای اتحادیه و اصناف پوشاک گذاشتیم و آنها را در این زمینه توجیه کردیم.

سردار روز بهانی افزود: تمام ابلاغیه‌های نیروی انتظامی در خصوص البسه غیرمجاز به تمامی وارد کنندگان، تولیدکنندگان و فروشندگان اعلام شده، طبق این ابلاغیه، واردکنندگان، تولیدکنندگان و فروشندگان البسه حق ندارند البسه‌هایی که دارای نوشته و تصاویر مبتذل و مستهجن است را وارد، تولید و یا به فروش برسانند.

وی گفت: روسای اتحادیه و اصناف پوشاک موافق برخورد پلیس با متخلفان در این حوزه هستند، تعامل بین اصناف پوشاک اعم از واردکنندگان، تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک با پلیس مثبت است و در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی گفت: برخی از تولیدکنندگان پوشاک و تولید و توزیع البسه‌های حاوی نوشته و تصاویر مبتذل فعالیت زیرزمینی دارند، تولیدکنندگان مزبور در چارچوب قوانین اتحادیه‌ها و اصناف فعالیت نمی‌کنند و فعالیت آنان از ریشه غیرقانونی است و شهروندان در صورت مشاهده می‌توانند موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

سردار روزبهانی اظهار داشت: زیور آلات منقش به علایم و آرم‌های گروه‌های مبتذل غربی از سوی برخی فروشندگان در حالی به فروش می‌رود که به جرأت می‌گویم که بیش از 60 الی 70 درصد فروشندگان نمی‌دانند که این علایم چه معنایی دارد.

وی تأکید کرد: خیلی از فروشندگان لباس، اطلاعی از ترجمه فارسی جملاتی که روی لباس‌ها وجود دارد ندارد.

سردار روزبهانی گفت: آگاه سازی فروشندگان و تولیدکنندگان البسه با علایم مبتذل غربی یک نیاز است و سازمان‌های ذیربط باید از طریق اطلاع‌رسانی، اعضای اتحادیه‌ها و اصناف را با آرم و علایم گروه‌های مبتذل و شیطان پرستی آشنا کنند.

وی با اشاره به برخورد با تولیدکنندگان زیرزمینی در سال گذشته گفت: با فروشندگانی که در چارچوب اصناف فعالیت می‌کنند اما این قوانین را رعایت نکردند، برخورد شده است.

سردار روزبهانی در ادامه افزود: در نمایشگاههای برگزار شده تابلوها و بیلبوردهای صحبت‌های مسوولان آمریکایی، اسرائیلی و کشورهای غربی که به آشکار در سخنرانی‌های خود یکی از راه‌های شکست ایران را بحث پوشش و زنان مطرح کرده‌اند به نمایش گذاشته شده است.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا گفت: آنها معتقد هستند که با وارد کردن البسه مبتذل مغایر با فرهنگ جامعه ایرانی می‌توانند زنان ایرانی را از بحث حجاب دور کنند.

سردار روزبهانی تأکید کرد: وقتی دشمن آشکارا این موضوع را مطرح می‌کند، برخی معتقد هستند که بیرون آوردن مقداری مو و یا تنگ بودن مانتوهای زنانه و مواردی این چنینی چه کاری می‌تواند انجام دهد در حالیکه بحث بدپوششی نیز در کشورهای آمریکا، انگلیس و کشورهای اروپایی مطرح است.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با اشاره به اینکه موضوع حجاب، عفت و پاکدامنی زن در همه ادیان، قوم‌ها و مذاهب و حتی قبل از ورود اسلام به ایران نیز مطرح بوده است، اظهارداشت: غرب بعد از رنسانس به این نتیجه رسیده است که بحث بدپوششی به خصوص برای زنان می‌تواند چه معضلاتی به وجود بیاورد.

وی با اشاره به موضوع "اندلس" (اسپانیای فعلی) گفت: دشمنان با حرمت شکنی و در اختیار گذاشتن مشروب، غیرت را از جوانان اعراب مسلمان گرفتند، امروز نیز آنها قصد دارند از این روش برای انحطاط جوان ایرانی استفاده کنند.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا تاکید کرد: دشمنان برای رسیدن به اهداف خود که همانا رواج بدپوششی در کشور است، میلیون‌ها دلار هزینه می‌کنند، تنها راه مقابله با حربه دشمنان، اقدامات فرهنگی مناسب و در چارچوب هنجارها و ارزش‌های اسلامی است که می‌تواند اقدامات دشمنان را خنثی کنند.

سردار روزبهانی افزود: متاسفانه عده‌ای آگاهانه و مغرضانه و عده‌ای دیگر نیز با بی‌تفاوتی نسبت به پوشش؛ هیچ توجهی به مسائل و فعالیت های فرهنگی ندارند که طبیعتاً باید در این زمینه برخورد شود.

وی گفت:اقدامات فرهنگی، وظیفه پلیس نیست، حوزه فرهنگ صاحب دارد و مسوولان این حوزه باید کار خود را در این رابطه انجام دهند و تا زمانی که مسئولان فرهنگی وظیفه خطیر خود را انجام ندهند، پلیس این مسئولیت را بر عهده می‌گیرد.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا اظهار داشت: اقدامات فرهنگی پلیس خلاف قانون نیست، احساس مسئولیت پلیس در قبال ارزش‌ها، انقلاب و مردم و همچنین میزان توقعات مردم از نیروی انتظامی؛ علت انجام این گونه اقدامات است.

سردار روزبهانی گفت: باید بتوانیم در چارچوب قانون با تهاجم فرهنگی یا ناتو فرهنگی مقابله و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را حفظ کنیم، گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در بین جامعه مهمترین ابزار مقابله با تبلیغات و حربه‌های دشمنان است.

برخورد شدید و بدون اغماض پلیس با گروه‌های شیطان پرستی

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با بیان اینکه گروه‌های شیطان پرستی که از شاخه‌های گروه‌های مبتذل و مستهجن غربی محسوب می‌شوند، افزود: این گروه‌ها با آداب، رفتار، کردار، نوع پوشش یکی از فاسد‌ترین و مستهجن‌ترین گروه‌های موجود است که نوک پیکان این گروه‌ها، کشورهای مسلمان را نشانه گرفته است.

وی گفت: ایران با توجه به استکبار ستیزی و طلایه‌دار بودن در مقابل با استکبار طبیعتاً در جبهه حمله کشورهای غربی قرار دارد و حمله به ایران شدیدتر از کشورهای دیگر است.
سردار روزبهانی خاطرنشان کرد: با توجه به شناخت جوانان ایرانی به اسلام و نیز آگاهی آنها به گروه‌های مبتذل غربی به ویژه شیطان پرستان، در حال حاضر این گروه‌ها جایگاهی در ایران ندارند.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی گفت: مسئولان آمریکایی برای ترویج گروه‌های مبتذل غربی به خصوص شیطان پرستی در کشورهای اسلامی خصوصاً ایران میلیون‌ها دلار هزینه می کنند، اگر برای جوان ایرانی هیچ اقدام فرهنگی انجام نشود، نمی‌توانیم سد محکمی در برابر این حملات بکشیم که طبیعتاً دشمنان با استفاده از انواع ترفندها چه در داخل و خارج کشور تلاش می‌کنند در این درگیری برنده شوند.

سردار روزبهانی افزود: تعداد کمی از جوانان ایرانی ناآگاهانه جذب گروه‌های شیطان پرستی شده اند، علت گرایش جوانان به این گروه‌ها به چند دسته تقسیم می شود.دسته اول، جوانانی که نمی دانند مدل آرایش صورت و مو، نوع لباس متعلق به چه گروه و کشوری است که متاسفانه تعدادشان به نسبت گروه دوم زیاد می‌باشد.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا افزود: دسته دوم، تعداد کمی از جوانان هستند که مدتی در کشورهای غربی زندگی کرده‌اند و هنگام بازگشت این سوغات سیاه را به ایران آورده‌اند.
وی در ادامه گفت: از سوی دیگر، برخی نیز از طریق اینترنت و ورود به سایت‌های مبتذل غربی، این گروه‌ها را به عنوان الگوی خود انتخاب کرده اند و می‌دانند که علایم و آرم‌ها متعلق به چه گروهی است که تعداد این افراد بسیار کم است.

سردار روزبهانی افزود: پلیس با اشاعه‌دهندگان گروه‌های مبتذل غربی در کشور برخورد و اجازه نمی دهد افرادی سهواً و عمداً و صرفاً با قصد سودجویی به فرهنگ و ارزشهای جامعه ایران خدشه وارد کنند.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا، آگاه سازی و فرهنگ سازی از طریق سازمان‌های فرهنگی مانند صداوسیما، آموزش و پرورش و غیره مورد تاکید قرار داد و گفت: باید به جوانان در مقاطع مختلف تحصیلی و دانشگاهی، علاوه بر آموزش اسلام ناب محمدی، آنها را با تمام نقایص شیطان پرستی آشنا کنیم تا از این طریق بینش و تفکر جوان به مرحله‌ای برسد تا به تواند از بین دین اسلام و یا هرگروه مبتذل غربی یکی را انتخاب کند.

وی افزود: جوانان باید با گروه‌های شیطان‌پرستی و اهداف و آرمان‌های آنها آشنا شوند، این گروه‌ها به عنوان گلوله های کاتیوشا عمل می‌کنند ، دشمنان قصد دارند از طریق گروه‌های مبتذل غربی خصوصاً شیطان‌پرستان جوانان ما را هدف گرفته تا به انحراف بکشاند.

سردار روزبهانی گفت: جوانان ایرانی در مقابله با گروههای مبتذل غربی خصوصاً گروههای شیطان پرستی ایمن نیستند، سپر تقوا را مهم‌ترین عامل برخورد با گروه‌های مبتذل است، باید سپر تقوی را در بین جوانان تقویت کنیم.

طرح امنیت اجتماعی در چارچوب قانون اجرا می‌شود

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا گفت: طرح امنیت اجتماعی در چارچوب قانون اجرا می‌شود، این طرح، خواسته به حق مردم و مسوولان از نیروی انتظامی است.

وی افزود: طرح ارتقای امنیت اجتماعی، برخورد با اراذل و اوباش، مزاحمان خیابانی، برخورد با آلودگی صوتی، معتادان تابلو، برخورد با بدپوششی خانم‌ها و آقایان و ... را شامل می‌شود.

سردار روزبهانی گفت: این طرح فقط شامل حضور ماموران گشت و ارشاد نیست بلکه در این طرح شاهد حضور گسترده نیروهای پلیس در مراکز تفریحی سطح کشور نیز هستیم.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی تأکید کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به منظور امنیت و ایجاد احساس امنیت بر طبق قانون اجرا می‌شود که با توجه به استقبال گسترده مردم، طرح مزبور استمرار خواهد داشت.

کد خبر 80943

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز