چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارلن اسپکتر سناتور جمهوریخواه حزب سیاسی خود را تغییر می‌دهد و به دمکرات‌ها می‌پیوندد.

به گزارش بی بی سی، اسپکتر از جمهوریخواهان میانه رو محسوب می‌شد، گفته است که از زمان عضویتش در حزب جمهوریخواه در سال 1980 این حزب به شدت به راست گرایی گرایش پیدا کرده است.

او در بیانیه‌ای در توضیح دلیل تغییر حزب سیاسی خود وپیوستن به اصلی ترین حزب رقیب  گفت: اکنون فلسفه سیاسی خویش را بیشتر با دمکرات ها منطبق می‌بینم تا با جمهوریخواهان.

بر اساس این گزارش، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا که از حزب دمکرات است با شنیدن خبر تغییر حزب ارلن اسپکتر، در یک تماس تلفنی به او گفت که با شنیدن این خبر به او احساس شور و شعف و شادی دست داده است.

گفته می‌شود اسپکتر 79 ساله پیش از تصمیم به  تغییر حزب خود با اوباما و جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا و سایر مقامات ارشد حزب دمکرات به طور محرمانه گفت وگو کرده بود.
 
این اقدام اسپکتر دمکرات‌ها در کنگره را حائز 59 رای خواهد کرد، دمکرات‌ها به 60 رای نیاز دارند تا بتوانند از تلاش‌های جمهوریخواهان جهت ممانعت از تصویب قوانین جلوگیری کنند.

دمکرات‌ها انتظار دارند با اعلام نتیجه انتخابات مجلس سنا در ایالت مینسوتا که مورد مناقشه قرار دارد شصتمین رای خود را در کنگره نیز کسب کنند. 

کد خبر 80154

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز