سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمد مایلی کهن بعد از نشست کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص تبانی‌های فوتبال، تیم صبا، دوپینگ بازیکنان و افشین قطبی نظراتش را بیان کرد.

به گزارش ایسنا، ‌محمد مایلی‌کهن درباره مسائل منتشر شده در برخی از روزنامه‌ها گفت: بعضی مطالب این روزنامه‌ها را که می‌خوانم دیوانه می‌شوم، من به هیچ عنوان در پایان بازی سایپا و صبا نگفتم که بازیکنان صبا در این فصل دوپینگ می‌کنند، بلکه منظورم این بود که سرمربی تیم صبا در طی سال‌های مربیگری خود این کار را انجام می‌داده است. تمامی بازیکنانی که زیر دست او کار کردند و شاگردان من هستند الان در قید حیات بوده و می‌توانند شهادت دهند.

وی افزود: این مربیان برای این کار بازیکنان خود را توجیه می‌کردند و من پیرامون برخی مسائل که در مرحله پلی‌آف لیگ دسته اول برگزار شد و همچنین فینال جام حذفی سال گذشته نیز توضیحاتی را همراه با مستنداتی به استحضار کمیته انضباطی رساندم.

وی ادامه داد: کسی نمی‌تواند مایلی‌کهن را تهدید کند، شاید برای من جریمه‌ای در نظر بگیرند اما به نام فوتبال وابسته نیستم.

مایلی کهن درباره اینکه علی مولایی هم قرار بود در زمینه دوپینگ مطالبی را بیان کند اما این کار را انجام نداد، گفت: مولایی یک بازیکن جوان است و حتما به پول فوتبال نیاز داشته که از پیگیری بحث دوپینگ خودداری کرده است اما در هر صورت بازیکنان دیگری هستند که از این ماجرا اطلاع دارند. در هر صورت حتی اگر من را محروم کنند مهم نیست من فوتبال پاک را دوست دارم تا آنجا که باید از فوتبال لذت می‌برم حتی اگر در کنار زمین نباشم.

سرمربی تیم سایپا افزود: 15 روز مانده به آغاز لیگ هشتم مدیر کارخانه مس با من تماس گرفت و پیشنهاد مدیرعاملی باشگاه را به من داد اما من عنوان کردم که شما تیم خوبی هستید و بازیکنان خوبی دارید در شرایط فعلی نمی‌خواهم مدیریت باشگاهی را بر عهده بگیرم، پس از آن سرمربیگری تیم مس به من پیشنهاد شد اما من باز هم نپذیرفتم و از 300 میلیون تومان گذشتم.

مایلی کهن ادامه داد: نمی‌توانم برای بودن هم‌رنگ جماعت شوم.

وی درباره صحبت‌های کریم ملاحی نیز گفت: من ناپاک‌ترین آدم دنیا و مخلص ملاحی هستم، او سال‌ها در جبهه بوده اما من حتی به سربازی هم نرفتم و معافیت کفالت گرفتم اما ای کاش مشکلات زندگی باعث نمی‌شد که ملاحی از فضای جبهه و جنگ که مقدس است دور شود و امیدوارم ملاحی به همان روزها برگردد.

وی افزود: من آدم گناهکاری هستم، اگر شما 500 گناه من را می‌بینید من پنج هزار گناه خود را می‌دانم و حتی در جلسه کمیته انضباطی نیز این گناهم مقابل دیدگانم بود. حتی زمانی که دیدم در جلسه دوربین تلویزیونی نیست از یکی از دوربین‌های تلویزیونی خواستم تا در جلسه حاضر شود و مطمئن باشید اگر حرف‌های امروز من در این نشست روزی اکران شود از اخراجی‌های 2 هم پرفروش‌تر می‌شود. من در جلسه امروز مستندات و آدرس‌هایی را ارایه دادم که همراه با یکسری موارد و اعترافات بوده است من با بازیکنانی در این زمینه صحبت کردم.

مایلی کهن ادامه داد: در 15 روزی که سرمربی تیم ملی بودم نکاتی را یادداشت کردم که به 150 صفحه می‌رسد و این یادداشت‌ها را به صورت کتابی درآوردم، حاضرم این کتاب‌ها را در سر چهارراه‌ها بفروشم، همان طور که بروشورهای انتخاباتی خود را پخش می‌کردم.

مایلی کهن ادامه داد: در فوتبال ما پشت پرده وجود ندارد و همه چیز بر روی پرده است، از وزارت ارشاد می‌خواهم که من را در چاپ این کتاب کمک کند و همچنین از ناشرین روی پرده هم می‌خواهم برای تهیه این کتاب به من یاری برسانند.

مایلی کهن در ادامه پس از انتقاد از برنامه 90 به دلیل پخش خلاصه‌ صحبت‌هایش،‌ به انتقاد از نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: آقای یوسف‌نژاد یا نجف‌نژاد هر کدام که بودند به عنوان نمایندگان مملکت گفته‌اند مایلی‌کهن نه لیاقت داشته و نه فرهنگ بالا. من هم می‌گویم این آقایان "رایس" را معرفی کنند تا به جای "متکی" وزیر خارجه شود. مایلی کهن 55 ساله 30 سال است که در ورزش است، من از بهمن 56 مسئول ورزش بودم و فوق لیسانس‌ام هم ورزشی است، تنها 14 سال بازیکن پرسپولیس بودم و از بهمن 54 تا بهمن 68 کارمند سازمان تربیت‌بدنی در سطوح مختلف بودم.

وی افزود: من در پرسپولیس به عنوان کمک علی پروین مقام قهرمانی جام در جام آسیا و نایب قهرمانی همین رقابت‌ها را کسب کردم، حتی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفته است که مایلی‌کهن رنسانس فوتبال ایران بوده است.

وی در ادامه با اشاره به برخی صحبت‌ها مبنی بر اینکه حضور او در تیم ملی پیشنهاد احمدی‌نژاد بوده است، نیز گفت:‌ اگر احمدی‌نژاد این کار را کرده باشد به آن افتخار می‌کنم، البته او این قدر مشغله دارد که به من کوچک نمی‌رسد اما در هر صورت مایه مباهات من است. در مجموع آدم سیاسی نیستم اما از سیاست سر در می‌آورم، احمدی‌نژاد را می‌بینیم که مانند یک سیبل متحرک جان خود را کف دستش گرفته و این طرف و آن طرف می‌رود او می‌توانست در خانه خود بنشیند و این همه سختی نکشد.

مایلی کهن ادامه داد: با این وجود حاضر نیستم چشمان خود را ببندم، از نماینده احمدی‌نژاد در سازمان تربیت بدنی یعنی شخص علی‌آبادی بارها انتقاد کردم چرا که مملکت خود را دوست دارم.

وی ادامه داد: من بیشترین دوره‌های مربیگری را دارم و مدارک بسیاری گرفتم اما می‌گویند من را احمدی‌نژاد پیشنهاد داده است.

مایلی کهن افزود:‌ ما مربی‌ای چون قطبی را که بیش از دو میلیارد پول گرفته و به خبرنگاران گفته "دیوانه" و یا به بازیکنانش گفته که این خبرنگاران حیوان هستند، همچنین در خارج از ایران عنوان کرده که کشور ما امنیت ندارد و عده‌ای با چوب و چماق او و همسرش را دنبال کردند سرمربی تیم ملی کردیم. طبیعی است که اگر من را احمدی‌نژاد پیشنهاد کرده است پس ایشان را هم "اوباما" آورده است. از زمانی که پول به فوتبال آمده همه چیز خراب شده است و حرفه‌ای‌گری یعنی اینکه پول بدهید و از حقه‌ها استفاده کنید.

سرمربی تیم سایپا ادامه داد: در بازی لیورپول و چلسی با وجود آن نتیجه‌ای که به دست آمد و میلیون‌ها ضرر به دلیل شرط‌بندی‌های وحشتناک اتفاق افتاد، باز هم تماشاگران رفتار خوبی نشان دادند، تازه آن هم در جایی که مردم مشروبات الکلی مصرف می‌کنند البته برای مصرف مشروبات جای مخصوصی است تا انرژی خود را تخلیه کنند، در هر صورت آن‌ها با وجود شکست تیم‌شان باز هم تیم خود را تشویق می‌کنند، آن وقت فوتبال آ‌نها ناپاک است و فوتبال ما پاک است؟!

مایلی کهن ادامه داد: سوال من این است که مایلی‌کهن چه مشکلی داشت که هر چی توهین بود نسارش کردید، من چه کار خلاف قانونی انجام دادم. من همین مسائل را در کمیته انضباطی عنوان کردم.

وی افزود: شاید انتظار این بود که تیم سایپا به میدان برود و پنج گل بخورد اما این اتفاق نیفتاد، در آن صورت قرار بود که عده‌ای علیه سرمربی تیم ملی شعار دهند، ولی برنامه عوض شد، در هر صورت نمی‌دانم چرا به دلیل اشتباهات داوری که البته آن هم بعدا معلوم شد چندان پراشتباه نبوده است تماشاگران به من فحاشی کردند، تصور می‌کنم گناه من این بود که بی‌عرضه بودم، باید در مقابل آن فحاشی‌ها ورزشگاه را به آتش می‌کشیدم اما با آنکه فرزندم در ورزشگاه بود یک کلمه حرف نزدم. فدراسیون فوتبال هم حاضر به حمایت از من نشد تا آن که آن بیانیه را صادر کردم.

مایلی کهن ادامه داد: فدراسیون فوتبال خودش مشروعیتش زیر سوال است، باید ابتدا بپرسیم که کفاشیان چطور رئیس این فدراسیون شده است؟

مایلی کهن در پاسخ به این سوال که آیا قصد براندازی ریاست فدراسیون را دارید، ‌گفت: من چه کسی باشم که بخواهم براندازی کنم، زمان دادکان هم چنین صحبت‌هایی می‌کردند اما از نظر من دادکان یکی از بهترین فدراسیون‌ها را داشت.

وی افزود: در فوتبال انگلیس شاهد بودیم که وقتی فردیناند بازیکن تیم ملی انگلستان از آزمایش دوپینگ خودداری کرد او را هشت ماه محروم کردند اما در فوتبال ما بازیکنی که مطمئن هستم این کار را انجام داده را تنبیه نمی‌کنند و می‌گویند این کار را نکنید، چون او الگوی جوانان است. آیا باید چنین افرادی الگو باشند، ما چگونه می‌توانیم مدعی فوتبال پاک باشیم. تمامی این‌ها صحبت‌هایی بود که من در کمیته انضباطی انجام دادم.

کد خبر 80124

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز