شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در خاورمیانه در تحلیل اوضاع حاکم بر پاکستان مدعی شد که این کشور دو هفته تا سقوط فاصله دارد.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، ژنرال "دیودید پتریوس" در نشستی محرمانه با ارائه گزارشی به مقامات و فرماندهان ارتش آمریکا با اعلام این مطلب گفت: اوضاع پاکستان کاملا نگران کننده است و برای نجات این کشور باید اقدامات اساسی انجام داد.

فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در خاورمیانه در ادامه توانایی دولت پاکستان برای غلبه بر طالبان را مورد تردید قرار داد.

شبکه خبری فاکس نیوز با انتشار این مطلب گزارش داد که پتریوس خواهان انجام عملیات گسترده علیه طالبان ظرف دو هفته آینده است.

به گزارش فاکس نیوز، پتریوس این گزارش را در جلسه محرمانه با کنگره در اختیار قانونگذاران آمریکا قرار داده است.

این در حالی است که برخی از مقامات آمریکایی معتقدند که ارتش پاکستان توانایی غلبه بر طالبان را دارد.

در همین رابطه در هفته گذتشه و با شدت گرفتن فعالیت طالبان در پاکستان، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا به اسلام آباد هشدار داد درصورتی که پاکستان به صورت جدی با طالبان مقابله نکند، آمریکا خود برای این کار وارد عمل می‌شود.

از سوی دیگر در هفته گذشته خبرهایی درباره آموزش نظامیان پاکستانی از سوی آمریکا برای مقابله جدی تر با طالبان منتشر شده بود.

تحریکات آمریکا در حالی انجام می‌شود که ارتش پاکستان از ابتدای هفته گذشته حملات پردامنه‌ای را علیه پاکستان آغاز کرده و در مدت یک هفته دست کم 250 نفر از نیروهای طالبان کشته شده‌اند.

کد خبر 80356

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز