مجموع نظرات: ۳
جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
۰ نفر

ورزش ازجمله عواملی است که منجر به سلامتی بیشتر و کاهش ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت، فشارخون، بیماری‌های تنفسی و سرطان‌ها می‌شود.

کم تحرکی

به گزارش همشهری آنلاین، اول این آمار عجیب و اسفناک در کشورمان را بخوانید: «۵۰درصد جمعیت بالای ۳۰سال فعالیت فیزیکی کافی ندارند.» حالا با خودتان تحلیل کنید که یعنی ۵۰ درصد ما آدم‌بزرگ‌ها صبح از خواب بیدار می‌شویم، حاضر می‌شویم و از توی پارکینگ منزل، می‌نشینیم روی صندلی ماشین‌هایمان و می‌رویم سر کار. آنجا هم تکیه می‌زنیم به صندلی تا غروب و بعد دوباره با ماشین راهی خانه می‌شویم. توی خانه هم خسته و کوفته لم می‌دهیم روی مبل تا شب که برویم توی تختخواب‌هایمان. دریغ از کمی پیاده‌روی، کمی نرمش، ورزش و تحرک.

به همین دلیل است که هنوز ۵۰ سال‌مان نشده هم پادرد داریم، هم کمردرد و هم فشار خون و اگر شانس بیاوریم و از تنگی عروق سکته نکنیم، ممکن است چند سال بعد از آرتروز و درد مفاصل دلمان بخواهد زودتر به یک خواب عمیق و طولانی برویم و دیگر بیدار نشویم.

همه اینها درحالی است که اگر یک برنامه منظم ورزشی را در روزمره زندگی‌مان بگنجانیم، می‌توانیم در سنین بالا از سلامت جسمی و روحی‌مان خوشحال باشیم و درد نکشیم. ورزش ازجمله عواملی است که منجر به سلامتی بیشتر و کاهش ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت، فشارخون، بیماری‌های تنفسی و سرطان‌ها می‌شود. می‌گویند حداقل زمان مورد انتظار فعالیت فیزیکی روزانه برای هر فرد، نیم‌ساعت و در هفته، ۲.۵ ساعت است که واقعا وقت زیادی نیست و برنامه روزانه‌مان را مختل نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

اگر ساکن تهران باشید هم که شانس با شما یار است؛ چرا که هر چند وقت یک‌بار همایش پیاده‌روی همگانی در آخرین روز از هفته برای آگاهی‌بخشی درباره بیماری دیابت، ترویج ورزش همگانی و انجام فعالیت فیزیکی برگزار می‌شود که می‌توانید در این برنامه شرکت کنید.

حالا اگر تکان خوردید و تحت‌تأثیر قرار گرفتید و قصد دارید از فردا ورزش را شروع کنید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از آن در پویش ملی سلامت شرکت کنید؛ پویشی که وزارت بهداشت با هدف شناسایی و غربالگری زودرس فشارخون و دیابت در کشور برگزار می‌کند و می‌توانید با مراجعه به مراکز سلامت نسبت به سنجش فشارخون و اطلاع از وضعیت قندخونتان اقدام کنید و بعد از اینکه از سلامت‌تان مطمئن شدید، ورزش را شروع کنید.

کد خبر 808079

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاکی IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    5 1
    این مملکت سرگرمی دیگه ای غیر از خوردن داره؟ آخر هر سرگرمی به خوردن ختم میشه...
    • شهروند IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      1 1
      قربونت همه مثل جنابعالی نیستند
  • سهیل IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    2 0
    قربونت من فوق لبسانس مهندسی مکانیک دانشگاه تهران هستم 53 سال 3 تا فرزند دوجا کار میکنم مثل جنازه میرسم خونه دیابت هم دارم شما بفرمائید من کی ورزش کنم من همون ساعت میرم ورزش ساعت 4/30 صبج میرم بیرون ساعت 9 برمیگردم