شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: حامد کرزای، رئیس‌جمهوری افغانستان و آصف علی زرداری، همتای پاکستانی وی ضمن انجام مذاکرات جداگانه با همتای آمریکایی خود، اجلاس کوچکی نیز برگزار خواهند کرد.

به گزارش ایلنا، در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده آمریکا از وخامت اوضاع منطقه، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری این کشور روز چهارشنبه (16 اردیبهشت)، میزبانی روسای ‌جمهوری اسلامی افغانستان و پاکستان را بر عهده خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رابرت گیبس، سخنگوی کاخ سفید گفت که حامد کرزی، رئیس‌جمهوری افغانستان و آصف علی زرداری، همتای پاکستانی وی ضمن انجام مذاکرات جداگانه با اوباما یک اجلاس کوچک سران نیز برگزار خواهند کرد.

این سخنگو هدف رئیس‌جمهوری امریکا را از این اجلاس تقویت همکاری‏ها در این بخش مهم جهان هم‌زمان با اجرای راهبرد جدید آمریکا برای افغانستان و پاکستان دانست.

اوباما پاکستان را که یک کشور دارای سلاح هسته‌ای و متحد کلیدی امریکا است، در بطن مبارزه با القاعده قرار داده و این در حالی است که واشنگتن درصدد اعزام چهار هزار نیروی دیگر به افغانستان علاوه بر 17 هزار نیروی است که پیش از این در این کشور مستقر شده‌اند.

طرح امریکا برای منطقه، تمرکز بر از بین بردن پناهگاه‏های القاعده در پاکستان و تقویت تلاش‏های غیر نظامی برای بازسازی افغانستان و پاکستان به‌ویژه در بخش‏های آموزشی و زراعت است.

کد خبر 80381

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز